Ne găsiți și pe:

Social

A doua sesiune a Bacalaureatului începe luni

Publicat

pe

Ministerul Educaţiei a anunțat că peste 42.700 de candidaţi s-au înscris în vederea susţinerii probelor din a doua sesiune (august – septembrie) a examenului naţional de bcalaureat 2020, începând de luni, 24 august.

Conform datelor transmise de inspectoratele şcolare judeţene, din totalul celor înscrişi, peste 24.900 de candidaţi provin din promoţia 2019-2020, iar aproximativ 17.800 de candidaţi sunt din promoţiile anterioare.

Probele scrise sunt programate în săptămâna 24 – 27 august, după următorul calendar:

  • 24 august: Limba şi literatura română – E.a)
  • 25 august: proba obligatorie a profilului – E.c)
  • 26 august: proba la alegere a profilului şi specializării – E.d)
  • 27 august: Limba şi literatura maternă –  proba E.b)

Echivalarea şi recunoaşterea competenţelor lingvistice şi digitale se vor derula în zilele de 28 şi 31 august, respectiv 1 septembrie. În acest sens, comisiile de bacalaureat din unităţile de învăţământ liceal vor calcula mediile candidaţilor şi vor asigura echivalarea/recunoaşterea nivelurilor de competenţă la probele de profil din cadrul examenului naţional de bacalaureat (2020), potrivit metodologiei specifice.

Afişarea primelor rezultate înregistrate la probele scrise va avea loc în data de 2 septembrie (până la ora 12:00) şi va fi urmată de etapa depunerii contestaţiilor, în aceeaşi zi, în intervalul orar 14:00 – 20:00. La fel ca în prima sesiune, rezultatele elevilor vor fi publicate prin anonimizarea numelui şi a prenumelui, în conformitate cu prevederile specifice în vigoare (Regulamentul general privind protecţia datelor – RGPD).

Contestaţiile pot fi depuse atât în format fizic, cât şi electronic. În acest caz, candidaţii completează, semnează şi depun/transmit electronic inclusiv o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. Pentru candidaţii minori, declaraţia-tip este semnată şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora.

Rezultatele finale, după soluţionarea contestaţiilor (3-4 septembrie), vor fi comunicate în 5 septembrie.

Probele scrise încep la ora 9:00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8:30. Ministerul Educaţiei aminteşte că toate măsurile de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor prevăzute în ordinul comun MEC – MS nr. 4.267/841/2020 sunt valabile şi pentru sesiunea august-septembrie a examenului de bacalaureat.

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Toate sălile de examen au în dotare camere funcţionale de supraveghere video şi audio.

Pentru rezolvarea subiectelor, candidaţii vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor şi a desenelor, vor utiliza numai creion negru. Pentru probele scrise la Matematică şi Geografie, candidaţii pot apela doar la instrumente de desen. La probele scrise, mijloacele/instrumentele de calcul sunt interzise, iar hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de examen.

Pentru elevii care solicită şi primesc, în cazuri justificate, aprobarea Comisiei Naţionale în vederea susţinerii probelor cu subiectul de rezervă, se organizează proba scrisă/probele scrise după finalizarea ultimei probe prevăzute în calendarul de desfăşurare a examenului.

Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte, precum ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete etc. De asemenea, elevii vor fi informaţi că este interzis accesul în săli cu orice fel de lucrări: manuale, dicţionare, notiţe, însemnări etc., precum şi cu orice mijloc electronic de calcul, de stocare de informaţii sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).

În acelaşi timp, candidaţilor le este interzis să comunice între ei sau cu exteriorul, să transmită ori să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul. Cei surprinşi în aceste situaţii vor fi eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise. Drept consecinţă, aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni.

Nota minimă de promovare, pentru fiecare probă, este 5 (cinci), iar media finală pentru promovarea examenului este cel puţin 6 (şase).

Social

Tichetele sociale electronice pentru mese calde se vor distribui la domiciliile beneficiarilor

Publicat

pe

Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timișoara aduce la cunoştinţa timișorenilor că, în perioada următoare, tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde se vor distribui la domiciliul beneficiarilor eligibili conform OUG 115.

Categoriile beneficiare sunt:

Persoanele care au împlinit vârsta de 75 de ani sau peste aceasta vârstă, care beneficiază de indemnizație socială pentru pensionari sau alte drepturi stabilite prin legi cu caracter special, plătite prin casele teritoriale de pensii

și

Persoane/ familii fără adăpost, inclusiv persoanele/ familiile care au fost evacuate și familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, cu precădere cele monoparentale.

Astfel, echipe din cadrul instituției, se vor deplasa pentru a vă înmâna tichetele dar și instrucțiunile de utilizare ale acestora.

Știrea inițială: Începe distribuirea tichetelor sociale pentru masa caldă. Cine poate să beneficieze

Începând cu data de 13 noiembrie 2020, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara va distribui tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde.

Tichetele sociale pentru mese calde sunt acordate prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate – POAD, finanțat din Fondul de Ajutor European destinat celor mai defavorizate persoane.

Valoarea nominală a unui tichet social pe suport electronic pentru masă caldă este de 180 de lei/lună.

Beneficiază de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde:

  • persoanele care au venituri la nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari, în vârstă de 75 de ani împliniţi sau peste această vârstă;
  • persoane/familii fără adăpost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate şi familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, mai ales cele monoparentale.

În acest sens, persoanele care au domiciliul sau reședința în municipiul Timișoara și se încadrează pe lista beneficiarilor eligibili pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic, astfel cum sunt menționate la punctele (1) și (2) din Comunicat, sunt invitate la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, Bulevardul Regele Carol I, nr. 10 în vederea distribuirii tichetelor sociale.

Tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde se distribuie pe baza cărții de identitate, fiecare beneficiar va primi în plic sigilat un card, lista unităților unde pot servi masa caldă și un ghid de utilizare.

Tichetele sociale se vor distribui la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, Bulevardul Regele Carol I, nr. 10, după următorul program:

Ziua/Data Intervalul orar
Vineri, 13 noiembrie 2020 1100-1600
Luni, 16 noiembrie 2020 1200-1600
Marți, 17 noiembrie 2020 800-1600
Miercuri, 18 noiembrie 2020 1000-1600
Joi, 19 noiembrie 2020 800-1600
Vineri, 20 noiembrie 2020 800-1200

Informații suplimentare se pot solicita și telefonic, la numărul 0256-220583.

Tichete sociale pentru masă caldă pentru vârstnici. Când și unde se depun cererile

Citeste mai mult

Social

Începe depunerea solicitărilor pentru tichetele sociale electronice pentru copii

Publicat

pe

Începând cu data 23 noiembrie 2020, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara demarează acțiunea de primire a solicitărilor pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, în conformitate cu O.U.G. nr. 133/2020 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de elevi cei mai defavorizaţi care beneficiază de sprijin educaţional pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional acordate din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestora.

Potrivit acestui act normativ, copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat preșcolar ( grădiniță), primar și gimnazial, fără sprijin material, cu venituri la nivelul veniturilor sociale minime acordate familiei acestora, beneficiază în anul școlar 2020-2021, de sprijin financiar acordat sub formă de tichet social pe suport electronic în cuantum de 500 de lei/an școlar.

Aceste tichete sociale emise pe suport electronic  vor putea fi utilizate pentru achiziționarea de materiale școlare necesare frecventării școlii, constând în: articole pe papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe, precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței.

Destinatar final al acestui sprijin educațional este copilul, titularul tichetului social pe suport electronic pentru sprijin educațional fiind reprezentantul familiei, respectiv reprezentantul legal  al copilului.

Condițiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească solicitanții sunt următoarele:

  • să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Timișoara;
  • venitul lunar net pe membru de familie realizat în luna iulie a acestui an este de până la 1.115 lei (pentru elevii din ciclul primar și gimnazial), respectiv venitul lunar net pe membru de familie realizat în luna octombrie 284 lei (preșcolari)
  • să facă dovada înscrierii copilului la grădiniţă sau școală.

Pentru anul şcolar 2020-2021 cererile se depun de către reprezentantul familiei sau de către reprezentantul legal al copilului, în perioada 23.11.2020-04.12.2020, în intervalul orar 800-1600, la adresa:

  • B-dul Regele Carol I, nr. 10, sediul Serviciului de Beneficii Sociale

însoţite de următoarele actele doveditoare:

  • acte de identitate ale părinților  /repezentantului legal (în original și copie);
  • documente din care rezultă calitatea de reprezentant legal, în original și copie, după caz (hotărâre judecătorească de încredințare, încuviințare a adopției ; dispoziția conducătorului Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului/ hotărârea instanței de judecată pentru măsura plasamentului, hotărârea judecătorească  de instituire a tutelei/ dispoziția autorității tutelare, potrivit legii );
  • certificatele de naștere ale copiilor ( original și copie);
  • dovada înscrierii la grădiniță/ școală în original și copie ( după caz);

Cererea poate fi transmisă și electronic la următoarea adresa de e-mail a instituției: s.beneficiisociale@gmail.com și poate fi descărcată de pe site-ul Primăriei Municipului Timișoara, urmand ca dosarul cu actele doveditoare sa fie depus la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, Bulevardul Regele Carol I, nr. 10, Timișoara, Timiș.

Precizăm că, pentru beneficiarii de venit minim garantat conform Legii nr. 416/2001 cu modificările și completările ulterioare precum și pentru beneficiarii prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ce se regăsesc în evidențele Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional se acordă pe baza listelor  întocmite în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) O.U.G. nr. 133/2020, aceste persoane având obligația să depună doar dovada înscrierii copilului/copiilor la grădiniță/școală pentru anul 2020/2021.

Prima evaluare a cererilor depuse, însoțite de actele doveditoare se va realiza în perioada 04.12.2020-09.12.2020, urmând ca Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara să înainteze lista destinatarilor finali către Instituția Prefectului Județului Timiș până la data de 14.12.2020.

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara are obligația de a actualiza lunar lista destinatarilor finali și de a o înainta Instituției Prefectului Județului Timiș, ca atare, sunt acceptate și solicitările depuse peste acest termen, aceste persoane urmând a se regăsi pe lista destinatarilor finali din luna următoare depunerii cererii.

Mențiunăm că suma de bani de pe tichetul social, aferentă unui an școlar va putea fi folosită timp de un an de zile de la data emiterii, numai pe baza actului de identitate al titularului, aceste tichete putând fi utilizate numai în anumite magazine din raza localității de domiciliu a fiecărui titular de tichet. Lista cu aceste magazine va fi primită de către fiecare persoană, odată cu distribuirea tichetului.

Informații suplimentare se pot solicita și telefonic la numerele 0256-220583.

Citeste mai mult

Social

Ajutoare de stat pentru sectorul HoReCa pentru compensarea pierderilor cauzate de pandemie

Publicat

pe

Guvernul a aprobat, în şedinţa de joi, Memorandumul pentru acordarea unui ajutor de stat companiilor din HoReCa, industria ospitalităţii şi agenţiilor de turism. Firmele afectate vor primi 20% din pierderea suferită în 2020, faţă de cifra de afaceri din 2019. Pentru acordarea ajutorului, va fi solicitat avizul Comisiei Europene.

”Pentru compensarea pierderilor suferite deunii ageni economici, în contextul Covid 19, a fost adoptat Memorandumul pentru instituirea unei scgeme de ajutor de stat pentru compensarea pirderilor suferite de companiile din domeniul HoReCa, instistria ospitalităţii şi agenţiilor de turism, în cuantum de 20% din cuantumul cifrei de afaceri, al veniturilor inregistrate în 2020, faţă de 2019”, a declarat, joi seară, Ionel Dancă, şeful Cancelariei premierului.

Potrivi acestuia, pentru aceste companii Guvernul va institui o chemă de ajutor de stat pentru a compensa aceste peirderi în proporţie de 20%.

Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a explicat, cu o zi înainte, că schema de ajutor de stat trebuie avizată de Comisia Europeană, în bazaMemorandului urmănd a fi solicitat ajutorul acesteia.

Solicitările şi întreaga documentaţie vor fi făcute electromic.

știrea inițială

PROPUNERE. Ajutoare de stat pentru firmele din HoReCa

Premierul Ludovic Orban a anunţat duminică seară, la B1 TV, că Guvernul va introduce o formă de ajutor de stat pentru firmele din HoReCa, compensând 20% din pierderea cifrei de afaceri raportat la 2019, dar a precizat că este necesară aprobarea Comisiei Europene în acest caz.

„În zona HoReCa, pe lângă măsurile pe care le-am adoptat, vom introduce o formă de ajutor de stat care am văzut că este deja folosită în două ţări europene. Este o schemă în care compensezi pierderea prin compensarea a 20% din pierderea cifrei de afaceri raportat la 2019. Efectiv se dau bani, 20% din pierderea pe cifra de afaceri”, a declarat premierul.

Orban a explicat că această măsură de ajutor ar urma să fie aplicată prin Ministerul Economiei.

„Noi deja pregătim schema de ajutor de stat, pregătim actul normativ, vom face solicitare către Comisia Europeană pentru că orice formă de ajutor de stat pe care o dai trebuie aprobată de Comisia Europeană”, a adăugat prim-ministrul.

Foto: Restaurant Colosseum Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite