Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Studiu: Cea mai mare criză de anajați în România

Publicat

pe

Angajatorii au deja mari dificultăţi în a găsi angajaţi, dar criza de pe piaţa muncii este abia la început. Scăderea natalităţii, ieşirea la pensie în următorii ani a unei întregi generaţii de angajaţi şi mai ales exodul forţei de muncă către Occident vor face ca ţara noastră să se confrunte în următorii ani cu o criză tot mai adâncă de angajaţi.

Mai mult, experţii sunt de părere că sistemul de educaţie nu este adaptat la cerinţele economiei şi scoate pe bandă rulantă generaţii de şomeri cu diplomă, de absolvenţi de liceu şi universitate care nu sunt conectaţi la realităţile economice.

Să găseşti un angajat profesionist, care să ştie meserie, să aibă abilităţi de comunicare şi să lucreze eficient în echipă a ajuns, pentru angajatori, o adevărată provocare. După ce au folosit soluţia oferirii de salarii şi facilităţi, mare parte dintre companii a trecut la o altă strategie – îşi pregătesc singure viitorii angajaţi, încă de pe băncile şcolii, se arată într-o analiză a companiei Keysfin citată de Agerpres.

Potrivit unui sondaj recent, peste 70% dintre oamenii de afaceri chestionaţi au identificat drept principală tendinţă pe piaţa forţei de muncă politica de internship.

„Mulţi investitori au trecut la recrutarea de tineri încă de pe băncile facultăţii şi oferirea de programe de training, în cele mai multe cazuri plătite. Iar firmele care au nevoie de muncitori calificaţi, nu pentru funcţii de conducere, au ales să-şi dezvolte propriile şcoli de meserii, calificarea la locul de muncă devenind o componentă esenţială în businessul actual”, se arată în analiză.
Un alt trend, identificat de experţi pe baza discuţiilor cu firmele de recrutare, indică o focusare tot mai puternică către externalizare.

„Firmele preferă să îşi externalizeze proiecte către specialişti independenţi, pe PFA sau microîntreprinderi, beneficiile fiind multiple – de la reducerea costurilor cu forţa de muncă la cele logistice (birou, transport etc.). Dincolo de costurile mai reduse, firmele au astfel garanţia că proiectele se realizează la timp, acest lucru fiind condiţionat de plata facturii. Este un trend avantajos şi pentru specialişti, de exemplu dezvoltatorii software, care pot accesa astfel mai multe proiecte simultan”, explică experţii.

Potrivit analizei citate, recrutarea în România a devenit o adevărată provocare.

„Recrutarea de personal s-a profesionalizat în ultimii ani, iar piaţa a devenit tot mai matură. Vremurile în care firmele îşi căutau angajaţii prin anunţuri în ziare sau pe internet au trecut. Firmele şi-au externalizat această importantă misiune către specialiştii în domeniu, cei care văd dincolo de CV-uri şi care radiografiază piaţa în căutarea mixului optim de experienţă, profesionalism şi iniţiativă”, afirmă experţii de la KeysFin.

Dintre statele europene, România a înregistrat cea mai mare creştere procentuală a salariului minim în ultimii 10 ani, de 195%. Cu toate acestea, nivelul salarial de la noi este în continuare incomparabil mai mic decât cel din ţările occidentale. De ce acest lucru? „Câştigul salarial reflectă, în mare parte, realităţile economice. Chiar dacă în prezent se înregistrează o creştere economică semnificativă, aceasta provine în mare parte din consum, nefiind una solidă, sustenabilă pe termen lung”, afirmă raportul.

Viitorul pe piaţa muncii va fi destul de sumbru dacă statul român nu va face o reorientare a sistemului educaţional către necesităţile economiei. „Avem nevoie de şcoli de meseriaşi, în toate domeniile, de la auto la agricultură, de la prelucrarea materialelor la meşteşugărie. Este necesară, de asemenea, dezvoltarea unui program real de sprijin fiscal şi financiar pentru firmele care angajează forţă de muncă tânără, abia ieşită de pe băncile şcolilor. Fără astfel de măsuri, criza se va accentua, iar alternativa va fi să aducem muncitori din ţările sărace, din Africa şi Asia, cu consecinţe sociale inerente”, mai spune analiza KeysFin.

Administrație

Firobuze noi, la Timișoara. Achiziția, din fonduri europene

Publicat

pe

Pentru prima dată în ultimii 15 ani, pe străzile din Timișoara vor circula troleibuze noi, după ce Primăria Municipiului Timișoara a atribuit prin licitație două loturi de firobuze.

Lotul I, care include 8 troleibuze de 12 m cu baterii și lotul II, cu 25 de troleibuze articulate de 18 m, beneficiază de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență, iar câștigătoarea licitației este compania BOZANKAYA.

„Este încă o etapă din strategia noastră de a crește atractivitatea transportului în comun din Timișoara și de a le oferi călătorilor condiții decente de deplasare. De altfel, în ultimii ani am reușit să modernizăm flota cu 70 de tramvaie și autobuze electrice noi, și această modernizare continuă. Mai avem de lucru până când transportul public va deveni principala opțiune de călătorie a timișorenilor, dar este încurajator să vedem că în mai puțin de 3 ani, am înregistrat o creștere a utilizării transportului public de la 31% la 51%. Asta înseamnă că suntem pe drumul cel bun”,  a declarat primarul Dominic Fritz.

Contractele pentru noile troleibuze vor fi semnate în perioada imediat următoare, când va fi stabilit și graficul pentru livrarea fiecărui mijloc de transport. Valoarea celor 8 troleibuze din lotul I este de 20.292.000 (fără TVA), iar cele 25 de troleibuze din lotul II costă 78.300.000 lei (fără TVA).

Proiectul cu finanțarea atrasă de Primăria Timișoara prin Planul Național de Redresare și Reziliență vizează achiziționarea de troleibuze, mijloace de transport mai puțin poluante, pentru îmbunătățirea transportului public de călători. Proiectul contribuie la atingerea obiectivului specific al Investiției 1 Mobilitatea urbană durabilă, care include îmbunătățirea condițiilor de mobilitate urbană, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră generate de transporturi și sporirea siguranței rutiere în zonele urbane prin soluții digitale și ecologice de transport.

Primăria Timișoara a atras finanțări europene pentru 150 de autobuze, tramvaie și troleibuze moderne și nepoluante, care vor fi în circulație până în 2026.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Internațional

Se deschide frontiera româno-sârbă de la Otelec pentru bicicliști și pasionații de navigație

Publicat

pe

În weekendul 26 – 28 iulie, frontiera româno-sârbă va fi redeschisă pentru pasionații de ciclism, la punctul de trecere de la Otelec.

Cicliștii vor putea traversa granița pe bicicletă pe un traseu de 37 de kilometri, care pornește din Timișoara și urmărește cursul râului Bega până la frontiera cu Serbia. Pista de biciclete va fi accesibilă între orele 8:00 și 20:00, iar pentru traversare este necesar doar un act de identitate.

Tot în această perioadă, frontiera va putea fi tranzitată și pe cale navigabilă.

Consiliul Județean Timiș a solicitat Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara să deschidă un punct de frontieră în fiecare ultim weekend al lunii, din martie până în octombrie 2024. Acesta va fi operabil atât pentru pista de biciclete amenajată de-a lungul canalului Bega, cât și pentru traficul cu ambarcațiuni între Timișoara și Zrenjanin, la frontiera româno-sârbă.

Datele privind tranzitarea frontierei arată că în martie au trecut 679 de persoane, în aprilie 647, în mai 524, iar în iunie 447 de persoane, însumând, până acum, un total de 2.297 de persoane.

Următoarele weekend-uri preconizate pentru posibila trecere a graniței sunt:

24-25 august: traversare pietonală (biciclete);

20-21-22 septembrie: traversare navală/portuară pentru ambarcațiuni și pietonală (biciclete);

28-29 septembrie: traversare pietonală (biciclete);

26-27 octombrie: traversare pietonală (biciclete).

„Inițiativa lansată de Consiliul Județean Timiș în colaborare cu Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timiș susține transportul sustenabil și promovează zona Canalului Bega ca o destinație verde, deschisă turiștilor și recunoscută internațional”, a spus Alin Nica, președintele CJ Timiș.

În cadrul acestui proiect, Consiliul Județean Timiș colaborează cu Administrația Bazinală de Apă Banat și cu Primăria Zrenjanin. Cei interesați să petreacă sfârșitul de săptămână la Zrenjanin pot găsi oportunități de cazare și locuri unde pot lua masa pe site-ul oficial: www.visitzrenjanin.com .

Citeste mai mult

Locale

Dezinsecție aeriană la Timișoara. Ce trebuie să știe cetățenii și, în special, apicultorii

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă și în luna august cu seria tratamentelor de dezinsecție aeriană pentru combaterea ţânţarilor şi larvelor acestora pe domeniul public al orașului.

Acțiunea este programată să aibă loc în perioada 1 august 2024 – 2 august 2024, între orele 5.30 – 9.30, în măsura în care vremea permite desfășurarea în siguranță a operațiunilor.

Stropirile se efectuează pe toată raza orașului Timișoara.

„Rugăm cetățenii, în special copiii, persoanele vârstnice, cardiace, astmatice sau alergice la diverși compuși chimici să evite să stea în raza de acțiune a avionului în timp ce acesta pulverizează, pentru a preveni eventualele incidente neplăcute.

Totodată, recomandăm apicultorilor ca, în perioada menţionată, să ia toate măsurile care se impun în vederea protejării albinelor, respectiv să scoată stupii în afara ariei de stropire“, informează reprezentanții Primăriei.

Aceștia mai precizează că personalul implicat în efectuarea lucrărilor este calificat şi autorizat în conformitate cu  legislaţia în vigoare, fiind dotat cu echipament de protecţie corespunzător.

Produsele folosite sunt avizate de Comisia Naţională pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sănătăţii şi se regăsesc în Registrul Naţional al Produselor Biocide avizate pentru profilaxia sanitar-umană de către Ministerul Sănătăţii. Produsul folosit este Cymina Plus, având substanţă activă Cipermetrin, cu o concentrație a soluției de lucru de 50 ml produs în 1 litru de apă, pentru combaterea ţânţarilor adulţi  prin activitatea de dezisecţie aeriană. Substanţele fac parte din Grupa III de toxicitate (pesticide non-agricole), Tip 18 (insecticide, acaricide şi produse pentru combaterea artropodelor).

Acțiunile de dezinsecție sunt esențiale pentru asigurarea unui mediu sănătos și plăcut pentru toți locuitorii orașului. Facem apel la cetățeni să coopereze și să respecte recomandările pentru a maximiza eficiența acestei campanii.

Asociaţiile de locatari și proprietarii de gospodării individuale au responsabilitatea de a efectua acțiuni de dezinsecție, pe domeniul privat care le aparține, inclusiv în grădini și curți, pentru a asigura combaterea eficientă a țânțarilor.

Pentru rezultate mai bune în combaterea țânțarilor și a altor insecte dăunătoare, aceasta este deja a patra campanie de dezinsecție împotriva țânțarilor din acest sezon, ultimele tratamente de dezinsecție aeriană și terestră s-au organizat la începutul lunii iulie.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite