Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Social

Noua lege a pensiilor intră în vigoare la 1 septembrie. Ce modificări vor fi

Publicat

pe

Punctul de pensie va creşte de la 1 septembrie cu 15%, la 1.265 lei, odată cu implementarea noii Legi a pensiilor, iar banii sunt prevăzuţi şi nu avem nici o sincopă în acest moment pentru această primă majorare, a declarat, duminică seara, la un post de televiziune, ministrul muncii, Marius Budăi.

Potrivit unei simulări făcute de ministru, o pensie de 803 lei va creşte de la 1 septembrie odată cu majorarea punctului de pensie cu 15% la 924 de lei, la 1 septembrie 2020 va ajunge la 1.296 de lei, iar în 2021 la 1.369 lei.

Ministrul muncii, Marius Budăi, a dat asigurări, duminică seară, într-o emisiune televizată, că sunt bani pentru cele aproximativ 5 milioane de pensii care vor intra la recalculare după noua lege a pensiilor. „La această dată sunt 4,971 milioane de pensionari”, a spus ministrul.

Ministrul muncii a făcut şi o simulare pe o pensie de 803 lei, care va creşte de la 1 septembrie odată cu majorarea punctului de pensie cu 15% la 924 de lei, la 1 septembrie 2020 va ajunge la 1.296 de lei, iar în 2021 la 1.369 lei.

„Anul acesta va fi o majorare a valorii punctului de pensie de la 1.100 de lei la 1.265 de lei, în speţă 15%. În 2021 se va majora valoarea punctului de pensie până la suma de 1.875 de lei, iar între aceste perioade, în 2020, valoarea punctului de pensie va fi la 1.775 de lei. Toate acestea vor fi în paralel cu munca pe care o avem de depus, cu ceea ce avem de făcut, cu achiziţie software, şi mai ales ne dorim să ajungem în situaţia în care să începem să simulăm, să începem să migrăm date din programul actual în noul program informatic, să începem să introducem noile formule de calcul”, a explicat Budăi.

El a precizat că odată cu intrarea în vigoare a noii Legi a pensiilor mai sunt de implementat şi alte sporuri, dar şi pensiile de agricultori.
„Noi mai avem în lege de implementat acel 25% pentru pensia de urmaş, acel 10% pentru documente care nu au fost luate în calcul, sporuri din anexa 5 la Legea 215, la anexa 263, acele sporuri care nu au avut caracter permanent şi nu au constituit contribuţie, cum este acordul global şi alte sporuri. (…) Mai avem de introdus şi pensiile de agricultori a căror migrare va fi un pic mai dificilă”, a explicat oficialul.

Ministrul a subliniat că, la construcţia bugetului general consolidat pe anul 2019, a fost cuprinsă suma necesară pentru acoperirea acestei majorări de la 1 septembrie.

În ceea ce priveşte cele peste 9.300 de pensii speciale, ministrul muncii este de părere că acestea nu afectează în mod esenţial bugetul României. „Din cele 9.312 pensii (de serviciu, în iunie 2019, n.r.), undeva la 5.306 sunt la peste 10.000 de lei, iar restul de 4.000 sunt la sub 10.000 de lei. Şi o parte din aceste pensii sunt pe bază de contributivitate, completarea vine de la bugetul de stat. Din această valoare nu intră România în colaps sub nici o formă, de fapt din toată valoarea pensiilor a celor 5 milioane de pensionari nu intră România în colaps. Probabil se discută mai mult de moralitate”, a spus Budăi.

Conform datelor centralizate de Casa Naţională de Pensii Publice, numărul de beneficiari de pensii de serviciu (speciale) era, la finele lunii mai 2019, de 9.303 persoane.

Cei mai mulţi, respectiv 3.790, erau procurori şi judecători. Pensia medie în cazul acestora a fost de 18.180 lei, din care 16.997 lei din bugetul de stat, iar diferenţa din contribuţii, adică din bugetul asigurărilor sociale.

Mai beneficiază de pensii speciale: 849 de membri ai Corpului diplomatic şi consular, cu o pensie medie de 5.531 lei, din care 3.367 lei de la bugetul de stat; 806 de persoane cu statut de funcţionar public parlamentar, cu o pensie medie de 4.451 de lei (2.694 lei de la bugetul de stat); 1.452 de pensionari provenind din personalul aeronautic din aviaţia civilă din România, cu o pensie medie de 10.875 lei, din care 7.694 lei din bugetul de stat; 604 de beneficiari de la Curtea de Conturi, media fiind de 7.747 lei, din care 4.335 de lei din bugetul de stat; 1.802 pensionari provenind din personalul auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor, pensia medie fiind de 4.233 lei, din care 2.554 lei din bugetul de stat.

Social

Un nou adăpost pentru oamenii străzii, la Timișoara. Cum puteți să anunțați dacă îi vedeți în frig

Publicat

pe

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, în parteneriat cu Primăria Timișoara, deschide vineri, 20 decembrie 2024, un nou adăpost de urgență destinat să ofere îngrijire persoanelor vulnerabile, rămase să trăiască pe stradă.

Adăpostul va funcționa pe toată perioada iernii și va asigura protecție și asistență celor aflați într-o situație de risc.

„Suntem într-o perioadă cu temperaturi scăzute, când avem datoria să răspundem cu umanitate și să întindem o mână de ajutor celor care nu au un adăpost cald. În Timișoara e o mare presiune pentru astfel de servicii și de aceea deschidem un nou centru pentru cei aflați în condiții de risc, pe stradă. De multe ori, aceste servicii sunt vitale pentru ca mulți dintre ei să treacă cu bine peste iarnă”, spune primarul Dominic Fritz.

„Prin deschiderea acestui spațiu, ne dorim să oferim un refugiu celor mai vulnerabili membri ai comunității noastre, care se confruntă cu greutăți mari, în special pe perioada iernii. Acesta este un pas important în direcția protecției sociale, iar siguranța celor care vor beneficia de adăpost, dar și a locuitorilor din zonă, este garantată”, spune Emese Eszteró, directorul general al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.

Adăpostul de urgență este situat pe strada Martir Elena Nicoară nr.5 (fosta stradă Cântului), în incinta punctului termic nr.54, care se află în proprietatea Municipiului Timișoara și a fost atribuit spre folosință Direcției de Asistență Socială pentru o perioadă de un an. Adăpostul de urgență va funcționa 24/7. Funcționarea va fi asigurată de Complexul de Servicii Sociale „Sfântul Francisc”. Noul spațiu a fost pregătit corespunzător, au fost realizate procedurile de dezinsecție, dezinfecție și deratizare și va asigura un număr de 70 de locuri.

Adăpostul va fi supravegheat în permanență prin pază autorizată, garantând astfel un mediu sigur pentru persoanele cazate și pentru locuitorii din zonă.

Spațiul va oferi nu doar un adăpost temporar, ci și condiții de igienă, trei mese pe zi, asistență medicală primară, consiliere psihologică și suport emoțional, precum și consiliere în vederea obținerii unor drepturi, contribuind astfel la protejarea acestei categorii vulnerabile a populației. După deschidere, vor fi informate și celelalte instituții ale comunității locale, astfel încât să se poată aduce persoanele din stradă în adăpost și să fie protejate de condițiile meteorologice extreme.

Direcția de Asistență Socială are două centre destinate persoanelor fără adăpost care funcționează pe toată perioada anului, nu doar în sezonul rece: Centrul pentru Persoane fără Adăpost de pe strada Telegrafului nr. 8 și Centrul de Suport pentru Situații de Urgență/Criză de la Pădurea Verde. Ambele centre fac parte din Complexul de Servicii Sociale „Sfântul Francisc”.

Persoanele care au nevoie de adăpost se pot prezenta direct la locația adăpostului. De asemenea, la fel ca în fiecare an, autoritățile fac apel la timișorenii care observă persoane fără adăpost  rămase pe stradă să semnaleze acest lucru prin numărul de urgențe sociale al Direcției de Asistență Socială, 0356.981, sau prin apelarea numărului de urgență 112.

Citeste mai mult

Social

ÎNSCRIERI la Timotion 11, cea mai mare campanie de strângere de fonduri cu tematică sportivă din vestul României

Publicat

pe

Organizații, grupuri de inițiativă şi unități de învățământ public din judeţele Timiş, Arad, Caraş-Severin şi Hunedoara sunt invitate să depună proiecte până în data de 18 decembrie 2024, pentru a fi parte din cea mai amplă campanie filantropică cu o componentă sportivă din vestul ţării.

În această primă etapă, echipele își înscriu proiectele, iar anul acesta nu există un număr fix de proiecte care vor intra în cursă – lista proiectelor finaliste va fi stabilită de către membrii juriului, în funcție de calitatea aplicațiilor. Proiectele selectate pentru campania de strângere de fonduri vor fi anunțate pe data de 13 ianuarie.

Modalitatea de desfășurare a programului Timotion 2025 este simplă:

Proiectele selectate sunt prezentate pe platforma de donaţii www.timotion.ro.

În februarie se deschid campaniile de strângere de fonduri: fiecare alergător/biciclist, donează taxa de participare la cursă unuia din proiectele alese, de asemenea, poate mobiliza comunitatea sa de prieteni și susținători să doneze pentru unul sau mai multe proiecte. Se pot înregistra şi donaţii directe, care nu presupun implicarea în evenimentul sportiv.

Suport și Recunoaștere: Echipele de proiect beneficiază de suport și resurse pentru desfășurarea strângerii de fonduri, pentru că binele este un sport de echipă.

Evenimentul sportiv principal: În ziua de 11 mai 2025, comunitatea participă la evenimentul de alergare şi pedalare din Timişoara, întâlnind organizațiile și contribuind la atingerea obiectivului financiar al proiectelor.

„Timotion este o mişcare a comunității, care anul acesta vrea să facă bine la nivel regional. Ne dorim să mobilizăm şi diaspora internă să (re)descopere sentimentul implicării. De-a lungul timpului, comunitatea a oferit suport în strângerea de fonduri pentru iniţiative care sprijină copii cu afecțiuni cognitive și motorii, tineri defavorizați, vârstnici, persoane cu afecțiuni oncologice și alte boli grave, mame vulnerabile, protejarea mediului și a animalelor, dar și proiecte culturale sau educaţionale.

Încurajăm proiectele care își propun să rezolve o nevoie reală din comunitate și cu potențial de mobilizare a susținătorilor, indiferent de domeniu, activități sau categoria de beneficiari.” a declarat Daniela Chesaru, directoarea Fundației Comunitare Timişoara.

„Timotion deschide un nou deceniu de km de bine, după ce în ultimele 10 ediţii a adunat peste 30.000 de participanţi la curse, peste 1.200 voluntari, donaţii de peste 3.363.000 lei strânse pentru 155 de proiecte comunitare. Timotion urmărește să inspire comunitatea să adopte un stil de viață sănătos, în care mişcarea fizică este o opțiune, în acelaşi timp cu implicarea civică.” a declarat Alex Lorinţi, preşedintele Asociaţiei Alergotura.

De asemenea, în perioada 4 noiembrie – 6 decembrie, echipa Fundaţiei Comunitare Timişoara va oferi consiliere în redactarea proiectelor tuturor celor interesaţi de această oportunitate de susţinere.

Mai multe informații despre criteriile de selecție, ghidul aplicantului, formularul de aplicare şi sesiunile de consultări se găsesc la www.timotion.ro.

Fundaţia Comunitară Timişoara şi Asociaţia Alergotura sunt organizatorii campaniei şi evenimentului Timotion, care are loc la Timişoara anual, începând cu 2015.

Citeste mai mult

Social

Conferința „Modern Family Challenges” la Timișoara. PROGRAMUL evenimentului

Publicat

pe

În luna octombrie continuăm seria de conferințe educative „Modern Family Challenges” cu o ediție în Timișoara.

Sâmbătă, pe 5 octombrie, între orele 10:00 și 14:00, părinții din Timișoara sunt invitați să participe la o sesiune plină de informații utile și experiențe interactive, menite să sprijine educația și dezvoltarea noilor generații de părinți.

Intrarea este liberă, iar participanții vor avea ocazia să descopere sfaturi valoroase și să ia parte la experiențe interactive oferite de partenerii noștri.

Înscrierea se face pe platforma www.moderndads.ro, secțiunea Evenimente.

Conferința va debuta cu un moment introductiv dedicat provocărilor moderne ale familiei, urmat de o serie de prezentări și momente care vor aborda teme esențiale pentru părinții moderni: sănătatea fizică și emoțională a copilului, importanța jocului în dezvoltarea lui, educația financiară a copilului și bugetul familiei și multe altele.

Gabriela Maalouf, psiholog specializat în tehnici de inteligență emoțională și parenting, va discuta în cadrul prezentării „Cum să înțeleg emoțiile copilului meu?” despre modalități prin care părinții pot dezvolta o relație mai puternică și mai deschisă cu copiii lor, bazată pe înțelegerea profundă a emoțiilor și nevoilor celor mici, despre cum pot gestiona relația copiilor cu tehnologia și tantrumurile specifice vârstei. De asemenea, stilul de parenting specific părinților și relația de cuplu odată cu nașterea copilului, sunt elemente esențiale, care pot influența dinamica familiei.

PROGRAM EVENIMENT:

Cum să înteleg emoțiile copilului meu. Gestionarea în familie a tantrumurilor, crizelor de furie și accesul la ecrane, Gabriela Maalouf, Psiholog

Prevenția și trusa de prim ajutor în sezonul rece, Daniela Haidu, Dr Farmacist & Partener Young Living

Cea mai importantă conversație e și despre bani!  Roxana Nicoleta Baciu – Coordonator Zonal Comunicare, Profesor Scoala de Bani.

Family Talks: Joaca – formă de relaxare și de învățare pentru copil

Conferința este organizată în colaborare cu parteneri de încredere precum BCR & Școala de Bani, Young Living, Cappy și Mommy HAI.

Te așteptăm să ni te alături și să contribui, alături de noi, la creșterea unei generații de copii echilibrați și bine pregătiți pentru viitor!

Detalii suplimentare și înscriere pe: www.moderndads.ro/modern-family-timisoara/

Despre „Modern Family Challenges”

„Modern Family Challenges” este un proiect dezvoltat de agenția Creative Energy Corner și este dedicat susținerii părinților în provocările zilnice ale educației și dezvoltării copiilor, prin conferințe, workshop-uri și sesiuni de informare organizate în diferite orașe din România: București, Brașov, Iași, Cluj -Napoca.

Contact media & organizator: sofia.frunza@energycorner.ro

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite