Ne găsiți și pe:

Social

Încep înscrierile în învățământul preșcolar pentru anul 2018-2019

Publicat

pe

Reînscrierea copiilor care frecventează grădiniţa în acest an şcolar şi vor continua şi în anul şcolar 2018-2019 începe luni, iar înscrierea copiilor nou-veniţi se va desfăşura din 21 mai, conform programului stabilit de Ministerul Educaţiei Naţionale.

Potrivit MEN, înscrierea copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani va avea loc în două etape, succesiv, la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ.

Astfel, reînscrierea copiilor care frecventează grădiniţa în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze şi în anul şcolar 2018-2019 va începe în data de 7 mai, iar înscrierea copiilor nou-veniţi se va desfăşura din 21 mai.

Orarul reînscrierilor şi înscrierilor va fi stabilit de conducerea unităţilor de învăţământ şi va fi afişat în fiecare grădiniţă, inclusiv pe site-ul acesteia şi eventual pe site-urile inspectoratelor şcolare.

Reprezentanţii ministerului precizează că ocuparea locurilor, după finalizarea procesului de reînscriere, se va face în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, întâi grupa mare (copii de 5 ani), grupa mijlocie (copii de 4 ani) şi grupa mică (copii de 3 ani). În limita locurilor disponibile, pot fi înscrişi în grupa mică şi copii cu vârsta cuprinsă între 2 şi 3 ani.

Dacă numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul locurilor libere, vor fi aplicate criteriile de departajare precum existenţa unui document care dovedeşte că un copil este orfan de ambii părinţi, existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de un singur părinte, existenţa unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învăţământ respectivă, existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului, acestea fiind criteriile generale de departajare.

Dacă acestea au fost epuizate, se vor aplica criteriile specifice de departajare, stabilite de fiecare unitate de învăţământ.

Social

Bugetare participativă. Cabinet de robotică la Școala Gimanzială 30 din Timișoara

Publicat

pe

Elevii din Timișoara au la dispoziție un cabinet de robotică amenajat de Primăria Municipiului Timișoara la Școala Gimnazială 30, pentru integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale și pentru activități care să activeze comunitatea de elevi din oraș.

Cabinetul este primul proiect de bugetare participativă al Primăriei Timișoara care este dat în funcțiune. Proiectul a fost propus de Mirela Scorțescu, a obținut voturile timișorenilor și Primăria l-a implementat.

„Este primul rezultat concret al unui proiect inițiat de timișoreni pentru timișoreni. Am construit acest mecanism de bugetare participativă tocmai pentru ca o comunitate să se formeze în spatele acestor idei, iar administrația locală să le transforme în realitate. Mă bucur că primul proiect care prinde viață este unul pentru copii și sper să fie folosit de elevii Timișoarei, indiferent de școala la care învață sau de cartierul în care locuiesc”, transmite primarul Dominic Fritz.

Proiectul „Hub Educațional Comunitar Inclusiv: Școală-Familie-Comunitate” a câștigat o finanțare în cadrul campaniei de buget participativ „Timișoara Decide” în urma votului cetățenilor. Acesta include o serie de investiții în echipamente și materiale educaționale, cum ar fi un cabinet robotică, playforms și jocuri educative pentru copii, o cameră pentru stimulare senzorială, amenajarea unei săli multimedia, echipamente sportive, materiale didactice pentru arte și educație muzicală și alte consumabile.

„Proiectul aduce împreună copii de la Școala Gimnazială nr. 30 și instituțiile de învățământ special din oraș pentru a desfășura activități precum robotică, programare, jocuri și mișcare, jocuri pentru stimulare senzorială, activități muzicale și altele. Toate acestea vor fi susținute de profesori voluntari și studenți de la Universitatea Politehnica Timișoara. Scopul nostru este să oferim un mediu confortabil pentru creșterea comunității din jurul școlii prin colaborarea eficientă și motivată a celor trei factori importanți pentru dezvoltarea cetățeniei democratice: familia, școala și comunitatea”, transmite directoarea Mihaela Șora.

Proiectul se numără printre cele 8 proiecte care au câștigat finanțare în 2022. Valoarea alocării este de 400.000 lei (TVA inclus). Urmează a fi echipate încă două spații pentru activități, respectiv o cameră pentru stimulare senzorială și o sală multimedia.

Hub-ul va fi deschis în fiecare vineri, orele 14:30 – 16:30, și sâmbătă, după un program pe care îl va anunța școala, stabilit împreună cu școlile partenere.

Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe https://decidem.primariatm.ro/bp/proiecte/128

Citeste mai mult

Social

Programul „Educația este cheia”, la Timișoara. Părinții și elevii, implicați în peste 60 de evenimente și activități educaționale

Publicat

pe

Asociația ,,Inițiativă în Educație” a implementat în perioada 21 mai- 18 noiembrie 2022 programul „EDUCAȚIA ESTE CHEIA”, finanțat de Municipiul Timișoara, prin Centrul de Proiecte în cadrul Programului Impuls în comunitate.
,,Programul „Educația este cheia” a contribuit la coagularea unei comunități educaționale, la promovarea metodelor inovative și a excelenței în educație, dezvoltarea competențelor cheie în rândul elevilor, promovarea voluntariatului și a implicării civice și sociale, încurajarea învățării pe tot parcursul vieții și dezvoltarea abilităților pentru viitor.” a declarat Cătălin Sipoș, președintele organizației.

Prin acest program au fost implementate proiectele: „Teach with inedu” și „Lună plină-n educație”. Ambele proiecte au inclus o serie de evenimente dedicate comunității.

Activitățile derulate în cadrul programului au fost conferințe, ateliere, schimburi de bune practici, webinari, programe de formare, cluburi de carte. Toate evenimentele s-au desfășurat cu acces liber și au fost organizate de echipe de voluntari ai organizației.

Evenimentele cuprinse în proiectul „Teach with inedu” s-au adresat în primul rând cadrelor didactice. Acestea au putut participa la ateliere precum ,Dezvoltare socio-emoțională prin basme”, ,,Predarea integrată prin povești”, la două programe de formare „Dezvoltare personală și dezvoltarea gândirii critice și creative, prin predare integrată, pornind de la povești” , precum și ,,Introducere în comunicare nonviolentă. Un limbaj al empatiei”.

Organizația a propus și două proiecte menite să faciliteze schimbul de experiență și promovarea bunelor practici în educație. Au fost organizate 6 întâlniri, cu o frecvență lunară în cadrul proiectului ,,Ceainăria educatoarelor” și ,,Laboratorul cu bune practici”. ,,În cadrul fiecărui atelier au fost invitate diverse persoane, specialiști în domeniul educațional, care au împărtășit instrumente de lucru, concepte și idei inovatoare pentru eficientizarea managementului grupei de copii, precum și pentru creșterea calității procesului de învățământ.”Mariana -Cristina Țerescu, coordonator proiect ,,Ceainăria educatoarelor”.

În cadrul proiectului ,,Lună plină-n educație” s-au desfășurat două evenimente de amploare pentru comunitatea locală timișoreană: Conferința Internațională ,,Știința în viața copiilor” și ,,Forumul Merito de Vest”. Activitatea „Conferința internațională Știința în viața copiilor” a venit în continuarea atelierelor „Teach with space” și a contribuit la îmbogățirea ofertei cultural-educaționale din cadrul Săptămânii Mondiale a Spațiului Cosmic.

Conferința și-a propus promovarea științelor și creșterea interesului în derularea de activități STEAM în rândul profesorilor și al elevilor. Elevii au participat la atelierele susținute de astronautul analog, Gernot Grömer, de biologul George Năzăreanu și Cristina Stancu, reprezentant al Agenției Spațiale Europene în România. De asemenea, au avut ocazia de a descoperi cluburile de robotică din județul Timiș, de a participa la activități de dezvoltare personală, precum și de a parcurge experimente alături de Institutul de Chimie.

În cadrul evenimentului ,,Forumul Merito de Vest” au avut loc opt ateliere pentru comunitatea locală din Timișoara. Au avut loc ateliere educaționale pentru elevi și tineri, precum și ateliere pentru cadre didactice care au abordat teme precum ,,învățare prin colaborare, la pas prin univers, gamificarea învățării, trezirea curiozității elevilor, activități STEM, STEAM și STREAM, științe spațiale și dezvoltarea gândirii critice.”

Ambele evenimente s-au desfășurat pe parcursul mai multor zile și au cuprins prezentări în plen, conferințe, dar și ateliere practice pentru cadrele didactice și elevi. Au fost implicați elevi de la ciclul primar, de gimnaziu, liceu și chiar studenți. Unele activități au fost dedicate viitoarelor cadre didactice și au avut ca public țintă elevii de la Colegiul Național Pedagogic ,,Carmen Sylva”, specializarea învățători-educatori, precum și studenți de la Universitatea de Vest, specializarea Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar. Aceștia au aflat ce înseamnă conceptul STEAM și cum se pot realiza activități practice cu elevii.

Programul a urmărit colaborarea între actorii educaţionali, dezvoltarea de parteneriate între mediul şcolar şi sectorul non-guvernamental, profesionalizarea carierei didactice, dezvoltarea unei culturi colaborative între profesori şi crearea unor  punţi de legătură între părinţi şi profesori, toate aceste având impact pozitiv pentru mii de elevi, părinți și profesori.

,,Ne bucurăm că scopul programului, acela de a susține și contribui la îmbunătățirea mediului educațional și a crea contexte de învățare și dezvoltare personală și profesională pentru a consolida o comunitate activă și responsabilă și a influența pozitiv calitatea vieții timișorenilor, a fost atins.

Suntem recunoscători celor care ne-au ajutat să implementăm aceste activități în comunitate, care ne-au sprijinit, le mulțumim coordonatorilor inEDU și tuturor voluntarilor. Împreună am reușit să demonstrăm că educația este cheia.” a declarat Andrada Mazilu, coordonator program. În cadrul programului au fost realizate 63 de evenimente, au fost implicate peste 800 de cadre didactice, peste 500 de elevi, 40 de viitoare cadre didactice, s-au stabilit parteneriate cu mai mult de 20 de organizatii non-guvernamentale, 10 școli și au fost realizate 3 pachete cu resurse educaționale deschise care pot fi descărcate de pe site- ul asociației.

Citeste mai mult

Social

Când se distribuie ajutoarele alimentare pentru persoane defavorizate

Publicat

pe

Începând din 30 ianuarie 2023,  se distribuie pachetele cu produse alimentare în cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD).

Primăria Municipiului Timişoara, prin Direcţia de Asistenţă Socială, distribuie produse alimentare provenite  din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 30 ianuarie – 13 februarie 2023, în limita stocului disponibil.

Distribuirea produselor alimentare  se va face din locația situată pe str.Lorena nr.35, de luni până vineri, în intervalul orar: 8.00 – 16.00. 

Pot beneficia de produsele alimentare persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, persoane dependente (handicap grav și accentuat), definite ordonanţei de urgenţă, şi în alte situaţii asemănătoare stabilite prin anchetele sociale şi care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate, precum şi persoanele care locuiesc în aşezările informale.

Toți beneficiarii care ridică pachetele de alimente trebuie să prezinte actul de identitate în original, iar pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat, certificatul de încadrare în grad de handicap, eliberat de Comisia pentru protecţia copilului sau, după caz, certificatul de încadrare în grad de handicap eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap sau, după caz, decizia de încadrare în grad de handicap eliberată de Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.

Persoanele care fac parte din mai multe dintre categorii beneficiază de produse alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparţin la data distribuirii ajutoarelor.

Pachetul de alimente conţine următoarele produse :

Produs Cantitate
Nr. crt. Produs Cantitate Greutate (kg sau litri)
1 Făină albă de grâu 5 buc. 5
2 Mălai 4 buc 4
3 Paste făinoase 2 buc 0,8
4 Ulei 4 buc 4
5 Zahăr 2 buc 2
6 Orez 4 buc 4
7 Conservă carne de vită 5 buc 1,5
8 Conservă carne de porc 3 buc 0,9
9 Conservă pateu de ficat de porc 5 buc 1
10 Compot de fructe 2 buc 1,44
11 Gem de fructe 1 buc 0,36
12 Gem de fructe dietetic 1 buc 0.36

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite