Începând cu data 18 octombrie 2021 va debuta acțiunea de primire a cererilor – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței şi a suplimentului pentru energie, în vederea aplicării prevederilor Legii nr 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie şi a Normelelor Metodologice de aplicare a acesteia, aprobate HG nr. 1073/2021, pentru sezonul rece 1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022 .
Pot beneficia de acest drept familiile care realizează venituri lunare nete pe membru de familie de până la 1.386 lei, respectiv persoanele singure care realizează venituri nete lunare până la 2.053 lei și care nu dețin bunurile cuprinse în Lista bunurilor care conduc la excluderea acordării ajutorului social, anexată prezentului comunicat și prevăzută în Anexa nr. 4 la normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 50/2001, cu modificările și completările ulterioare.
Pentru ajutorul cu energie termică în sistem centralizat, cererile – declarație pe propria răspundere, însoţite de documentele privind componenţa familiei, veniturile şi bunurile detinute se depun individual sau prin intermediul asociaţiilor de proprietari/chiriaşi prin cele 5 puncte termice ale S.C. Colterm S.A., respectiv:
Nr. crt.
Adresa punctului de distribuire a formularelor și depunere a dosarelor din data de 18 octombrie 2021
Distribuirea și preluarea cererilor – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței în funcție de sistemul de încălzire utilizat se va desfășura în cadrul centrelor sociale aflate în subordinea Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, după cum urmează:
pentru încălzirea cu energie electrică – Centrul de Incluziune Socială și Relația cu Minoritățilesituat în str. Martir Cernaianu nr. 31 telefon 0256/293884
pentru încălzirea cu combustibili solizi şi/sau petrolieri – Clubul de Socializare și Petrecere a Timpului Liber – Clubul Pensionarilor situat în Bld Gen. Ion Dragalina nr. 38-42, telefon 0256/452089
pentru încălzirea cu gaze naturale – Complexul de Servicii pentru Copii ,,Sfantul Nicolae’’ situat în str. Platanilor nr. 2, telefon 0256/214572
Cererile – declarație pe propria răspundere, însoţite de documentele justificative privind componenţa familiei, veniturile şi bunurile detinute se pot depune personal, la sediile Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara menționate mai sus, de luni până vineri, între orele 8.00 – 15.30, sau se pot trimite pe e-mail la adresa: ajutoare.incalziretm@gmail.com.
Formularul de cerere-declarație pe propria răspundere se poate descărca de pe site-ul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, https://socialtm.ro
Acte necesare
cerere – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței – formulat tip;
copii după actele de identitate ale membrilor de familie cu domiciliul sau reședința la adresa pentru care se solicită ajutorul (carte de identitate/buletin de identitate/pașaport/carte de identitate provizorie, certificat de naștere pentru copiii minori sub 14 ani), pentru cetățenii străini sau apatrizi: permis de ședere temporară sau permanentă, document de identitate, permis de ședere pe termen lung, iar pentru cetățenii UE sau Confed. Elvețiană: certificat înregistrare, carte de rezidență;
acte din care rezultă calitatea titularului cererii față de imobilul pentru care solicită ajutorul:
proprietar (copie după contractul de vânzare-cumpărare, extras de carte funciară)
chiriaș (contract de închiriere)
împuternicit (contract de comodat sau împuternicire de la proprietar/titularul contractului de închiriere);
acte privind veniturile nete lunare realizate de familie/persoana singură în luna anterioară depunerii cererii:
adeverință privind venitul net (inclusiv valoarea bonurilor de masă, prime, ore suplimentare etc)
cupoane pensii;
cupoane indemnizații pentru creșterea copilului până la vârsta de 2 sau 3 ani;
cupoane indemnizații cu caracter permanent;
cupoane alocații pentru minorii dați în plasament familial sau încredințați spre creștere și educare;
acte doveditoare ale veniturilor din închirieri, dobânzi, dividende sau părți sociale;
persoanele care nu realizează venituri vor depune o declarație în acest sens.
5. Factură de gaz, în cazul ajutorului de încălzire cu gaze naturale;
6. Factură de energie electrică și dovadă de la Asociația de Locatari că nu au alte forme de încălzire, în cazul ajutorului de încălzire cu energie electrică;
Declararea unui număr mai mare de membri de familie, a unor venituri mai mici decât cele reale, precum şi nedeclararea bunurilor deţinute, în scopul vădit de a obţine foloase materiale necuvenite, constituie infracţiune de fals, uz de fals sau înşelăciune, după caz, și se pedepseşte potrivit dispoziţiilor Codului Penal.
ANEXA 4
la normele metodologice
LISTA BUNURILOR
ce conduc la excluderea acordării ajutorului social
Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara efectuează plata suplimentului pentru energie cu combustibili solizi și/sau lichizi, acordat în baza Legii nr. 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.
Plata suplimentului se face doar titularilor cererii, cu prezentarea actului de identitate în original sau cu împuternicire notarială, la sediul situat in B-dul Regele Carol I nr. 10 după cum urmeaza:
Luni, 18 iulie 2022 între orele 1230-15 00
Marți, 19 iulie 2022 între orele 0800-1500
Miercuri, 20 iulie 2022, între orele 0800-1500
Plata suplimentului pentru consumul de combustibili solizi şi/sau petrolieri este aferentă lunii mai 2022.
Începând din 30 iunie 2022, se distribuie pachetele cu produse alimentare către persoanele înscrise pe listele suplimentare în cadrul POAD 2021-2022, în conformitate cu programul derulat în baza H.G. nr.84/2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate.
Primăria Municipiului Timişoara prin Direcţia de Asistenţă Socială distribuie pe listele suplimentare pachetele cu produse alimentare provenite din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 30 iunie – 14 iulie 2022, de luni până vineri intre orele 8,00 – 16,00.
Distribuirea pachetelor cu produse alimentare se va face în limita stocului disponibil din locația situată pestr.Lorena nr.35.Toți beneficiarii care ridică produse alimentare trebuie să prezinte actul de identitate în original.
Beneficiarii cu handicap grav şi accentuat trebuie sa aibă original şi copie după certificatul de încadrare în grad de handicap şi după actul de identitate.(Certificatul de handicap trebuie să fie în termen de valabilitate).
Pot beneficia de pachetele cu produse alimentare următoarele categorii:
persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, persoane dependente, definite conform prezentei ordonanţe de urgenţă, şi în alte situaţii asemănătoare stabilite prin anchetele sociale şi care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate, precum şi persoanele care locuiesc în aşezările informale.
Pachetul cu produse alimentare conține următoarele:
Produs
Cantitate
Greutate (Kg sau litri)
Faină albă de grâu
5 buc.
5,00
Mălai
4 buc
4,00
Paste făinoase
2 buc
0,80
Ulei
4 buc
4,00
Zahăr
2 buc
2,00
Orez
4 buc
4,00
Conservă carne de vită
5 buc
1,5
Conservă carne de porc
3 buc
0,90
Conservă pateu de ficat de porc
5 buc
1,00
Compot de fructe
2 buc
1,44
Gem de fructe
1 buc
0,36
Gem de fructe dietetic
1 buc
0,36
Persoanele care fac parte din mai multe dintre categoriile prevăzute la alin. (2) beneficiază de ajutoare alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparţin la data distribuirii ajutoarelor.
Începând din 16 mai 2022, se distribuie pachetele cu produse alimentare către persoanele înscrise pe listele iniţiale în cadrul POAD 2021-2022, program derulat în baza H.G. nr.84/2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate. Primăria Municipiului Timişoara, prin Direcţia de Asistenţă Socială, distribuie pe listele iniţiale pachetele cu produse alimentare provenite din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 16 mai – 29 iunie 2022, de luni până vineri intre orele 8,00 – 16,00.
Distribuirea pachetelor cu produse alimentare se va face din locația situată pestr. Lorena nr. 35.
Toți beneficiarii care ridică produse alimentare trebuie să prezinte actul de identitate în original.
Pot beneficia de pachetele cu produse alimentare următoarele categorii:
,,a) familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
b) familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;”
Pachetul cu produse alimentare conține următoarele :
Produs
Cantitate
Greutate (Kg sau litri)
Faină albă de grâu
5 buc.
5,00
Mălai
4 buc
4,00
Paste făinoase
2 buc
0,80
Ulei
4 buc
4,00
Zahăr
2 buc
2,00
Orez
4 buc
4,00
Conservă carne de vită
5 buc
1,5
Conservă carne de porc
3 buc
0,90
Conservă pateu de ficat de porc
5 buc
1,00
Compot de fructe
2 buc
1,44
Gem de fructe
1 buc
0,36
Gem de fructe dietetic
1 buc
0,36
Persoanele care fac parte din mai multe dintre categoriile prevăzute la alin. (2) beneficiază de ajutoare alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparțin la data distribuirii ajutoarelor.
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor.AcceptăRefuzădetalii
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.