Ne găsiți și pe:

Social

Centru de recuperare pentru copiii cu dizabilități, construit de CJ Timiș

Publicat

pe

Copiii timișeni cu dizabilități vor beneficia de servicii de recuperare de calitate. Consiliul Județean a semnat ordinul de începere pentru construirea unui centru destinat acestora, ce va funcționa în cadrul Centrului de Resurse și Asistență Educațională „Speranța”, unitate de învățământ aflată sub finanțarea CJ Timiș.

Valoarea contractului se ridică la aproape 10.6 milioane lei, cu TVA inclus, fondurile fiind asigurate din bugetul național, 9 milioane, cât și din cel județean, 1.6 milioane.

Investiția are ca scop asigurarea accesului unui număr cât mai mare de copii/adolescenți cu nevoi speciale la servicii recuperativ-terapeutice. De asemenea, este prevăzută extinderea paletei de servicii acordate acestora, cât și familiilor lor. Trebuie spus că investiția este cu atât mai importantă cu cât, în prezent, activitatea celor de la „Speranța” se desfășoară într-un spațiu închiriat, restrâns și impropriu.

Noua construcție va avea un bazin de înot, cabinete medicale și psihologice, cât și pentru terapii specifice (logopedie, kinetoterapie, electroterapie, ergoterapie, artterapie, meloterapie, sprijin în învățare, psihoterapie, terapie prin joc, stimulare polisenzorială). De asemenea, au fost prevăzute spații de cazare pentru părinți și copii, cât și o sală pentru luat masa.

„Avem nevoie de o infrastructură de recuperare la standarde înalte, pentru a le da o șansă reală de integrare în comunitate. Noul centru va permite specialiștilor de la Speranța să ofere servicii complexe, cât și sprijin familiilor care au în întreținere acești copii. Este de datoria noastră să le oferim posibilitatea unei vieți apropiate de normalitate, investiția de la Speranța fiind un mare pas înainte”, spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.

Capacitatea noului centru de recuperare va fi de aproximativ 300 de copii și adolescenți cu deficiențe. Acesta va avea o suprafață de aproape 2900 m2, parter plus trei etaje, și va fi construit în Timișoara, pe str. Cornelia Sălceanu, pe un teren cu o suprafață de 2360 m2. Durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni de la emiterea ordinului de începere.

Imagine de Esi Grünhagen de la Pixabay

Social

Se face plata suplimentului pentru încălzire cu lemne, pentru luna mai

Publicat

pe

Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara efectuează plata suplimentului pentru energie cu combustibili solizi și/sau lichizi,  acordat în baza  Legii nr. 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Plata suplimentului se face doar titularilor cererii, cu prezentarea actului de identitate în original sau cu împuternicire notarială, la sediul situat in B-dul Regele Carol I nr. 10 după cum urmeaza:

Luni, 18 iulie 2022 între orele 1230-15 00

Marți, 19 iulie 2022 între orele 0800-1500

Miercuri, 20 iulie 2022, între orele 0800-1500

Plata suplimentului pentru consumul de combustibili solizi şi/sau petrolieri este aferentă lunii mai 2022.

Citeste mai mult

Social

Primăria Timișoara va distribui pachetele cu produse alimentare din fonduri europene

Publicat

pe

Începând din  30 iunie 2022,  se distribuie pachetele cu produse alimentare către persoanele înscrise pe listele suplimentare  în cadrul POAD 2021-2022, în conformitate cu programul derulat în baza H.G. nr.84/2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate.

Primăria Municipiului Timişoara prin Direcţia de Asistenţă Socială distribuie pe listele suplimentare pachetele cu produse alimentare provenite  din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 30 iunie – 14 iulie 2022, de luni până vineri intre orele 8,00 – 16,00.

Distribuirea pachetelor cu produse alimentare se va face în limita stocului disponibil din locația situată pe str.Lorena nr.35.Toți beneficiarii care ridică produse alimentare trebuie să prezinte actul de identitate în original.

Beneficiarii cu handicap grav şi accentuat trebuie sa aibă original şi copie după certificatul de încadrare în grad de handicap şi după actul de identitate.(Certificatul de handicap trebuie să fie în termen de valabilitate).

Pot beneficia de pachetele cu produse alimentare următoarele categorii:

persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, persoane dependente, definite conform prezentei ordonanţe de urgenţă, şi în alte situaţii asemănătoare stabilite prin anchetele sociale şi care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate, precum şi persoanele care locuiesc în aşezările informale.

Pachetul cu produse alimentare  conține următoarele:

Produs Cantitate Greutate (Kg sau litri)
Faină albă de grâu 5 buc. 5,00
Mălai 4 buc 4,00
Paste făinoase 2 buc 0,80
Ulei 4 buc 4,00
Zahăr 2 buc 2,00
Orez 4 buc 4,00
Conservă carne de vită 5 buc 1,5
Conservă carne de porc 3 buc 0,90
Conservă pateu de ficat de porc 5 buc 1,00
Compot de fructe 2 buc 1,44
Gem de fructe 1 buc 0,36
Gem de fructe dietetic 1 buc 0,36

Persoanele care fac parte din mai multe dintre categoriile prevăzute la alin. (2) beneficiază de ajutoare alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparţin la data distribuirii ajutoarelor.

Citeste mai mult

Social

Când începe distribuirea pachetelor cu ajutoare alimentare, la Timișoara. Ce trebuie să facă beneficiarii

Publicat

pe

Începând din  16 mai 2022,  se distribuie pachetele cu produse alimentare către persoanele înscrise pe listele iniţiale  în cadrul POAD 2021-2022, program derulat în baza H.G. nr.84/2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate. Primăria Municipiului Timişoara, prin Direcţia de Asistenţă Socială, distribuie pe listele iniţiale pachetele cu produse alimentare provenite  din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 16 mai – 29 iunie 2022, de luni până vineri intre orele 8,00 – 16,00.

Distribuirea  pachetelor cu produse alimentare se va face din locația situată pe str. Lorena nr. 35.

Toți beneficiarii care ridică produse alimentare trebuie să prezinte actul de identitate în original.

Pot beneficia de pachetele cu produse alimentare următoarele categorii:

,,a) familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;

b) familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 

Pachetul cu produse alimentare  conține următoarele :

Produs Cantitate Greutate (Kg sau litri)
Faină albă de grâu 5 buc. 5,00
Mălai 4 buc 4,00
Paste făinoase 2 buc 0,80
Ulei 4 buc 4,00
Zahăr 2 buc 2,00
Orez 4 buc 4,00
Conservă carne de vită 5 buc 1,5
Conservă carne de porc 3 buc 0,90
Conservă pateu de ficat de porc 5 buc 1,00
Compot de fructe 2 buc 1,44
Gem de fructe 1 buc 0,36
Gem de fructe dietetic 1 buc 0,36

Persoanele care fac parte din mai multe dintre categoriile prevăzute la alin. (2) beneficiază de ajutoare alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparțin la data distribuirii ajutoarelor.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite