Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Social

Start la depunerea solicitărilor pentru tichete sociale electronice pentru elevi. Acte necesare

Publicat

pe

Începând cu data 26 octombrie 2020, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara demarează acțiunea de primire a solicitărilor pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, în conformitate cu O.U.G. nr. 133/2020 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de elevi cei mai defavorizaţi care beneficiază de sprijin educaţional pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional acordate din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestora.

Potrivit acestui act normativ, copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat preșcolar ( grădiniță), primar și gimnazial, fără sprijin material, cu venituri la nivelul veniturilor sociale minime acordate familiei acestora, beneficiază în anul școlar 2020-2021, de sprijin financiar acordat sub formă de tichet social pe suport electronic în cuantum de 500 de lei/an școlar.

Aceste tichete sociale emise pe suport electronic  vor putea fi utilizate pentru achiziționarea de materiale școlare necesare frecventării școlii, constând în: articole pe papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe, precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței.

Destinatar final al acestui sprijin educațional este copilul, titularul tichetului social pe suport electronic pentru sprijin educațional fiind reprezentantul familiei, respectiv reprezentantul legal  al copilului.

Condițiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească solicitanții sunt următoarele:

  • să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Timișoara;
  • venitul lunar net pe membru de familie realizat în luna iulie a acestui an este de până la 1.115 lei (pentru elevii din ciclul primar și gimnazial) respectiv venitul lunar net pe membru de familie realizat în luna septembrie 284 lei (preșcolari)
  • să facă dovada înscrierii copilului la grădiniţă sau școală.

Pentru anul şcolar 2020-2021 cererile se depun de către reprezentantul familiei sau de către reprezentantul legal al copilului, în perioada 26.10.2020-06.11.2020, în intervalul orar 8-16 la adresa :

  • B-dul Regele Carol I, nr. 10, sediul Serviciului de Beneficii Sociale

însoţite de următoarele actele doveditoare:

  • acte de identitate ale părinților  /repezentantului legal ( în original și copie);
  • documente din care rezultă calitatea de reprezentant legal, în original și copie, după caz (hotărâre judecătorească de încredințare, încuviințare a adopției ; dispoziția conducătorului Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului/ hotărârea instanței de judecată pentru măsura plasamentului, hotărârea judecătorească  de instituire a tutelei/ dispoziția autorității tutelare, potrivit legii ) ;
  • certificatele de naștere ale copiilor ( original și copie) ;
  • dovada înscrierii la grădiniță/ școală ;
  • i în original și copie ( după caz) ;

Cererea poate fi transmisă și electronic la următoarea adresa de e-mail a instituției: s.beneficiisociale@gmail.com și poate fi descărcată de pe site-ul Primăriei Municipului Timișoara, urmand ca dosarul cu actele doveditoare sa fie depus la una dintre cele trei adrese precizate mai sus.

Precizăm că, pentru beneficiarii de venit minim garantat conform Legii nr. 416/2001 cu modificările și completările ulterioare precum și pentru beneficiarii prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ce se regăsesc în evidențele Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional se acordă pe baza listelor  întocmite în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) O.U.G. nr. 133/2020, aceste persoane având obligația să depună doar dovada înscrierii copilului/copiilor la grădiniță/școală pentru anul 2020/2021.

Prima evaluare a cererilor depuse, însoțite de actele doveditoare se va realiza în perioada 6.11.2020-13.11.2020, urmând ca Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara să înainteze lista destinatarilor finali către Instituția Prefectului Județului Timiș până la data de 13.11.2020.

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara are obligația de a actualiza lunar lista destinatarilor finali și de a o înainta Instituției Prefectului Județului Timiș, ca atare, sunt acceptate și solicitările depuse peste acest termen, aceste persoane urmând a se regăsi pe lista destinatarilor finali din luna următoare depunerii cererii.

Mențiunăm că suma de bani de pe tichetul social, aferentă unui an școlar va putea fi folosită timp de un an de zile de la data emiterii, numai pe baza actului de identitate al titularului, aceste tichete putând fi utilizate numai în anumite magazine din raza localității de domiciliu a fiecărui titular de tichet. Lista cu aceste magazine va fi primită de către fiecare persoană, odată cu distribuirea tichetului.

Informații suplimentare se pot solicita și telefonic la numerele 0256-220583.

Program depunere dosare in vederea acordarii tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, în conformitate cu O.U.G. nr. 133/2020

Adrese preluare dosare interval orar: 8-16

  • B-dul Regele Carol I, nr. 10, sediul Serviciului de Beneficii Sociale
26.10.2020-06.11.2020 Depunere/Completare dosare
6.11.2020 – 13.11.2020  Verificare dosare/Centralizare/Intocmiri Liste finale
13.11.2020 Predarea Listelor finale catre Institutia Prefectului Timis

Informații suplimentare se pot solicita și telefonic la numerele 0256-220583

Social

Persoanele vulnerabile pot beneficia de ajutor în perioada caniculară. Cui trebuie să se adreseze

Publicat

pe

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara se pune în ajutorul persoanelor vulnerabile, în perioada verii.

Astfel, în zilele caniculare din lunile iulie – august, specialiștii Serviciului Reziliență și Mobilizare Comunitară din cadrul DAS, împreună cu organizații partenere și voluntari, vor oferi sprijin acolo unde este nevoie.

Echipe mixte se vor deplasa la domiciliul persoanelor care solicită asistență, la 𝐧𝐮𝐦𝐚̆𝐫𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐧 𝟎𝟑𝟓𝟔.𝟗𝟖𝟏.

Printr-un simplu apel telefonic, veți primi informațiile necesare, urmând ca datele personale și situația fiecărui solicitant să fie înregistrate, pentru a stabili tipul de intervenție de care este nevoie.

Cine poate beneficia de ajutor?

Vârstnici fără aparținători

Persoane cu dizabilități, fără aparținători sau cu aparținători persoane vârstnice

Femei însărcinate care nu au sprijinul partenerului sau al familiei

Ce se face pentru cei lipsiți de ajutor?

Cumpărături de alimente

Achitarea facturilor la utilități

Deplasarea la medicul de familie pentru rețetă lunară

Cumpărarea de medicamente

Citeste mai mult

Social

„Ziua Învățătorului” a fost celebrată la Timișoara în cadrul primei (NE)conferințe organizate de Asociația „Inițiativă în Educație”

Publicat

pe

„Ziua Învățătorului” a fost celebrată la Timișoara de peste 130 de cadre didactice și membri ai diferitelor organizații și instituții educaționale și culturale în cadrul evenimentului educațional județean „(NE)conferința FORMA inEDU”, desfășurat la INCUBOXX Timișoara în data de 5 iunie 2024.

„Ne bucurăm că vom încheia anul școlar 2023-2024 cu un eveniment special pregătit pentru cadrele didactice din județul Timiș. Este un mod de a celebra eforturile noastre depuse pe tot parcursul anului pentru a încuraja colaborarea între cadrele didactice și instituțiile culturale reprezentative, pentru a susține comunitatea și a promova un sistem de învățământ ancorat la spații culturale locale și la demersuri de integrare a practicilor culturale în școli. Conceptul de Neconferință este inedit, dar aduce în prim plan interacțiunea între participanți și transformarea lor în actori activi ai procesului de învățare.” a declarat Andrada Mazilu, coordonator al proiectului.

Evenimentul a fost structurat în 3 părți, pornind de la cele 3 cuvinte cheie din principiile organizației inEDU: INformație, INteracțiune și INspirație și a cuprins prezentări, activități interactive, spații de networking, precum și un moment de celebrare.

După deschiderea evenimentului de către autoritățile locale: Primăria Municipiului Timișoara, Casa Corpului Didactic și președintele asociației inEDU, a urmat o prezentare susținută de Sorin Hagiu, directorul Școlii Gimnaziale Giarmata, câștigător al distincției „Directorul anului 2024” în cadrul proiectului Merito. Acesta a împărtașit cu profesorii prezenți despre parcursul său educațional, implicarea în comunitatea locală și proiectele pe care le desfășoară în calitatea de director al școlii.

A doua parte a fost caracterizată de momente de inedite de interacțiune și networking. Participanții au avut ocazia de a comunica cu organizațiile prezente (Yuhuu Land, Asociația Colț de Banat, Bibliocicleta Lugoj, Asociația Action for People, Asociația PRAEDU, Asociația Sfera Timișoarei, Asociația Romanian Science Festival, Totul prin joc, TimeTex, Asociația Strada Veselă, Asociația Seeds of Kenosis) și au putut opta pentru 5 centre open space.

„Provocarea inEDU”, asemănătoare cu un joc bingo în care participanții aveau diverse sarcini de îndeplinit, a adus multă voie bună, dar a și trezit interesul și curiozitatea participanților față de proiectele prezentate. Fiind o activitate dinamică și antrenantă, a oferit ocazia celor prezenți de a se cunoaște și colabora pentru rezolvarea diferitelor sarcini.

Cele 5 centre de interes au atras profesorii la discuții și i-au motivate să aleagă diferite practici în activitățile educative:

„De-a arhitectura – Învățare prin proiect” cu arh. Brîndușa Havasi;

„Lupta cu inegalitățile socio-educaționale din mediile vulnerabile” cu Vlad Gogelescu, Teach for Romania;

„Educație pentru patrimoniu. Clădiri și povești” cu Adriana Bălaj și Diana Stein, inEDU;

„Podcastul în educație. Cum citim copiilor? ” cu Alina Iga, Cufărul cu povești;

„Start în aventura cunoașterii universului” cu Bianca Boroș, Casa Corpului Didactic Timiș;

„Semn că citești. Confecționarea unui semn de carte în tehnica Waldorf” cu Liuba Serariu;

În ultima parte, au fost celebrați și premiați 3 oameni foarte implicați în comunitatea educațională: Ramona Jakoby, fondator „Colț de Banat”, Veszele Gianina, director la Liceul Tehnologic „Petre Mitroi” Biled și Matieș Margareta, director la Școala Gimnazială „Maria Brindea” din Pesac. Aceștia au primit distincția „Sursă de inspirație” oferită de Asociația „Inițiativă în Educație”.

Conferința s-a încheiat cu zâmbete, îmbrățișări și fotografii la final, oferind profesorilor motivație pentru a-și continua misiunea în educație, dar și numeroase exemple de bune practici, resurse educaționale și conectarea cu principalele organizații reprezentative pentru comunitate.

Eventimentul a fost organizat de Asociația „Inițiativă în Educație”, în parteneriat cu Primăria Municipiului Timișoara, Administrația pentru Sănătate și Educație a Municipiului Timișoara, Serviciul Public de Administrare a „C.E.R.C”, Inspectoratul Școlar Județean Timiș și Casa Corpului Didactic.

Proiectul „FORMA inEDU” urmărește valorificarea resurselor culturale și integrarea artei în mediul școlar prin crearea de contexte educaționale care formează și consolidează competențele pedagogice și interculturale ale cadrelor didactice și dezvoltă parteneriate și rețele culturale la nivel local și regional în perioada februarie – iunie 2024 în Timișoara.

Proiectul face parte din Programul cultural național „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023” și este finanțat prin programul Power Station+ | Școli creative, derulat de Centrul de Proiecte Timișoara, cu sume alocate de la bugetul de stat, prin bugetul de la Ministerul Culturii.

Asociația Inițiativă în Educație susține si contribuie la îmbunătățirea mediului educațional și cultural prin crearea de contexte de învățare și dezvoltare pentru elevi, profesori și părinți din județul Timiș.

Citeste mai mult

Social

SAPTĂMÂNA LUMINATĂ. Ce trebuie să faci pentru sporul casei

Publicat

pe

Săptămâna Luminată care urmează imediat Duminicii Pastelui păstrează în credinţa populară o serie de obiceiuri. Conform tradiţiei creștine în aceste zile credincioşii sunt supuşi la numeroase restriciţii.

LUNEA LUMINATĂ. Prin Învierea Domnului Iisus Hristos din morţi, cei din popor cred că Raiul se deschide tuturor sufletelor reţinute în prinsoarea iadului începând de la Adam şi până la venirea Mântuitorului şi rămâne deschis de la Înviere până la Duminica Tomei.

Lunea din Săptămâna Luminată poartă numele de Lunea Albă. Fiind prima zi după Duminica Pastelui, este considerată ziua în care se deschid porţile Raiului şi ale iertării, astfel că orice persoană care moare în acestă zi nu mai trece prin Judecata de Apoi. Tradiţia spune că trebuie să stropeşti casa cu agheazma şi să dai de băut la rude. Conform revistei Superstiţiilor, în unele zone se merge cu obiceiul “udatului” şi al umblatului cu pasc apentru vestirea Învierii.

Marţea din Săptămâna Luminată se mai numeşte şi Marţea Albă şi este impusă drept zi nelucrătoare. Nu se spală, nu se calcă, nu se face curat. Femeile din multe zone rurale dau de pomană în această zi pasca rămasă de la Paşte şi vin roşu.

Miercurea din Săptămâna Luminată poarta numele de Sfânta Mercurie. Bărbaţii se duc să muncească la câmp, însă femeile au interdicţie. Conform tradiţiei, nu e bine a munci de „nunta şoarecilor”. Asta ar însemna să aduci rozătoarele în casă şi să te lipseşti restul anului de bucate pe masă.

Joia din Săptămâna Luminată mai e numită şi Joia Verde, o zi în care se cinstesc holdele, grădinile şi grânele. Cine munceşte în această zi aduce asupra casei nenorocul, seceta şi dăunătorii în livezi. „Joia Rea”, cum mai este denumită această zi, cere un ritual al morţilor. 44 de găleţi cu apă sunt cărate de o persoană, 2 lumânări se aprind la toate cele 4 capete, iar apa astfel „sfinţită” se varsă apoi în fântâna din curte.

Vinerea din Săptămâna Luminată poartă numele de Vinerea Scumpă sau Fântăniţa. Este sărbătoarea Izvorului Tămăduirii. Vinerea Scumpă este în contrast direct cu Vinerea Neagră sau Vinerea Mare, de dinaintea Paştelui. Legendele spun ca Maica Domnului a construit o fântână care avea apă doar in Vinerea Scumpă, căci acea apă era dătătoare de viaţă.

Sursa: RTV.net

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite