Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

1 Mai – Ziua Internațională a Muncii. De ce sărbătorim

Publicat

pe

Ziua de 1 mai este numita si ziua internationala a muncitorilor sau Ziua Muncii si este sarbatorita in intreaga lume. Ziua Muncii reprezinta nu numai o zi de odihna, ci o recunoastere internationala a demnitatii si drepturilor muncitorilor din intreaga lume.

In principal, Ziua Muncii sarbatoreste ziua de lucru de opt ore, o victorie extrem de importanta pentru muncitorii de la mijlocul secolului al XiX-lea. argumentul pentru ziua de opt ore se baza pe necesitatea ca fiecare persoana sa aiba opt ore de munca, opt ore de recreere si opt ore de odihna. Pe langa modificarea timpului de munca, acestia au cerut o plata corecta a muncii prestate, incetarea folosirii copiilor ca muncitori si dreptul de a se organiza in sindicate.

In perioada revolutiei industriale, multe dintre locurile de munca erau dificile si periculoase pentru muncitori. Oamenii lucrau timp de 12 ore, sase zile pe saptamana fara beneficii salariale, cum ar fi vacante, asistenta medicala si pensii. Munca copiilor era de asemenea la ordinea zilei, copii de 10-15 ani fiind fortati sa munceasca din greu in locuri cu munca extrem de dificila si periculoasa, cum ar fi minele de carbune si fabricile, pline de masini industriale periculoase.

Miscarea pentru timpul de lucru de opt ore a inceput dupa Razboiul Civil din statele Unite. acesta a fost un obiectiv major al National Labor Union (Uniunea Nationala a Muncii), al carui prim congres a avut loc in anul 1866. Prin 1868, congresul si sase state au adoptat o lege de modificare a timpului zilnic de lucru de opt ore. In 1884, National Federation of Organized trades si Labor assemblies au decis sa declanseze o greva generala in data de 1 mai 1886, pentru a impune cererile lor angajatorilor. Greva a fost marcata de un incident violent in piata Haymarket, care a condus la moartea catorva politisti si muncitori din Chicago. Patru membrii ai Uniunii au fost, de asemenea, ucisi in acest incident. Dupa aceea, numeroase grupuri ale muncitorilor si grupuri politice din intreaga lume au inceput sa comemoreze evenimentele din piata Haymarket din 1 mai, iar aceasta zi a devenit cunoscuta ca Ziua internationala a Muncitorilor. In 1894, Presedintele Grover Cleveland a semnat Legea cu privire la Ziua Muncii, ca vacanta federala in america.

In multe tari, ziua din 1 mai a fost instituita ca zi libera prin presiunea sindicatelor, sustinute de partidele socialiste. Cu toate acestea, in Germania, aceste eforturi s-au dovedit a fi neputincioase. in 1933 totusi, ea a fost instituita de catre Hitler ca un dar facut populatiei si a fost urmata, aproape ironic, de abolirea sindicatelor. In Regatul Unit, in 1978 a fost infiintata ca bank holiday dedicata unei zile de sarbatoare a sindicatelor, dar are loc in prima zi de luni din luna mai, pentru a minimiza daunele aduse afacerilor.

In tarile comuniste, ziua de 1 mai a fost transformata intr-o adevarata sarbatoare de stat, insotita de manifestari propagandistice. Uriasele defilari de 1 mai reprezentau (la nivel declarativ) sarbatorirea muncitorilor si celebrarea idealurilor unei internationale de muncitori.

In Romania, aceasta zi a fost sarbatorita pentru prima data de catre miscarea socialista in 1890, iar in perioada comunista, regimul de la Bucuresti organiza de 1 mai manifestatii uriase in care erau adusi mii si mii de muncitori din intreaga tara. Cei care au prin acele vremuri isi amintesc pancartele uriase si lozincile scandate in defilare. in final insa, ziua de 1 mai era vazuta ca o sarbatoare si toata lumea o petrecea, ca si astazi, la iarba verde si la odihna.

Dupa 1990 importanta zilei a fost minimalizata, dar oamenii se bucura si astazi de aceasta zi petrecand alaturi de familie in aer liber, la mare sau la munte.

Poate ca pentru multi dintre noi ziua de 1 mai si-a pierdut semnificatia si ar fi bine, ca macar o data de an, sa ne amintim de conditiile extrem de grele in care lucrau oamenii altadata si sa fim recunoscatori pentru conditiile de munca de astazi.

Internațional

Inelul inteligent Galaxy Ring lansat de Samsung

Publicat

pe

Săptămâna trecută compania Samsung a lansat la Paris așteptatul inel inteligent Galaxy Ring. Este primul astfel de inel lansat de Samsung pe o piață cu puține astfel de dispozitive, cel mai cunoscut fiind Oura Ring. Inelul Samsung, cu platforma de inteligență artificială Galaxy AI la bord vă poate urmări mai multe date de sănătate prin intermediul platformei Samsung Health. În acest fel inelul te poate ajuta să ai mai multă grijă de corpul tău când lucrurile nu merg bine.

Samsung se laudă că și-a încorporat unii dintre senzorii săi din telefoane și ceasurile inteligente în spațiul mult mai mic pe care îl oferă Galaxy Ring. Ineul are un accelerometru, senzor PPG / ritm cardiac și senzor de temperatură a pielii, care va transmite date către Samsung Health pentru a construi un portret al corpului tău. Tot prin aplicația Samsung Health, prin datele trimise de inel, vă puteți verifica scorul de somn, cât de mult vă mișcați în timpul somnului, ritmul cardiac și respirator, iar femeile își pot urmări ciclul menstrual. Un scor energetic global va urmări cât de bine vă simțiți în fiecare zi și va oferi sugestii despre ce să schimbați, potrivit Engadget.

Veți beneficia, de asemenea, de alerte de ritm cardiac dacă tic-tacul inimii este prea lent sau prea rapid și vă va avertiza pentru a evita orice probleme. Mai sunt și chestiile legate de fitness, cum ar fi detectarea automată a antrenamentului, dar și alerte atunci când inelul observă că nu te-ai mișcat suficient în ultimul timp. Ca să nu mai vorbim că inelul poate fi folosit ca declanșator de la distanță pentru camera telefonului tău, de exemplu Galaxy Z Flip 6.

Galaxy Ring are un design concav unic și are o carcasă (exterior) din titan de gradul 5, iar interiorul este din plastic. Durata de viață a bateriei durează până la 7 zile cu o singură încărcare, pentru dimensiunile mai mari ale inelului. Durata de viață a bateriei variază în funcție de dimensiunea inelului.

Galaxy Ring include o carcasă de încărcare și un cablu USB. Samsung oferă o carcasă de încărcare multifuncțională care este transparentă și are lumini LED pentru Galaxy Ring. Dimensiunea carcasei de încărcare variază în funcție de dimensiunea Galaxy Ring. Încărcătorul wireless este vândut separat.

Samsung spune că degetul ideal pentru inel este degetul arătător, așa că trebuie să cumpărați un inel în funcție de dimensiunea degetului arătător. Compania vă trimite un kit de testare a grosimii degetului, kit format din mai multe inele din plastic de diferite dimensiuni. Dimensiunile Galaxy Ring se bazează pe dimensiunile standard din SUA (Mărimea 5 – Mărimea 13). Greutatea inelului Galaxy variază în funcție de dimensiune și este de 2,3 grame cel mai mic și 3 grame cel mai mare.

Galaxy Ring rezistă la adâncimi de apă de până la 100 de metri, fiind certificat IP68 pentru pătrunderea apei și a prafului. Inelul este compatibil cu dispozitivele Samsung cu Android 11.0 sau o versiune superioară și minim 1,5 GB de memorie. Galaxy Ring este disponibil în culorile Titanium Black, Titanium Silver, Titanium Gold și va costa 400 de euro.

Foto: Sam Rutherford/Engadget

Citeste mai mult

Administrație

Firobuze noi, la Timișoara. Achiziția, din fonduri europene

Publicat

pe

Pentru prima dată în ultimii 15 ani, pe străzile din Timișoara vor circula troleibuze noi, după ce Primăria Municipiului Timișoara a atribuit prin licitație două loturi de firobuze.

Lotul I, care include 8 troleibuze de 12 m cu baterii și lotul II, cu 25 de troleibuze articulate de 18 m, beneficiază de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență, iar câștigătoarea licitației este compania BOZANKAYA.

„Este încă o etapă din strategia noastră de a crește atractivitatea transportului în comun din Timișoara și de a le oferi călătorilor condiții decente de deplasare. De altfel, în ultimii ani am reușit să modernizăm flota cu 70 de tramvaie și autobuze electrice noi, și această modernizare continuă. Mai avem de lucru până când transportul public va deveni principala opțiune de călătorie a timișorenilor, dar este încurajator să vedem că în mai puțin de 3 ani, am înregistrat o creștere a utilizării transportului public de la 31% la 51%. Asta înseamnă că suntem pe drumul cel bun”,  a declarat primarul Dominic Fritz.

Contractele pentru noile troleibuze vor fi semnate în perioada imediat următoare, când va fi stabilit și graficul pentru livrarea fiecărui mijloc de transport. Valoarea celor 8 troleibuze din lotul I este de 20.292.000 (fără TVA), iar cele 25 de troleibuze din lotul II costă 78.300.000 lei (fără TVA).

Proiectul cu finanțarea atrasă de Primăria Timișoara prin Planul Național de Redresare și Reziliență vizează achiziționarea de troleibuze, mijloace de transport mai puțin poluante, pentru îmbunătățirea transportului public de călători. Proiectul contribuie la atingerea obiectivului specific al Investiției 1 Mobilitatea urbană durabilă, care include îmbunătățirea condițiilor de mobilitate urbană, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră generate de transporturi și sporirea siguranței rutiere în zonele urbane prin soluții digitale și ecologice de transport.

Primăria Timișoara a atras finanțări europene pentru 150 de autobuze, tramvaie și troleibuze moderne și nepoluante, care vor fi în circulație până în 2026.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Internațional

Se deschide frontiera româno-sârbă de la Otelec pentru bicicliști și pasionații de navigație

Publicat

pe

În weekendul 26 – 28 iulie, frontiera româno-sârbă va fi redeschisă pentru pasionații de ciclism, la punctul de trecere de la Otelec.

Cicliștii vor putea traversa granița pe bicicletă pe un traseu de 37 de kilometri, care pornește din Timișoara și urmărește cursul râului Bega până la frontiera cu Serbia. Pista de biciclete va fi accesibilă între orele 8:00 și 20:00, iar pentru traversare este necesar doar un act de identitate.

Tot în această perioadă, frontiera va putea fi tranzitată și pe cale navigabilă.

Consiliul Județean Timiș a solicitat Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara să deschidă un punct de frontieră în fiecare ultim weekend al lunii, din martie până în octombrie 2024. Acesta va fi operabil atât pentru pista de biciclete amenajată de-a lungul canalului Bega, cât și pentru traficul cu ambarcațiuni între Timișoara și Zrenjanin, la frontiera româno-sârbă.

Datele privind tranzitarea frontierei arată că în martie au trecut 679 de persoane, în aprilie 647, în mai 524, iar în iunie 447 de persoane, însumând, până acum, un total de 2.297 de persoane.

Următoarele weekend-uri preconizate pentru posibila trecere a graniței sunt:

24-25 august: traversare pietonală (biciclete);

20-21-22 septembrie: traversare navală/portuară pentru ambarcațiuni și pietonală (biciclete);

28-29 septembrie: traversare pietonală (biciclete);

26-27 octombrie: traversare pietonală (biciclete).

„Inițiativa lansată de Consiliul Județean Timiș în colaborare cu Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timiș susține transportul sustenabil și promovează zona Canalului Bega ca o destinație verde, deschisă turiștilor și recunoscută internațional”, a spus Alin Nica, președintele CJ Timiș.

În cadrul acestui proiect, Consiliul Județean Timiș colaborează cu Administrația Bazinală de Apă Banat și cu Primăria Zrenjanin. Cei interesați să petreacă sfârșitul de săptămână la Zrenjanin pot găsi oportunități de cazare și locuri unde pot lua masa pe site-ul oficial: www.visitzrenjanin.com .

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite