Ne găsiți și pe:

Social

Școlile speciale din județul Timiș, dotate cu laptopuri și echipamente. Investiția, din bugetul Consiliului Județean

Publicat

pe

Trecerea cursurilor în online nu va mai ridica probleme pentru sute de elevi din școlile speciale din județ administrate de CJ Timiș.

Instituția a semnat un contract de achiziționare a 282 de laptopuri care vor servi în primul rând elevilor cu dizabilități fără posibilități financiare. În plus, școlile vor fi dotate cu 56 de stații de lucru fixe, zeci de proiectoare, camere web, table interactive și routere wireless.

De asemenea, printr-un contract separat, au fost achiziționate 437 de tablete, cu abonament lunar la internet inclus pentru o perioadă de minimum 24 de luni.

Investiția se ridică la peste 2.000.000 lei, bani din bugetul județului. Achizițiile au fost efectuate în urma unor licitații publice.

„Investiția ne ajută să creștem nivelul de reziliență în fața șocurilor produse de pandemie. Știm cât de greu poate fi pentru o familie cu copii sănătoși să le pună la dispoziție calculatoare pe care să studieze. Efortul este cu atât mai mare în cazul copiilor din școlile speciale, unde povara bolii aduce după sine și una financiară. Vom continua să investim în aceste școli, nu numai în aparatură, ci și în dotarea corespunzătoare a spațiilor de învățământ, pentru a da o șansă în plus la o viață normală celor mai puțin norocoși dintre noi”, a subliniat administratorul public al județului, Marian Vasile.

Echipamentele vor deservi elevii și profesorii din următoarele unități de învățământ:

– Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „P.P. Neveanu” Timișoara;

– Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Constantin Pufan” Timișoara;

– Centrul de Resurse și Asistență Educațională „Speranța” Timișoara;

– Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Dumitru Ciumăgeanu” Timișoara;

– Liceul Teoretic „Iris” Timișoara;

– Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „C. Păunescu” Recaș;

– Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „A. Roșca” Lugoj;

– Școala Profesională „GH. Atanasiu” Timișoara;

– Școala Specială Gimnazială Buziaș.

Social

Când începe distribuirea pachetelor cu ajutoare alimentare, la Timișoara. Ce trebuie să facă beneficiarii

Publicat

pe

Începând din  16 mai 2022,  se distribuie pachetele cu produse alimentare către persoanele înscrise pe listele iniţiale  în cadrul POAD 2021-2022, program derulat în baza H.G. nr.84/2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate. Primăria Municipiului Timişoara, prin Direcţia de Asistenţă Socială, distribuie pe listele iniţiale pachetele cu produse alimentare provenite  din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 16 mai – 29 iunie 2022, de luni până vineri intre orele 8,00 – 16,00.

Distribuirea  pachetelor cu produse alimentare se va face din locația situată pe str. Lorena nr. 35.

Toți beneficiarii care ridică produse alimentare trebuie să prezinte actul de identitate în original.

Pot beneficia de pachetele cu produse alimentare următoarele categorii:

,,a) familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;

b) familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 

Pachetul cu produse alimentare  conține următoarele :

Produs Cantitate Greutate (Kg sau litri)
Faină albă de grâu 5 buc. 5,00
Mălai 4 buc 4,00
Paste făinoase 2 buc 0,80
Ulei 4 buc 4,00
Zahăr 2 buc 2,00
Orez 4 buc 4,00
Conservă carne de vită 5 buc 1,5
Conservă carne de porc 3 buc 0,90
Conservă pateu de ficat de porc 5 buc 1,00
Compot de fructe 2 buc 1,44
Gem de fructe 1 buc 0,36
Gem de fructe dietetic 1 buc 0,36

Persoanele care fac parte din mai multe dintre categoriile prevăzute la alin. (2) beneficiază de ajutoare alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparțin la data distribuirii ajutoarelor.

Citeste mai mult

Social

OPORTUNITATE. Curs de formare a asistenților maternali profesioniști, la Timișoara

Publicat

pe

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Timiș, partener în cadrul proiectului „TEAM UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”, cod 127169, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, al cărui beneficiar este Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, continuă campania de recrutare și identificare de persoane interesate să exercite profesia de asistent maternal profesionist.

Astfel, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş organizează un nou curs de formare a asistenţilor maternali profesionişti. Asistentul maternal profesionist este persoana fizică, atestată în condiţiile legii, care asigură, prin activitatea pe care o desfăşoară la domiciliul său, creşterea, îngrijirea şi educarea, necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primeşte în plasament sau în încredinţare.

Persoanele interesate sunt așteptate să depună o cerere de evaluare la DGASPC Timiș. Cererile pot fi depuse la Registratura DGASPC Timiș pe tot parcursul lunii aprilie 2022. De asemenea, acestea pot fi transmise prin poștă, cu confirmare de primire (DGASPC Timiș, Piața Regina Maria nr. 3, Timișoara, jud. Timiș) sau scanate și transmise prin e-mail la adresele dgaspctm@dgaspctm.ro sau dgaspctm@gmail.com.

Cererea de evaluare în vederea participării la cursul de formare ca asistent maternal profesionist și cererea pentru eliberarea unei adeverințe conform prevederilor art. 23 din Legea nr. 188/2019  pot fi descărcate de pe site-ul DGASPC Timiș (secțiunea Formulare). La cererea de evaluare vor fi anexate:

  1. un curriculum vitae al solicitantului
  2. copie după actul de identitate (cu domiciliul stabil pe raza județului Timiș)
  3. copie după diploma de studii a ultimei școli absolvite.
  4. cazier judiciar
  5. o adeverință conform prevederilor art 23 din Legea 118/2019 (certificat de integritate comportamentală)
  6. adeverință medicală din care să rezulte că nu suferă de boli transmisibile, infecto-contagioase sau psihice.

În urma depunerii cererii, angajatii din cadrul D.G.A.S.P.C. Timiș vor efectua o evaluare socială a persoanei solicitante, care constă în vizite la domiciliul acesteia, discuții cu membrii familiei sale, vecini, prieteni, precum și o evaluare psihologică.

Ulterior evaluării, persoanele acceptate vor urma cursuri de formare profesională în vederea obținerii atestatului de asistent maternal profesionist, putând fi angajate numai după obținerea acestui document.

Cursurile de formare profesională vor fi  organizate, cu respectarea tututor normelor de prevenție și siguranță,  la sediul DGASPC Timiș și au o durată de minim 60 de ore.

Cursul este gratuit, iar persoanele care doresc să îl urmeze trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • să prezinte garanţii morale şi materiale pentru îndeplinirea corectă a obligaţiilor ce le revin referitoare la creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor pe care îi vor primi în plasament;
  • să aibă în folosinţă legală o locuinţă care să acopere necesităţile de preparare a hranei, igienă, educaţie şi odihnă ale utilizatorilor săi, inclusiv pe cele ale copiilor care urmează a fi primiţi în plasament;
  • să aibă minim studii medii absolvite – cu diplomă.

Conform legii, nu vor putea deveni asistenţi maternali profesionişti persoanele care:

  • au suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni;
  • au fost decăzuţi din drepturile părintești, sau al căror copil a fost declarat abandonat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă;
  • suferă de boli cronice transmisibile şi boli psihice.

Mai multe informaţii privind organizarea acestui curs, pot fi obţinute la Biroul Comunicare, Registratură, Relații cu Publicul din cadrul DGASPC – telefon 0256-490281, 494030.

Citeste mai mult

Social

Începe plata ajutorului pentru încălzire. Ce trebuie să facă beneficiarii

Publicat

pe

Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara efectuează plata ajutorului pentru încălzire si a suplimentului pentru energie cu combustibili solizi si /sau lichizi,  acordate in baza  Legii nr 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie, pentru sezonul rece 1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022.

Plata ajutoarelor se face doar titularilor cererii, cu prezentarea actului de identitate in original sau cu imputernicire notariala, la sediul situat in B-dul Regele Carol I nr. 10 dupa cum urmeaza:

Miercuri, 16 martie 2022 intre orele 1230 – 15

Joi, 17 martie 2022 intre orele 08 – 15

Vineri, 18 martie 2022 intre orele 08 – 15

Facem precizarea ca ajutorul pentru incalzirea locuintei se plateste pentru cererile inregistrate in perioada 21 decembrie 2021 – 20 ianuarie 2022, iar plata suplimentului pentru   consumul de combustibili solizi şi/sau petrolieri este aferenta lunii ianuarie 2022.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite