Ne găsiți și pe:

Social

Programul „Rabla” începe luna viitoare

Publicat

pe

Ghidul de finanţare pentru Programul „Rabla” a fost lansat în dezbatere publică timp de zece zile, iar doritorii ar putea avea posibilitatea să achiziţioneze o maşină nouă începând de la jumătatea lunii mai, a declarat, miercuri, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Cristiana Paşca Palmer, după şedinţa de Guvern.

Potrivit ministrului, valoarea totală a programului în acest an este de 220 de milioane lei, din care 75 de milioane de lei vor fi alocate extensiei „Rabla Plus”, prin care românii pot cumpăra maşini electrice 100%.

Din datele oficiale, reiese că, pentru acest an, programul clasic ‘Rabla’ va avea un buget de 145 de milioane de lei, iar valoarea tichetului va fi tot de 6.500 de lei ca şi în anul anterior. În program sunt admise la casare maşinile vechi mai vechi de 8 ani. La fel ca şi în 2016, vor exista eco-bonusuri, respectiv de 750 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, în regim de funcţionare mixt, dar şi pentru automobilele hibrid, astfel încât cumpărătorii vor putea intra în posesia a maximum 9.000 de lei.

Pe de altă parte, în cazul programului ‘Rabla Plus’ va exista, pe de o parte, o primă de 5.000 de lei acordată celor care vor să cumpere un automobil nou hibrid, iar pe de altă parte de 20.000 de lei pentru o maşină 100% electrică.

Noutatea este că persoanele care vor să aplice la ‘Rabla Plus’ nu sunt obligate să caseze o maşină veche. Dacă, însă, cei care vor casa o maşină veche au în plan achiziţionarea unei maşini electrice, pot intra în posesia unui tichet valoric de 6.000 de euro.

Estimările Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) arată că pentru ediţia din acest an a Programului ‘Rabla’ vor fi scoase din uz 20.000 de maşini vechi, mai vechi de opt ani.

Ministrul Mediului a menţionat, totodată, că tot în cadrul programului ‘Rabla Plus’ va exista şi componenta de finanţare a infrastructurii electrice, dar la acest moment se lucrează la Ghidul de finanţare.

 

Sursa: capital.ro

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Social

Pericole în școlile din județul Timiș. Polițiștii fac acțiuni de prevenire a bullying-ului, violenței, consumului de droguri

Publicat

pe

În luna septembrie 2022, de la începutul anului școlar 2022- 2023, au fost sesizate 6 infracțiuni (4 în mediul urban și 2 în mediul rural), dintre care 5 săvârșite în incinta unităților de învățământ și 1 în zona adiacentă acestora.

Dintre infracțiunile sesizate, cele mai multe au fost 5 de lovire sau alte violențe (3 în mediul urban și 2 în mediul rural), toate în incinta unităților de învățământ, 1 infracțiune de furt  în mediul urban în zona adiacentă unității de învățământ.

În ceea ce privește victimele infracțiunilor sesizate, din totalul de 12 persoane, toate au fost elevi, iar ca posibili autori ai infracțiunilor, 4 au fost elevi.

„Pentru creșterea gradului de siguranță școlară în luna septembrie a anului școlar 2022-2023 au fost organizate un număr de 132 de activități cu caracter  informativ-preventiv adresate elevilor, în cadrul orelor de curs la care au fost abordate tematici de natură juridică, din care 46 privind prevenirea delincvenței juvenile, 18 privind prevenirea infracțiunilor comise cu violență, 19 privind respectarea regimului rutier,16 privind fenomenul de bullying și cyberbullying, 27 privind prevenirea consumului de droguri, 8 despre infracțiunile contra patrimoniului și 5  cu referire la prevenirea traficului de persoane“, informează Inspectoratul Județean de Poliție Timiș.

Au fost organizate participări la activități cu caracter educativ-preventiv, au  fost organizate instruiri, cu privire la prevederile legale în domeniul violenței școlare la care au participat 118 cadre didactice 46 de grupuri de lucru tematice cu reprezentanții instituțiilor de învățământ.

În urma activităților desfășurate, polițiștii au depistat 47 de elevi în situații de risc, dintre care 37 absenteism,  4 bănuiți de infracțiuni și 6 victime ale infracțiunilor.

Aproximativ 114 copii au fost pregătiți pentru a se apăra de riscurile mediului online și au fost derulate, în județul Timiș următoarele inițiative: Campania „Siguranța online”  implementată în parteneriat cu DNSC și Asociația Română a Băncilor; Proiectul „Eroii Internetului” în parteneriat cu Google România și Asociația Adfaber și Campania destinată siguranței copiilor în mediul online în cadrul  Proiectului  RO Cyberex – Perfecționare, cooperare și prevenire în lupta împotriva criminalității informatice.

Pentru prevenirea agresiunilor sexuale asupra minorilor, în perioada 16 noiembrie 2021 – 31 mai 2022, s-a derulat, la nivel național cât și în județul Timiș, în parteneriat cu Asociația Telefonul Copilului,  campania „Atingeri Nedorite”, care a beneficiat de finanțare din partea Ambasadei Statelor Unite ale Americii în România.

Activitățile au vizat creșterea nivelului de informare a copiilor, părinților și publicului larg asupra necesității implicării în prevenirea şi combaterea acestui tip de abuz, respectiv creșterea gradului de conștientizare a efectelor negative ale acestuia.

Acest domeniu a continuat să fie abordat în întâlnirile cu grupurile țintă pentru a crește nivelul de informare în legătură cu posibilele semne ale agresiunilor sexuale în scopul raportării și stopării acestor cazuri.

Pentru prevenirea traficului și consumului de droguri, 4272 de minori au primit informații în cadrul unei campanii intitulată „Dincolo de aparențe” care a vizat atât minorii cât și adulții pe teme legate de legislație, consecințe și riscuri asociate, precum și instituții unde pot solicita sprijin și consiliere.

Activitățile de prevenire și combatere a faptelor antisociale îndreptate împotriva minorilor vor continua pe tot parcursul anului școlar, dar și în vacanțe.

 

Citeste mai mult

Social

Proiectul „Merito“ ajunge la Timișoara cu un forum al educației

Publicat

pe

În perioada 4 – 6 noiembrie 2022 are loc prima ediţie a Forumului MERITO de Vest, un eveniment educațional ce aduce în prim plan tema competențelor necesare în secolul al XXI-lea.

Creativitate, colaborare sau gândire critică sunt câteva dintre competențele necesare în rândul profesorilor, pentru a fi cultivate elevilor, care se vor regăsi în temele atelierelor experienţiale şi interactive de învățare colaborativă, de la profesori pentru profesori şi pentru elevi.

Ziua de 4 noiembrie este dedicată atelierelor pentru elevii din clasele primare, în data de 5 noiembrie au loc atelierele pentru profesori și elevi de liceu, iar în data de 6 noiembrie este dedicată dezvoltării comunității educaționale locale.

În cadrul acestui eveniment, Proiectul Merito și Asociația Inițiativă în Educație în parteneriat cu Inspectoratul Județean Școlar Timiș, Inspectoratul Județean Școlar Arad și cu Casa Corpului Didactic Timiș vă invită la următoarele activități:

Deschidere ,,Forumul Merito de Vest”

(5 noiembrie 2022, de la ora 10:00 – 12:00, la Cinema Victoria din Timișoara)

Invitați speciali în deschidere:

Mariuca Talpeș, Bitdefender România, reprezentant Romanian Business Leaders, Fondator al Proiectului Merito

Cosmin Chiriță, Manager al Proiectului Merito

Florin Ghindă, Fondator România Pozitivă, facilitator și trainer

Ateliere educaționale de învățare colaborativă, dedicate cadrelor didactice și elevilor din învățământul școlar primar, gimnazial și liceal, desfășurate în paralel

(5 noiembrie 2022, de la ora 14:00 – 17:00, la sediul INCUBOXX  și la sediul Nokia )

Organizatorii au pregătit pentru ziua de sâmbătă, 5 octombrie 2022,  opt ateliere educaționale pentru comunitatea locală din Timișoara. Vor avea loc ateliere educaționale pentru elevi și tineri, precum și ateliere pentru cadre didactice care abordează teme precum ,,învățare prin colaborare, la pas prin univers, gamificarea învățării, trezirea curiozității elevilor, activități STEM, STEAM și STREAM, stiințe spațiale și dezvoltarea gândirii critice.”

Înscrieri pentru participarea cadrelor didactice se face prin completarea următorului formular: https://forms.gle/s5HC56kXz5CUz79G6. Există un număr limitat de locuri!

Forumul Merito va implica peste 150 de cadre didactice și 100 de elevi în activitățile organizate, creând contexte de colaborare și interacțiune.

Profesori Merito invitați în cadrul proiectului:

Adriana Bălaj, profesoară de Istorie în Timișoara;

Alina Hoară, profesoară pentru învăţământul primar în Sibiu;

Andrada Mazilu, profesoară pentru învăţământul primar în Timișoara;

Coziana Zaharia, profesoară pentru învăţământul primar în Bucureşti;

Cristina Dudan, profesoară de Biologie, de gimnaziu, în Făgăraș;

Ioana Baboș, profesoară pentru învăţământul primar în Zalău;

Iulia Măndăşescu, profesoară pentru învăţământul special în Bucureşti;

Marișca Morari, profesoară pentru învăţământul preşcolar în Baia Mare;

Simona Ivaşcu, profesoară de Fizică, de liceu, în Timişoara;

Sorin Haiduc, profesor de Matematică, de liceu, în Arad;

Tatiana Cauni, profesoară de Limba și Literatura Română, de liceu, în Baia Mare;

Teodora Coman, profesoară de Limba și Literatura Română, de gimnaziu, în Sibiu;

Proiectul MERITO este o cauză de transformare a meseriei de profesor, în sensul de a o recredibiliza, prin recunoaşterea dascălilor valoroşi, şi a o profesionaliza, prin propagarea expertizei lor în breasla de cadre didactice (www.merito.ro) – un proiect al Fundaţiei Romanian Business Leaders (www.rbls.ro).

Atelierele și activitățile din proiectul „Forumul Merito de Vest” nu presupun o taxă de participare. Proiectul ,,Forumul Merito de Vest” face parte din programul „Educația e cheia”, finanțat de Centrul de proiecte Timișoara prin Programul general de finanțare nerambursabilă pentru acțiuni, proiecte și programe pentru comunitate „Impuls în comunitate” și este co-finanțat de asociația Romanian Business Leaders.

Mai multe detalii despre programul proiectului şi despre speakerii invitaţi puteţi găsi pe site-ul www.inedu.ro  și pe pagina de Facebook a asociației https://facebook.com/InitiativaInEducatie/, precum și pe pagina Proiectul Merito.

Citeste mai mult

Social

Primăria Timișoara donează Arhiepiscopiei o clădire pentru amenajarea unui adăpost pentru cazuri sociale

Publicat

pe

Primăria Timișoara și Arhiepiscopia Timișoara pregătesc un proiect comun de ajutorare a persoanelor aflate în situații dificile și care au rămas fără locuință.

„Am identificat în zona Aeroport un teren care are o centrală termică dezafectată și vom propune Consiliului Local cedarea lor cu titlu gratuit către Arhiepiscopie pe o perioadă de 15 ani. Arhiepiscopia se angajează să amenajeze clădirea în locuințe unde vor fi cazate familii care au nevoie urgentă de ajutor. Este un tip de serviciu social pe care noi ca administrație nu îl putem oferi singuri și de aceea ne bucură acest parteneriat cu Arhiepiscopia Ortodoxă. Este important să găsim modalități de colaborare cu diferiți parteneri sociali pentru a crește oferta de servicii pe care le oferim persoanelor care trec prin momente dificile și au nevoie de ajutorul comunității,” transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Terenul cu suprafața de 685 mp se află în cartierului Aeroport, pe str. Teodor Garnet, nr.7.

Sunt persoane care se află în dificultate care se află într-o zonă gri – nu se încadrează ca și condiții în zona serviciilor cu care poate răspunde Primăria prin Direcția de Asistență Socială, și care vin către mitropolie pentru ajutor – sunt evacuați, nu mai au venituri să-și plătească o chirie și cer adăpost până își găsesc un loc de muncă. Primăria ne-a propus acest imobil, care are conexiunile cu orașul – este transport public care asigură legătura cu restul orașului. S-a făcut o minimă expertiză tehnică din care rezultă că spațiul va putea fi amenajat. Odată ce darea în folosință va fi aprobată de către Consiliul Local, noi putem începe – avem deja o rezervă de fonduri pentru amenajarea spațiului. Intenția noastră este să asigurăm spații de cazare în regim de urgență, precum și spațiile comune necesare – bucătărie, grupuri sanitare,“ declară reprezentanții din Sectorul social al Arhiepiscopiei Timișoarei.

Dreptul de folosință gratuită se va acorda pe o perioadă de 15 ani, începând cu data intrării în vigoare a hotărârii de consiliu local. Conform prevederilor legale, preluate și în contractul de dare în folosință gratuită, cheltuielile de întreținere și răspunderea asupra bunului atribuit cad în sarcina Arhiepiscopiei Timișoarei pe parcursul acestei perioade, iar la încetarea folosinței Arhiepiscopia are obligația să restituie bunul în stare corespunzătoare folosinței și liber de orice sarcini.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite