Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Revoluția fiscală: Declarația unică va cuprinde 7 declarații

Publicat

pe

Guvernul a adoptat OUG privind declaraţia unică, dar noul mecanism fiscal „nu este simplu şi necesită efort din partea contribuabililor”, în opinia reprezentanţilor patronatelor de IMM-uri din România. Declaraţia unică, care va fi depusă de aproape un milion de contribuabili, uneşte şapte declaraţii, respectiv D200, D201, D220, D221, D600, D604 şi D605.

Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice este o soluţie bună, cu toate că se schimbă regulile în timpul jocului şi cu toate că declaraţia are un conţinut complex, respectiv 4 file, cu secţiuni şi subsecţiuni, care necesită efort, inclusiv din partea instituţiilor statului, a declarat preşedintele Consiliului Naţional pentru Întreprinderile Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), Florin Jianu.

„Există multe persoane fizice care nu s-ar descurca să o facă fără un sprijin de la primăriile ­locale sau de la ANAF”, a spus Florin Jianu.

Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale va fi depusă de aproape un milion de contribuabili, mai exact, de 964.166 de contribuabili, conform datelor Ministerului ­Finanţelor Publice (MFP), bazate pe cifrele din 2017. Declaraţia unică uneşte şapte declaraţii, respectiv D200, D201, D220, D221, D600, D604 şi D605.

„Noul mecanism propus nu este simplu şi necesită efort. Creşte responsabilitatea contribuabilului, care singur trebuie să calculeze, să raporteze şi să plătească impozitul şi contribuţiile, trecându-se de la sistemul de stabilire a sumelor de plată de către ANAF, prin decizii de impunere, la sistemul de autoimpunere. Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice are un conţinut complex, iar termenul pentru definitivarea anului fiscal 2017 şi estimarea pentru 2018 este foarte scurt, sub 3 luni până la data de 15 iulie 2018”, a apreciat Jianu.

O altă problemă semnalată de patronatele de IMM-uri este ­faptul că nu sunt încă finalizate de către ANAF regularizările de CASS pentru anii 2013-2017 şi cele de CAS pentru anii 2016-2017.

Ordonanţa de urgenţă referitoare la declaraţia unică a fost adoptată, joi, de guvern. Se trece astfel de la un sistem cu şapte ­declaraţii pentru persoanele fizice la o singură declaraţie unică, se renunţă la cele patru plăţi anticipate şi se introduce o singură plată şi o singură dată de depunere. În acest an, data de depune­re este 15 iulie, urmând ca din anul următor 15 martie să fie data de depunere a formularului şi, desigur, şi data de plată unică, a explicat ministrul finanţelor ­publice, Eugen Teodorovici, într-o conferinţă de presă la Palatul ­Victoria.

Potrivit ministrului, noul mecanism prevede estimarea venitului pentru anul curent şi stimulează depunerea declaraţiei unice online.

„Mergem pe un mecanism de a stimula contribuabilii să depună această declaraţie unică în sistemul online şi pentru acest lucru acordăm o reducere cu 5% a obligaţiilor de plată faţă de stat. Mai mult, dacă se face o plată anticipată pentru veniturile estimate în anul în curs până la 15 decembrie, mai sunt încă 5% reducere pentru această plată anticipată. Deci, un contribuabil poate avea în total 10% reducere pentru obligaţiile faţă de stat”, a arătat Teodorovici.

Conform ministrului, au fost luate în calcul toate posibilele scenarii.

„În acest an, când oamenii vor primi pentru ultima oară decizia de impunere – decizie care se va trimite în a doua parte a anului pentru cei care nu sunt încă în sistemul online -, vom centraliza toate deciziile de impunere restante, pentru ca omul să aibă o singură situaţie primită şi ne gândim chiar la un mecanism de a stimula plata în cursul acestui an”, a precizat Teodorovici.

Totodată, vor exista funcţionari care vor explica contribuabililor cum se completează şi se depune declaraţia unică.

Locale

O nouă pizzerie deschisă în sudul Timișoarei promite să cucerească iubitorii de arome italiene: Pizza-ColosseumTimisoara

Publicat

pe

Sudul Timișoarei are un nou motiv de bucurie culinară: recent s-a deschis Pizza-ColosseumTimisoara, un loc care îmbină tradiția italiană autentică cu ingrediente proaspete și servicii rapide.

Situată într-o zonă accesibilă pentru locuitorii din Giroc, Chișoda, Calea Șagului, Calea Girocului și Bălcescu-Braitim, pizzeria promite să devină rapid una dintre favoritele din oraș.

La cârma bucătăriei se află nimeni altul decât Giuseppe Tizzani, cunoscut sub numele de „Pipo”, un bucătar italian cu renume, care aduce cu el pasiunea și măiestria tradițională din inima Italiei.

Sub semnătura sa, fiecare pizza este o experiență – de la clasicul Margherita (29 de lei) până la specialitatea casei, Pizza Colosseum, un deliciu care pornește de la 36 de lei și promite o explozie de gusturi.

Pizza-ColosseumTimisoara oferă momentan doar livrare sau ridicare de la locație, între orele 12:00 și 21:45, de luni până sâmbătă. Clienții pot comanda pizza medie începând cu 29 de lei, iar gama variată acoperă atât preferințele clasice, cât și combinații inovative.

Și veștile bune nu se opresc aici: în curând, meniul se va extinde cu paste proaspete, preparate cu rețete tradiționale italiene, dar și cu specialități românești reinterpretate în stilul unic al lui Pipo.

Dacă ești în căutarea unei pizza autentice, cu blat perfect rumenit, sos de roșii aromat și toppinguri de calitate, Pizza-ColosseumTimisoara e locul de unde trebuie să comanzi.

Gustul Italiei e acum mai aproape ca niciodată – la doar un telefon distanță (0775.11.28.11)

Pentru comenzi rapide și delicioase, sudul Timișoarei are un nou reper: Pizza-ColosseumTimisoara.

Meniul poate fi vazut pe www.pizza-colosseumtimisoara.ro

Citeste mai mult

Locale

Începe programul „Timișoara pentru TINEri“. Filme, teatru, ateliere creative, jocuri pentru tineri

Publicat

pe

Municipiul Timișoara continuă să sprijine participarea tinerilor la viața culturală a orașului printr-un program dedicat: „Timișoara pentru TINEri”, ediția a III-a. Evenimentele se desfășoară până în data de 2 mai 2025 – Ziua Națională a Tineretului – și sunt coordonate de Consiliul Consultativ al Tinerilor.

Programul cuprinde proiecții de film, piese de teatru, ateliere creative, jocuri de societate, evenimente outdoor și întâlniri educative – toate concepute pentru a încuraja inițiativa, dialogul și exprimarea artistică în rândul tinerilor.

24 aprilie

  • 12:00 | Podul de Fier: Competiție cu bărci Dragon pe Bega | organizator Clubul Sportiv Nautic Banatul
  • 18:00 | Bastion 1: ConnecTM – Expoziție de știința datelor și artă digitală | organizator FabLabs

25 aprilie

  • 18:00 | Cinema Victoria: Proiecția „Sfinte Cașcaval!”
  • 18:00 | Casa Tineretului: Seară de board games

26 aprilie

  • 16:00 | Casa Tineretului: Atelier Art Therapy
  • 17:00 | Piața Operei: Tur ghidat & treasure hunt | organizator Visit Timișoara
  • 19:00 | Casa Tineretului: Quiz Night
  • 20:00 | Cinema Victoria: Proiecția „Timing”

27 aprilie

  • 17:00 | Cinema Victoria: „Hoții de subiecte”

28 aprilie

  • 19:00 | Teatrul Maghiar: „Pericles”, regia Philip Parr

30 aprilie

  • 10:00 | Teatrul Maghiar: „Copiii mamei Badu” – spectacol nonverbal
  • 15:00 | Sala Capitol: Concert coral educativ
  • 19:00 | Teatrul Maghiar: „Sezon mort”, musical

1 mai

  • 19:30 | Teatrul German: „Șefele” de Werner Schwab

2 mai

  • 16:00 | Casa Tineretului: „Traseul Tânărului European”

Timișorenii interesați pot consulta lista completă a evenimentelor la următorul link: https://tineri.primariatm.ro

Municipiul Timișoara își asumă un rol activ în susținerea tinerilor și creează contextul pentru ca aceștia să se exprime, să se conecteze și să participe la modelarea orașului prin cultură.

Consiliului Consultativ al Tinerilor Municipiului Timișoara este o structură din care fac parte peste 20 de organizații de și pentru tineret, împreună cu mai multe instituții publice și private de cultură și de sport.

Citeste mai mult

Cultură

O nouă ediție a Festivalului Fanfarelor, la Timișoara

Publicat

pe

Duminică, 27 aprilie 2025, va avea loc Festivalul Fanfarelor, a 37-a ediție, care se va desfășura în cinci locații din Timișoara.

De la ora 16:00 a ultimei duminici de Prier, zece redutabile formații muzicale vor anima orașul în Piața Unirii, Strada E. Ungureanu, nr.1, Piața Victoriei – în fața Teatrului Național „Mihai Eminescu” din Timișoara, Piața Victoriei – vis-a-vis de Catedrala Mitropolitană, intersecția străzilor Eugeniu de Savoya cu Vasile Alecsandri.

Cu un program divers, care abordează un repertoriu specific muzicii de fanfară, zeci de interpreți vor resuscita bucuria și spiritul de convivialitate al Banatului de altădată.

Vor participa în recital: Fanfara Blue Brass din Timișoara, Fanfara Bisericii Ortodoxe din Almaș, județul Arad, Fanfara Crișana Brass din Arad, Fanfara Societății Culturale „Doinitorii Carașului” din Mercina, sat Vărădia, județul Caraș-Severin, Fanfara Nadlačanka din Nădlac, județul Arad, Fanfara „Maranata” a Bisericii Penticostale din Ghiroda, Fanfara „Promenada” a Centrului Cultural Câmpia Turzii, Fanfara Banat Adventist Brass Band, județul Arad, Fanfara TM Harmony din Timișoara și Fanfara Petrești din judeșul Alba. Accesul publicului este liber.

Festivalul Fanfarelor este organizat de Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș, instituție de cultură din subordinea Consiliului Județean Timiș, coordonată de managerul Liliana Laichici.

Evenimentul este finanțat de Consiliul Județean Timiș.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite