Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Preşedintele ANSVSA susţine: “Mâncăm alimente sigure”

Publicat

pe

România va putea relua comerţul intracomunitar cu porci vii deoarece a îndeplinit toate condiţiile, însă acest lucru se va stabili în vara acestui an după auditul experţilor europeni privind pesta porcină clasică, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), Andrei Butaru, într-un interviu acordat AGERPRES.

Pe de alte parte, şeful ANSVSA asigură consumatorii români că alimentele de pe piaţă sunt controlate şi sigure, fiind în total dezacord cu posibilitatea ca o carne congelată timp de 40 de ani să intre pe piaţă pentru consum.

AGERPRES: ANSVSA este răspunzătoare de siguranţa alimentelor de pe piaţă. Credeţi că la ora actuală mâncăm alimente sigure în România?

Andrei Butaru: Noi considerăm că, prin programul de control stabilit de ANSVSA, la nivel de ţară, la ora actuală mâncăm alimente sigure, pentru că atunci când spunem că am găsit anumite alimente cu deficienţe, asta înseamnă că oamenii noştri şi-au făcut datoria şi le-au scos de la consum. Practic, nu au ajuns pe raft produsele respective. Dacă o să luăm toate alimentele sechestrate, distruse şi incinerate, o să vedeţi că au fost cantităţi foarte mari de alimente pe care colegii noştri le-au scos de la raft. Asta ne face să considerăm că serviciile veterinare sunt pe toate fluxurile, de la abator până la raft, şi, chiar dacă pe toate aceste verigi pot să apară probleme, este important că ele nu mai ajung la raft. Deci, eu afirm că mâncăm alimente sigure.
Faţă de unele state membre, noi controlăm mai mult în România, chiar agenţii economici ne-au acuzat că îi pisăm prea mult, dar credem că siguranţa alimentelor e mai importantă decât ceea ce spun agenţii economici.

AGERPRES: Se apropie Sărbătorile Pascale. Ce măsuri şi recomandări aveţi pentru populaţie şi agenţii economici în vederea evitării unor eventuale toxiinfecţii alimentare?

Andrei Butaru: Noi, în perioada Sărbătorilor de Crăciun şi de Paşte, suntem în alertă. Lucrăm cu program prelungit în toate unităţile sanitar-veterinare din România. Controalele au început deja. Am trimis o notă de serviciu cu principalele obiective, pentru că nu se consumă numai carne de miel în perioada Sărbătorilor Pascale, ci şi produse lactate, carne de porc, curcan, ouă. De altfel, toţi cei care comercializează aceste produse în perioada Paştelui sunt tentaţi să facă o aprovizionare masivă şi de aici apar problemele. În zilele călduroase încarcă foarte mult vitrinele frigorifice şi ‘le cade frigul’ şi atunci trebuie să îşi scoată foarte repede produsele. La fel şi în cazul depozitării, în ideea de găsi de toate, le depozitează haotic. De aceea, în perioada sărbătorilor, noi avem cantităţi confiscate mult mai multe decât în alte perioade, dar nu pentru că nu am controla, ci pentru că agenţii economici, încercând să vândă cât mai mult, uită nişte etape şi atunci apar aceste probleme. Acţionăm astfel încât să nu ajungă la raft aceste produse!

AGERPRES: Aveţi suficienţi inspectori pentru control în această perioadă?

Andrei Butaru: Întotdeauna avem nevoie de mai mulţi. Niciodată nu o să fie suficienţi medici ca să cuprindem totul. Prin prelungirea programului de muncă – pentru că până în sâmbăta Paştelui ei vor lucra şi sâmbăta şi duminica, dar şi prin suplimentarea inspectorilor din teren cu cei din direcţii, eu cred că vom face faţă. Nimeni în perioada aceasta nu mai stă la birou, toţi sunt pe teren.

AGERPRES: Există un număr de telefon unde consumatorii pot reclama eventuale nereguli?

Andrei Butaru: Există şi un TELVERDE la care consumatorii pot suna şi nu plătesc nimic – 0800826787. Este afişat la ANSVSA şi la sediile direcţiilor judeţene din toată ţara. Avem asigurată permanenţa pentru momentele în care apar lucruri mai delicate ca să putem acţiona imediat.

AGERPRES: Există posibilitatea ca, în cazul schimburilor intracomunitare, să controlăm tot ce intră în ţară?

Andrei Butaru: Dacă avem suspiciuni o putem face, dar obligaţia este a agentului economic să anunţe medicul veterinar care deserveşte un depozit de destinaţie. El recoltează probe, le duce la laborator, care emite un buletin de analize. Este şi în avantajul agentului economic. Putem face şi noi dacă avem suspiciuni sau pe controalele tematice.

AGERPRES: Ce ne puteţi spune despre reluarea comerţului intracomunitar cu porci vii? Consideraţi anul 2016 un termen fezabil pentru primirea acestui acord din partea Comisiei Europene, în contextul evoluţiei pestei porcine africane în apropierea graniţelor?

Andrei Butaru: Promisiunile aşa sunt, teoretic ar trebui să ne scoată din acea anexă, pentru că am îndeplinit tot ce s-a stabilit de comun acord în anii anteriori. Au fost discuţii şi am avut corespondenţă, dar până acum nu am avut audit de la Comisia Europeană. S-a discutat ca în vară să avem, poate, un audit şi să se găsească o soluţie. Eu zic că, dacă ne facem treaba şi demonstrăm că nu avem probleme cu pesta porcină clasică, poate obţinem trecerea pe altă anexă. Probabil se vor stabili nişte ferme de unde se va putea exporta, dar, până nu vom avea un audit, nu avem altceva stabilit.

AGERPRES

Locale

Campanie de colectare și reciclare a hainelor uzate, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă campania de colectare și reciclare a hainelor uzate. Până în prezent, aproape 15 tone de haine uzate au fost colectate prin parteneriatul încheiat între municipalitate și societatea CVS Recycling SRL.

Dintre acestea, 2 tone au fost predate numai în prima parte a lunii iunie. În loc să ajungă la gunoi cu resturile menajere sau chiar să se transforme în rampe ilegale, textilele sunt reciclate și li se dă o nouă viață.

În paralel, în perioada 2 iulie – 6 august, timișorenii au la dispoziție încă o modalitate gratuită de a renunța la textilele pe care nu le mai folosesc. În cadrul campaniei derulate de Retim, în parteneriat cu ADID, pot fi predate haine, lenjerii, pilote, pături, covoare mici, draperii, perdele, lavete, mopuri și alte textile de dimensiuni medii (nu voluminoase). Fiecare persoană poate preda maximum 60 de kilograme.

Campania municipalității este una permanentă, iar timișorenii pot lăsa hainele pe care nu le mai folosesc la containerele speciale amplasate în mai multe zone din oraș: Piața Dacia, Piața 700, Piața Traian, Intrarea Doinei – punct TRAFO, Zona Soarelui – Școala Gimnazială nr. 30.

În plus, le pot preda la centrul de colectare din Moșnița Nouă, situat pe Calea Medveș nr. 100, Hala 14, în intervalul orar 08:00 – 15:00.

Pentru cei care preferă colectarea de la domiciliu, pot face o programare la numărul 0742 344 784.

Data Locația Ora
2 iulie Cartier Aeroport (Turnul de apa/terenul de fotbal  11.00 – 18.00
3 iulie Cartier Aeroport (Turnul de apa/terenul de fotbal
4 iulie Str. Bucovina col  cu str. Cernăuți (Terenul viran)
7 iulie Str. Iuliu Grozescu intersecție cu str. Timocului nr. 33
8 iulie Str. Adam Mickievics nr. 41 intersecție cu str. Radu de la Afumați nr. 19
9 iulie Str. Mătăsarilor nr. 58
10 iulie Str. Ion Ionescu de la Brad intersecție cu str. Holdelor
11 iulie Str. Armoniei intersecție cu str. Marginii (Parcare Auchan – spate)
14 iulie Str. Grigore Alexandrescu nr. 58 intersecție cu str. Viilor nr. 23
15 iulie Str. Dunărea nr. 21 intersecție cu str. Ciobanului
16 iulie Str. Nicolae Titulescu nr. 1 (Fosta bază sportivă Uszoda)
17 iulie Str. Răsăritului intersecție cu str. Amurgului
18 iulie Nera – parcarea auto amenajată, lângă intrarea în Stadionul CFR
21 iulie Aleea Azurului (În spate la AEM – intersecție cu str. Orion)
22 iulie Calea Șagului nr. 143 (Sub pod)
23 iulie Romulus nr. 49 – parcarea amenajată (Intersecție cu str. Octavian Goga)
24 iulie Parc Petőfi Sándor (DJ521 intrarea cu str. Nicolae Andreescu)
25 iulie Str. Costică Rădulescu (Parcarea amenajată/marcată la exterior Acad. Politehnica Timișoara)
28 iulie Str. Cercului intersecție cu str. Gavril Musicescu
29 iulie Str. Polonă nr. 32 (Pod Centura – Utvin)
30 iulie Str. Nicolae Titulescu intersecție cu str. Nufărul
31 iulie Str. Gavril Musicescu nr. 159
1 august Str. Ardealului nr. 61 intersecție cu str. Martir Gogu Opre
4 august Str. Calea Bogdăneștilor colț  cu str. Macilor
5 august Str. Mircea cel Bătrân colț  cu str. Ciocârliei
6 august Str. București – parcare

Citeste mai mult

Din țară

Plafonarea prețurilor la energia electrică, eliminată de la 1 iulie

Publicat

pe

Plafonarea preţurilor la energiei electrică se oprește de la 1 iulie, ceea ce înseamnă că preţul plătit pentru energia electrică va fi cel stabilit de consumator împreună cu furnizorul.

„Odată cu încheierea schemei de sprijin, începând cu 1 iulie 2025, veţi plăti preţul stabilit în contractul dumneavoastră cu furnizorul. Preţul nu mai este plafonat prin reglementare – el este cel agreat între părţi, la semnare sau prin actualizări contractuale”, explică ANRE.

Instituţia recomandă ca, pentru a afla exact ce tarif li se va aplica, consumatorii să: analizeze contractul semnat, să contacteze furnizorul pentru clarificări.

„Informaţia corectă vă permite să evaluaţi dacă actuala ofertă este în continuare avantajoasă sau dacă este cazul să căutaţi alternative”, precizează ANRE.

În POSF – https://posf.ro, după înregistrrea locului de consum, poate fi vizualizat contractul activ şi poate fi iniţiat, eventual, procesul de schimbare a furnizorului.

Persoanele vulnerabile vor primi vouchere de ajutor.

Voucherele se vor acorda pentru persoanele singure cu un venit net lunar de maximum 1.940 de lei şi pentru familiile cu un venit net lunar/membru de familie de maximum 1.784 de lei. Tichetele se folosesc doar pentru plata facturilor la energia electrică.

Voucherele se vor acorda la cererea beneficiarului.

Solicitarea beneficiarului poate fi depusă:

– online, prin aplicaţia EPIDS, care va fi dezvoltată şi administrată tehnic de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS);

– prin intermediul reprezentanţilor oficiului poştal sau ai primăriilor corespunzătoare locului de consum declarat de beneficiar.

Mecanismul de sprijin se va aplică în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026.

Citeste mai mult

Internațional

Cu bicicleta până la Zrenjanin. Cum se face trecerea graniței

Publicat

pe

Pasionații de ciclism sunt invitați să petreacă un nou weekend pe cea mai lungă pistă de biciclete din România, care leagă Timișoara de Zrenjanin.

Trecerea frontierei va fi posibilă în zilele de 28 și 29 iunie, între orele 8:00 și 20:00.

Traversarea graniței se face pe baza cărții de identitate.

Următorul weekend în care va fi permisă trecerea frontierei este 5–6 iulie, la solicitarea autorităților sârbe, cu ocazia evenimentului „Pile Fest 2025”, desfășurat la Žitište.

Acest proiect este derulat în parteneriat de Consiliul Județean Timiș, Administrația Bazinală de Apă Banat și Primăria Zrenjanin, promovând mobilitatea verde și colaborarea între comunitățile de pe cele două maluri ale frontierei.

Cei care aleg să-și petreacă sfârșitul de săptămână la Zrenjanin pot găsi informații despre cazare, restaurante și obiective turistice pe site-ul oficial: www.visitzrenjanin.com.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite