Ne găsiți și pe:

Social

AfiOM – Multiplex Filantropic Timișoara – proiect social pentru tineri

Publicat

pe

AfiOM – Multiplex Filantropic Timișoara este poate cel mai ambițios proiect social care se adresează tinerilor timișoreni. Aceștia vor fi implicați în activități de dezvoltare personală, educative, culturale, sociale, recreative și sportive.

Misiunea acestui proiect social este de a inspira speranță și a contribui la bunăstarea și dezvoltarea personală a tinerilor, asigurându-le locul și mijloacele necesare, cu scopul de a consolida comunitatea timișoreană.

Clădirea Multiplexului AfiOM Timișoara va avea 3 niveluri. Pe un nivel va fi un centru de tineret prin care țintim educarea morală a tinerilor, păstrarea tradiției românești și implicarea lor în proiecte sociale. Multiplexul va conține și o sală de sport și conferințe cu teren de handbal, baschet, volei, fotbal de sală ș.a..

Un alt nivel va fi dedicat Căminului pentru mămici tinere, acolo unde dorim să le ajutăm pe acele fete adolescente care rămân însărcinate și nu au suportul familiei pentru a aduce pe lume copilul și a-l creste. Scopul este de a evita avortul și a învăța mămicile să crească copilul oferindu-le sprijin specializat și susținere. În plus, prin implicarea companiilor dornice să ajute, le vom putea oferi un viitor acelor mame prin găsirea unui loc de muncă și reintegrarea în societate.

La parterul clădirii Multiplexului AfiOM Timișoara va fi o Grădinița deschisă tuturor, dar care va include și un număr de locuri sociale.

În vecinătatea clădirii se va construi Paraclisul Ortodox „Sfinții Români” aparținând Arhiepiscopiei Timișoara.

AfiOM este un proiect bazat pe sprijinul întregii comunități a orașului și pe încrederea acordată de către Primăria Municipiului Timișoara și Centrul Eparhial. Bazându-ne pe acest sprijin, se va începe construcția AfiOM în toamna anului 2022.

    Implicarea e importantă. Puteți să ajutați prin:

  • donații în contul RO77 INGB 0000 9999 1000 9537 – Fundația Filantropia Timișoara.
  • activități de voluntariat.

Detalii se pot obține de la managerul de proiect Romeo Miskolczi – 0773 933 191.

Social

Programul „Educația este cheia”, la Timișoara. Părinții și elevii, implicați în peste 60 de evenimente și activități educaționale

Publicat

pe

Asociația ,,Inițiativă în Educație” a implementat în perioada 21 mai- 18 noiembrie 2022 programul „EDUCAȚIA ESTE CHEIA”, finanțat de Municipiul Timișoara, prin Centrul de Proiecte în cadrul Programului Impuls în comunitate.
,,Programul „Educația este cheia” a contribuit la coagularea unei comunități educaționale, la promovarea metodelor inovative și a excelenței în educație, dezvoltarea competențelor cheie în rândul elevilor, promovarea voluntariatului și a implicării civice și sociale, încurajarea învățării pe tot parcursul vieții și dezvoltarea abilităților pentru viitor.” a declarat Cătălin Sipoș, președintele organizației.

Prin acest program au fost implementate proiectele: „Teach with inedu” și „Lună plină-n educație”. Ambele proiecte au inclus o serie de evenimente dedicate comunității.

Activitățile derulate în cadrul programului au fost conferințe, ateliere, schimburi de bune practici, webinari, programe de formare, cluburi de carte. Toate evenimentele s-au desfășurat cu acces liber și au fost organizate de echipe de voluntari ai organizației.

Evenimentele cuprinse în proiectul „Teach with inedu” s-au adresat în primul rând cadrelor didactice. Acestea au putut participa la ateliere precum ,Dezvoltare socio-emoțională prin basme”, ,,Predarea integrată prin povești”, la două programe de formare „Dezvoltare personală și dezvoltarea gândirii critice și creative, prin predare integrată, pornind de la povești” , precum și ,,Introducere în comunicare nonviolentă. Un limbaj al empatiei”.

Organizația a propus și două proiecte menite să faciliteze schimbul de experiență și promovarea bunelor practici în educație. Au fost organizate 6 întâlniri, cu o frecvență lunară în cadrul proiectului ,,Ceainăria educatoarelor” și ,,Laboratorul cu bune practici”. ,,În cadrul fiecărui atelier au fost invitate diverse persoane, specialiști în domeniul educațional, care au împărtășit instrumente de lucru, concepte și idei inovatoare pentru eficientizarea managementului grupei de copii, precum și pentru creșterea calității procesului de învățământ.”Mariana -Cristina Țerescu, coordonator proiect ,,Ceainăria educatoarelor”.

În cadrul proiectului ,,Lună plină-n educație” s-au desfășurat două evenimente de amploare pentru comunitatea locală timișoreană: Conferința Internațională ,,Știința în viața copiilor” și ,,Forumul Merito de Vest”. Activitatea „Conferința internațională Știința în viața copiilor” a venit în continuarea atelierelor „Teach with space” și a contribuit la îmbogățirea ofertei cultural-educaționale din cadrul Săptămânii Mondiale a Spațiului Cosmic.

Conferința și-a propus promovarea științelor și creșterea interesului în derularea de activități STEAM în rândul profesorilor și al elevilor. Elevii au participat la atelierele susținute de astronautul analog, Gernot Grömer, de biologul George Năzăreanu și Cristina Stancu, reprezentant al Agenției Spațiale Europene în România. De asemenea, au avut ocazia de a descoperi cluburile de robotică din județul Timiș, de a participa la activități de dezvoltare personală, precum și de a parcurge experimente alături de Institutul de Chimie.

În cadrul evenimentului ,,Forumul Merito de Vest” au avut loc opt ateliere pentru comunitatea locală din Timișoara. Au avut loc ateliere educaționale pentru elevi și tineri, precum și ateliere pentru cadre didactice care au abordat teme precum ,,învățare prin colaborare, la pas prin univers, gamificarea învățării, trezirea curiozității elevilor, activități STEM, STEAM și STREAM, științe spațiale și dezvoltarea gândirii critice.”

Ambele evenimente s-au desfășurat pe parcursul mai multor zile și au cuprins prezentări în plen, conferințe, dar și ateliere practice pentru cadrele didactice și elevi. Au fost implicați elevi de la ciclul primar, de gimnaziu, liceu și chiar studenți. Unele activități au fost dedicate viitoarelor cadre didactice și au avut ca public țintă elevii de la Colegiul Național Pedagogic ,,Carmen Sylva”, specializarea învățători-educatori, precum și studenți de la Universitatea de Vest, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar. Aceștia au aflat ce înseamnă conceptul STEAM și cum se pot realiza activități practice cu elevii.

Programul a urmărit colaborarea între actorii educaţionali, dezvoltarea de parteneriate între mediul şcolar şi sectorul non-guvernamental, profesionalizarea carierei didactice, dezvoltarea unei culturi colaborative între profesori şi crearea unor  punţi de legătură între părinţi şi profesori, toate aceste având impact pozitiv pentru mii de elevi, părinți și profesori.

,,Ne bucurăm că scopul programului, acela de a susține și contribui la îmbunătățirea mediului educațional și a crea contexte de învățare și dezvoltare personală și profesională pentru a consolida o comunitate activă și responsabilă și a influența pozitiv calitatea vieții timișorenilor, a fost atins.

Suntem recunoscători celor care ne-au ajutat să implementăm aceste activități în comunitate, care ne-au sprijinit, le mulțumim coordonatorilor inEDU și tuturor voluntarilor. Împreună am reușit să demonstrăm că educația este cheia.” a declarat Andrada Mazilu, coordonator program. În cadrul programului au fost realizate 63 de evenimente, au fost implicate peste 800 de cadre didactice, peste 500 de elevi, 40 de viitoare cadre didactice, s-au stabilit parteneriate cu mai mult de 20 de organizatii non-guvernamentale, 10 școli și au fost realizate 3 pachete cu resurse educaționale deschise care pot fi descărcate de pe site- ul asociației.

Citeste mai mult

Social

Când se distribuie ajutoarele alimentare pentru persoane defavorizate

Publicat

pe

Începând din 30 ianuarie 2023,  se distribuie pachetele cu produse alimentare în cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD).

Primăria Municipiului Timişoara, prin Direcţia de Asistenţă Socială, distribuie produse alimentare provenite  din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 30 ianuarie – 13 februarie 2023, în limita stocului disponibil.

Distribuirea produselor alimentare  se va face din locația situată pe str.Lorena nr.35, de luni până vineri, în intervalul orar: 8.00 – 16.00. 

Pot beneficia de produsele alimentare persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, persoane dependente (handicap grav și accentuat), definite ordonanţei de urgenţă, şi în alte situaţii asemănătoare stabilite prin anchetele sociale şi care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate, precum şi persoanele care locuiesc în aşezările informale.

Toți beneficiarii care ridică pachetele de alimente trebuie să prezinte actul de identitate în original, iar pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat, certificatul de încadrare în grad de handicap, eliberat de Comisia pentru protecţia copilului sau, după caz, certificatul de încadrare în grad de handicap eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap sau, după caz, decizia de încadrare în grad de handicap eliberată de Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.

Persoanele care fac parte din mai multe dintre categorii beneficiază de produse alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparţin la data distribuirii ajutoarelor.

Pachetul de alimente conţine următoarele produse :

Produs Cantitate
Nr. crt. Produs Cantitate Greutate (kg sau litri)
1 Făină albă de grâu 5 buc. 5
2 Mălai 4 buc 4
3 Paste făinoase 2 buc 0,8
4 Ulei 4 buc 4
5 Zahăr 2 buc 2
6 Orez 4 buc 4
7 Conservă carne de vită 5 buc 1,5
8 Conservă carne de porc 3 buc 0,9
9 Conservă pateu de ficat de porc 5 buc 1
10 Compot de fructe 2 buc 1,44
11 Gem de fructe 1 buc 0,36
12 Gem de fructe dietetic 1 buc 0.36

Citeste mai mult

Social

„Aventură prin lectură”. 240 de copii din mediul rural din Timiș  au învățat să citească mai bine

Publicat

pe

Asociația „Inițiativă în Educație” (inEDU) din Timișoara a implementat în perioada februarie – noiembrie 2022 a doua ediție a proiectul educațional județean „Aventură prin lectură”, inițiat și finanțat de către Fundația „United Way” România, prin care au fost ajutați peste 200 de copii să nu abandoneze școala, să învețe să citească și să descopere frumusețea învățării colaborative.

Proiectul a fost implementat în 4 comunități din mediul rural: Biled, Pesac, Bencecu și Satchinez, având ca scop prevenirea și combaterea riscului de analfabetism funcțional în rândul a 60 de copii din fiecare comunitate, aflați în situație de vulnerabilitate socio-economică sau risc de abandon școlar, prin asigurarea accesului la activități specifice de literație.

Obiectivele proiectului au vizat dezvoltarea literației la copiii din școlile partenere în proiect, creșterea accesului cadrelor didactice la cursuri de formare profesională care să conducă la dezvoltarea competențelor de literație a elevilor și creșterea gradului de conștientizare a părinților privind necesitatea stimulării lecturii la copii.

Au avut loc formări pentru cadrele didactice implicate, cursuri de perfecționare și webinarii online cu scriitori români, ședințe tematice pentru părinți și au fost dotate bibliotecile școlare cu un fond de carte.

Timp de opt luni, 240 de copii cu o situație de vulnerabilitate socio-economică au primit o masă caldă, asigurată prin proiect, rechizite și ghiozdane la începutul anului școlar, încălțăminte pentru zilele friguroase și pachete cu surprize de Crăciun și au beneficiat de activități de învățare remedială săptămânal.

„A fost un timp plin de bucurie, de căutări, de întrebări și răspunsuri, de legat sau de consolidat prietenii. Lectura nu mai e o taină, nici nu mai e grea sau plictisitoare, pentru că printre atâtea cărți frumoase, ne-am descoperit pasiunea de a citi! Apoi, am învățat să visăm, ne-au crescut aripi și am ajuns și noi în poveste! Azi, suntem parte din povestea voastră, „Aventură prin lectură”!, a împărtășit doamna prof. Corina Fenichiu, de la Liceul Teoretic Petre Mitroi Biled.

„Cercul de literație și gândire critică «Aventura prin lectură» mi-a dat posibilitatea de a cunoaște elevii, de a-i atrage într-o călătorie în care am învățat să prețuim, să ajutăm, să întrebăm și să așteptăm răspunsuri, să fim deschiși și comunicativi, în aceeași măsură.”, a declarat doamna prof. Mihaela Petrov, de la Școala Gimnazială Satchinez

Copiii s-au aventurat prin lectură, ghidați de prof. Fenichiu Corina, prof. Popescu Roxana, prof. înv. primar Matieș Margareta, prof. înv. primar Deac Raluca, prof. înv. primar Alecsei Ana, prof. Petrov Mihaela-Dana, prof. înv. primar Martin Florica Nicoleta și prof. înv primar Oprea Ana-Maria, cadre didactice dedicate de la următoarele școli: Liceul Tehnologic „Petre Mitroi” Biled, Școala Gimnazială Satchinez, Școala Gimnazială „Maria Brindea” Pesac, Școala Gimnazială Bencecu de Sus. Au explorat lumea magică a poveștilor, realizând săptămânal activități de literație și scriere, au descoperit că învățarea se poate realiza și prin joacă și că școala poate fi plăcută. Au realizat activități de dezvoltare personală pornind de la povești, au introdus un ritual de citire în activitatea lor zilnică și au fost motivați să colaboreze și să lucreze împreună.

În cadrul proiectului, pe lângă activitățile săptămânale de dezvoltarea competențelor de literație, s-au organizat alte 10 ateliere de învățare non-formală și activități educative. Elevii au cunoscut scriitori, au audiat povești citite de invitați și au vizitat orașul Timișoara în cadrul celor 4 excursii educative organizate de asociație și partenerii săi.

„Excursiile sunt activitățile preferate ale copiilor. Abia așteaptă momentul de a ajunge din nou la Timișoara. Anul acesta am planificat vizite la Institutul Cultural Francez, la librării, muzeul de artă și la cinema. Dorința copiilor a fost de a vedea un film împreună. A fost emoționant să văd evoluția lor în acest proiect! Progresul copiilor este semnificativ, atât la nivel școlar, cât și comportamental.”, a declarat Andrada Mazilu, coordonator proiecte și programe al Asociației “Inițiativă în Educație”.

Peste 80 de voluntari au fost implicați în realizările proiectului. Aceștia și-au adus aportul la atelierele educaționale, au însoțit elevii în excursii, au ajutat la implementarea unor teste standardizate pentru a măsura nivelul de literație al elevilor, au donat cărți și alte daruri și au contribuit la crearea unui trai mai bun pentru elevi.

Pentru a crea și susține un mediu propice dezvoltării literației, s-a continuat amenajarea spațiilor pentru clubul de lectură. Clubul de lectură de la Școala Gimnazială Bencecu de Sus a fost renovat și amenajat cu ajutorul voluntarilor de la compania Sustainalytics Timișoara.

„Sunt recunoscătoare pentru ediția a II-a a proiectului „Aventură prin lectură”, o aventură plină de magie, cunoaștere, creștere și bucurie și le mulțumesc tuturor celor care au contribuit la implementarea lui cu succes”, a încheiat Alina Iga, coordonator al proiectului.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite