Ne găsiți și pe:

Social

Start la depunerea solicitărilor pentru tichete sociale electronice pentru elevi. Acte necesare

Publicat

pe

Începând cu data 26 octombrie 2020, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara demarează acțiunea de primire a solicitărilor pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, în conformitate cu O.U.G. nr. 133/2020 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de elevi cei mai defavorizaţi care beneficiază de sprijin educaţional pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional acordate din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestora.

Potrivit acestui act normativ, copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat preșcolar ( grădiniță), primar și gimnazial, fără sprijin material, cu venituri la nivelul veniturilor sociale minime acordate familiei acestora, beneficiază în anul școlar 2020-2021, de sprijin financiar acordat sub formă de tichet social pe suport electronic în cuantum de 500 de lei/an școlar.

Aceste tichete sociale emise pe suport electronic  vor putea fi utilizate pentru achiziționarea de materiale școlare necesare frecventării școlii, constând în: articole pe papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe, precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței.

Destinatar final al acestui sprijin educațional este copilul, titularul tichetului social pe suport electronic pentru sprijin educațional fiind reprezentantul familiei, respectiv reprezentantul legal  al copilului.

Condițiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească solicitanții sunt următoarele:

  • să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Timișoara;
  • venitul lunar net pe membru de familie realizat în luna iulie a acestui an este de până la 1.115 lei (pentru elevii din ciclul primar și gimnazial) respectiv venitul lunar net pe membru de familie realizat în luna septembrie 284 lei (preșcolari)
  • să facă dovada înscrierii copilului la grădiniţă sau școală.

Pentru anul şcolar 2020-2021 cererile se depun de către reprezentantul familiei sau de către reprezentantul legal al copilului, în perioada 26.10.2020-06.11.2020, în intervalul orar 8-16 la adresa :

  • B-dul Regele Carol I, nr. 10, sediul Serviciului de Beneficii Sociale

însoţite de următoarele actele doveditoare:

  • acte de identitate ale părinților  /repezentantului legal ( în original și copie);
  • documente din care rezultă calitatea de reprezentant legal, în original și copie, după caz (hotărâre judecătorească de încredințare, încuviințare a adopției ; dispoziția conducătorului Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului/ hotărârea instanței de judecată pentru măsura plasamentului, hotărârea judecătorească  de instituire a tutelei/ dispoziția autorității tutelare, potrivit legii ) ;
  • certificatele de naștere ale copiilor ( original și copie) ;
  • dovada înscrierii la grădiniță/ școală ;
  • i în original și copie ( după caz) ;

Cererea poate fi transmisă și electronic la următoarea adresa de e-mail a instituției: s.beneficiisociale@gmail.com și poate fi descărcată de pe site-ul Primăriei Municipului Timișoara, urmand ca dosarul cu actele doveditoare sa fie depus la una dintre cele trei adrese precizate mai sus.

Precizăm că, pentru beneficiarii de venit minim garantat conform Legii nr. 416/2001 cu modificările și completările ulterioare precum și pentru beneficiarii prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ce se regăsesc în evidențele Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional se acordă pe baza listelor  întocmite în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) O.U.G. nr. 133/2020, aceste persoane având obligația să depună doar dovada înscrierii copilului/copiilor la grădiniță/școală pentru anul 2020/2021.

Prima evaluare a cererilor depuse, însoțite de actele doveditoare se va realiza în perioada 6.11.2020-13.11.2020, urmând ca Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara să înainteze lista destinatarilor finali către Instituția Prefectului Județului Timiș până la data de 13.11.2020.

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara are obligația de a actualiza lunar lista destinatarilor finali și de a o înainta Instituției Prefectului Județului Timiș, ca atare, sunt acceptate și solicitările depuse peste acest termen, aceste persoane urmând a se regăsi pe lista destinatarilor finali din luna următoare depunerii cererii.

Mențiunăm că suma de bani de pe tichetul social, aferentă unui an școlar va putea fi folosită timp de un an de zile de la data emiterii, numai pe baza actului de identitate al titularului, aceste tichete putând fi utilizate numai în anumite magazine din raza localității de domiciliu a fiecărui titular de tichet. Lista cu aceste magazine va fi primită de către fiecare persoană, odată cu distribuirea tichetului.

Informații suplimentare se pot solicita și telefonic la numerele 0256-220583.

Program depunere dosare in vederea acordarii tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, în conformitate cu O.U.G. nr. 133/2020

Adrese preluare dosare interval orar: 8-16

  • B-dul Regele Carol I, nr. 10, sediul Serviciului de Beneficii Sociale
26.10.2020-06.11.2020 Depunere/Completare dosare
6.11.2020 – 13.11.2020  Verificare dosare/Centralizare/Intocmiri Liste finale
13.11.2020 Predarea Listelor finale catre Institutia Prefectului Timis

Informații suplimentare se pot solicita și telefonic la numerele 0256-220583

Social

Primăria Timișoara donează Arhiepiscopiei o clădire pentru amenajarea unui adăpost pentru cazuri sociale

Publicat

pe

Primăria Timișoara și Arhiepiscopia Timișoara pregătesc un proiect comun de ajutorare a persoanelor aflate în situații dificile și care au rămas fără locuință.

„Am identificat în zona Aeroport un teren care are o centrală termică dezafectată și vom propune Consiliului Local cedarea lor cu titlu gratuit către Arhiepiscopie pe o perioadă de 15 ani. Arhiepiscopia se angajează să amenajeze clădirea în locuințe unde vor fi cazate familii care au nevoie urgentă de ajutor. Este un tip de serviciu social pe care noi ca administrație nu îl putem oferi singuri și de aceea ne bucură acest parteneriat cu Arhiepiscopia Ortodoxă. Este important să găsim modalități de colaborare cu diferiți parteneri sociali pentru a crește oferta de servicii pe care le oferim persoanelor care trec prin momente dificile și au nevoie de ajutorul comunității,” transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Terenul cu suprafața de 685 mp se află în cartierului Aeroport, pe str. Teodor Garnet, nr.7.

Sunt persoane care se află în dificultate care se află într-o zonă gri – nu se încadrează ca și condiții în zona serviciilor cu care poate răspunde Primăria prin Direcția de Asistență Socială, și care vin către mitropolie pentru ajutor – sunt evacuați, nu mai au venituri să-și plătească o chirie și cer adăpost până își găsesc un loc de muncă. Primăria ne-a propus acest imobil, care are conexiunile cu orașul – este transport public care asigură legătura cu restul orașului. S-a făcut o minimă expertiză tehnică din care rezultă că spațiul va putea fi amenajat. Odată ce darea în folosință va fi aprobată de către Consiliul Local, noi putem începe – avem deja o rezervă de fonduri pentru amenajarea spațiului. Intenția noastră este să asigurăm spații de cazare în regim de urgență, precum și spațiile comune necesare – bucătărie, grupuri sanitare,“ declară reprezentanții din Sectorul social al Arhiepiscopiei Timișoarei.

Dreptul de folosință gratuită se va acorda pe o perioadă de 15 ani, începând cu data intrării în vigoare a hotărârii de consiliu local. Conform prevederilor legale, preluate și în contractul de dare în folosință gratuită, cheltuielile de întreținere și răspunderea asupra bunului atribuit cad în sarcina Arhiepiscopiei Timișoarei pe parcursul acestei perioade, iar la încetarea folosinței Arhiepiscopia are obligația să restituie bunul în stare corespunzătoare folosinței și liber de orice sarcini.

Citeste mai mult

Social

Se face plata suplimentului pentru încălzire cu lemne, pentru luna mai

Publicat

pe

Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara efectuează plata suplimentului pentru energie cu combustibili solizi și/sau lichizi,  acordat în baza  Legii nr. 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Plata suplimentului se face doar titularilor cererii, cu prezentarea actului de identitate în original sau cu împuternicire notarială, la sediul situat in B-dul Regele Carol I nr. 10 după cum urmeaza:

Luni, 18 iulie 2022 între orele 1230-15 00

Marți, 19 iulie 2022 între orele 0800-1500

Miercuri, 20 iulie 2022, între orele 0800-1500

Plata suplimentului pentru consumul de combustibili solizi şi/sau petrolieri este aferentă lunii mai 2022.

Citeste mai mult

Social

Primăria Timișoara va distribui pachetele cu produse alimentare din fonduri europene

Publicat

pe

Începând din  30 iunie 2022,  se distribuie pachetele cu produse alimentare către persoanele înscrise pe listele suplimentare  în cadrul POAD 2021-2022, în conformitate cu programul derulat în baza H.G. nr.84/2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate.

Primăria Municipiului Timişoara prin Direcţia de Asistenţă Socială distribuie pe listele suplimentare pachetele cu produse alimentare provenite  din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 30 iunie – 14 iulie 2022, de luni până vineri intre orele 8,00 – 16,00.

Distribuirea pachetelor cu produse alimentare se va face în limita stocului disponibil din locația situată pe str.Lorena nr.35.Toți beneficiarii care ridică produse alimentare trebuie să prezinte actul de identitate în original.

Beneficiarii cu handicap grav şi accentuat trebuie sa aibă original şi copie după certificatul de încadrare în grad de handicap şi după actul de identitate.(Certificatul de handicap trebuie să fie în termen de valabilitate).

Pot beneficia de pachetele cu produse alimentare următoarele categorii:

persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, persoane dependente, definite conform prezentei ordonanţe de urgenţă, şi în alte situaţii asemănătoare stabilite prin anchetele sociale şi care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate, precum şi persoanele care locuiesc în aşezările informale.

Pachetul cu produse alimentare  conține următoarele:

Produs Cantitate Greutate (Kg sau litri)
Faină albă de grâu 5 buc. 5,00
Mălai 4 buc 4,00
Paste făinoase 2 buc 0,80
Ulei 4 buc 4,00
Zahăr 2 buc 2,00
Orez 4 buc 4,00
Conservă carne de vită 5 buc 1,5
Conservă carne de porc 3 buc 0,90
Conservă pateu de ficat de porc 5 buc 1,00
Compot de fructe 2 buc 1,44
Gem de fructe 1 buc 0,36
Gem de fructe dietetic 1 buc 0,36

Persoanele care fac parte din mai multe dintre categoriile prevăzute la alin. (2) beneficiază de ajutoare alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparţin la data distribuirii ajutoarelor.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite