Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Timişoara şi Clujul devin primele oraşe din România care deschid drumul transportului privat „verde“

Publicat

pe

O companie din Timişoara tocmai a achiziţionat patru vehicule electrice BMW i3 pe care le va utiliza pentru servicul său de închiriere limuzine cu şofer. Totodată, noua investiţie va marca şi o extinderea a serviciilor, precum şi o premieră în domeniul transportului de lux din România, scrie capital.ro.

 

Cu mai puţin de o lună în urmă, Capital anunţa că o companie din Cluj va lansa în acest an la Bucureşti un serviciu de car-sharing dedicat firmelor în care va utiliza şi maşini electrice BMW i3. Ei bine, acum, o altă firmă din vestul ţării – de la Timişoara de această dată – a confirmat achiziţionarea unei flote de vehicule electrice de acelaşi tip şi extinderea către Capitală.

 

MLS SRL, companie înregistrată în judeţul Timiş care oferă servicii de închiriere şi leasing de autoturisme a anunţat că tocmai a intrat în posesia primelor două modele BMW i3 dintr-o flotă de patru unităţi comandată dealerului Banat Car Timişoara, parte a grupului Automobile Bavaria. Până la finalul anului în flotă ar putea exista chiar zece astfel de maşini. MLS are trei divizii, CityCar – servicii de rent-a-car, CityCab Airport Shuttle – transport de persoane în regim taxi, şi CityLimo – transport de persoane de tip „chauffeur & limousine“, cea din urmă având deja activiţăţi şi la Bucureşti. Odată cu achiziţia de vehicule electrice, CityLimo, lansează şi o nouă aplicaţie pentru comenzi on-line, dar şi un program de instalare a unei reţele private de staţii de încărcare.

 

„Maşina electrică este o alegere perfectă pentru cei care vor să se deplaseze în oraş, deoarece economisesc resurse financiare şi, totodată, sunt şi prietenoşi cu mediul înconjurător. Totul a pornit din dorinţa de a duce Timişoara în rândul oraşelor din vestul Europei. Şi pentru că am vrut o aliniere completă la standardele europene,  am dezvoltat şi o aplicaţie online, astfel încât doritorii să poată închiria maşini electrice rapid şi eficient“, a declarat Silviu Miloş, managerul CityLimo.

 

Ce înseamnă „chauffeur & limousine“

 

Serviciile oferite de CityLimo se referă la transport privat de persoane în regim de închiriere auto cu şofer. Orice persoană care îşi doreşte să fie transferată de acasă la aeroport, sau oriunde în interiorul oraşului sau chiar interurban poate apela la aceste servicii prin care se pun la dispoziţie nu doar maşina ci şi un şofer profesionist.

 

Conform lui Silviu Miloş, maşinile sunt dotate cu echipamente la cele mai înalte standarde, având inclusiv wifi, iar şoferii sunt profesionişti atestaţi în conducere defensivă, vorbitori de limbi straine, buni cunoscători ai oraşului şi ai traficului existent. Parcul auto al CityLimo este compus, pe lângă noile modele BMW i3, dintre care două au intrat deja în flotă, iar alte două vor fi incluse în câteva zile, din modele Mercedes-Benz şi BMW cu motoare convenţionale. „În parcul auto utilizat pentru transferuri am investit aproximativ 500.000 de euro. Vorbim de vehicule cu propulsoare conventionale şi electrice achizitionate în leasing cu avansuri de minimum 25% pe perioade de maximum patru ani“, menţionează oficialii companiei care adaugă că alţi 50.000 ce euro au fost cheltuiţi pentru dezvoltarea site-ului „care integrează un sistem de management al comenzilor,clienţilor şi partenerilor, precum si al soferilor, dar şi al autoturismelor folosite“.

 

Reţea de încărcare cu 16 staţii „fast-charge“

 

Pe lângă investiţia în maşini şi site, compania MLS are în plan achi­zi­ţionarea şi montarea a 16 staţii fast-charge care vor fi instalate în Timişoara, Deva, Severin, Petrosani, Sibiu,  Vâlcea, Piteşti, Ploieşti, Cluj şi Bucureşti. „Finanţarea provine din surse proprii obţinute în 12 ani de muncă în care am crescut continuu businessul, am reinvestit tot ce am câştigat, am fost în permanentă interacţiune cu clienţii nostri şi am urmărit satisfacerea în totalitate a cerinţelor pieţei. În plus am obţinut ecotichetul de 20.000 de lei/maşină electrică accesând programul «Rabla Plus» şi intenţionăm să depunem documentele pentru a obţine finanţare şi pentru staţiile de încărcare,prin programul «Infrastructura de alimentare verde» care demarează începând cu 15 septembrie 2016“, a declarat pentru Capital, managerul CityLimo, Silviu Miloş.

 

Oficialul consideră că recuperarea investiţiilor va fi făcută „la fel cum am făcut-o şi pe cea pentru maşinile cu motoare convenţionale, din activitatea curentă, iar staţiile de încărcare montate de noi  vor putea fi accesate şi de alţi utlizatori de automobile electrice, contra cost“.

Graţie investiţiilor în maşini şi infrastructură electrică, Timişoara şi Clujul devin primele oraşe din România care deschid drumul transportului privat „verde“. În plus, primul oraş din Europa care a folosit iluminatul electric, Timişoara, vine acum cu o nouă premieră, de această dată naţională, utilizarea automobilelor electrice pentru servicii dedicate persoanelor care au mare grijă de propriul statut. De altfel chiar oficialii CityLimo susţin că utilizarea serviciilor de trasfer „chauffeur & limousine“, denotă, în primul rând, „un mod de exprimare a unicităţii tale ca individ şi identitatea mărcii tale ca produs valoros şi necesar în faţa partenerilor tăi“.

 

Sursa: capital.ro

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Din țară

ATENȚIE șoferi! Drumul Giarmata-Pișchia-Alioș, blocat de transportul agabaritic

Publicat

pe

Convoiul, cu o masă totală de 788 tone, o lungime de 120 metri, lățime de 6 metri și înălțime de 5,4 metri parcurge traseul: Nădlac DN 7 – DN 7G – A1 – nodul rutier Giarmata.

Astfel, drumul Giarmata-Pișchia-Alioș (prelungire a tronsonului Zăbrani – limită județ Timiș) va fi blocat astăzi, 24 februarie, între orele 9.00 – 18.00.

Autoritățile recomandă celor aflați în trafic în această zonă să recurgă la rute ocolitoare.

Un transport agabaritic record va traversa localitățile Gearmata, Pișchia și Alioș

Citeste mai mult

Social

Dragobete – sărbătoarea românească a iubirii

Publicat

pe

Dragobetele, sărbătoarea tinereţii, a veseliei şi a iubirii, are loc în fiecare an în 24 februarie.

În funcţie de regiune, obiceiul Dragobetelui poate avea şi alte denumiri precum „Cap de primăvară”, „Logodnicul sau Însoţitul Păsărilor”, „Dragostitele”, „Ziua Îndrăgostiţilor”, „Sânt Ion de primăvară” sau „Granguru”.

Conform unor legende populare, Dragobetele era considerat fiul babei Dochia, un tânăr chipeş care obişnuia să seducă toate femeile ce îi ieşeau în cale. Totuşi, în prezent, Dragobetele reprezintă pentru români simbolul autohton al dragostei, fiind identificat cu zeul dragostei din mitologia romană, Cupidon, şi cu zeul iubirii în mitologia greacă, Eros.

Dragobetele a fost marcat, de-a lungul timpului, de numeroase tradiţii şi superstiţii, de la jurământul fraţilor de sânge, „zăpada zânelor” strânsă de tinerele necăsătorite pentru proprietăţile ei magice, sărutul obligatoriu în fiecare cuplu care doreşte să îşi menţină iubirea, până la interzicerea plânsului, care ar atrage necazuri în următoarele luni.

Tradiţii

În această zi bărbaţii trebuie să fie în relaţii cordiale cu toate femeile. În caz contrar, aceştia ar fi avut parte de o primăvară plină de ghinion şi un an greu.

Pentru că iubirea dintr-un cuplu să rămână vie de-a lungul anului, tinerii trebuie să se sărute în ziua de Dragobete.

Tot în această zi, ţesutul, cusutul şi toate treburile grele de pe lângă gospodărie sunt interzise. Totuşi, este permisă curăţenia, deoarece se consideră că aceasta este aducătoare de prospeţime şi de spor.

În ziua de Dragobete plânsul le este interzis tinerilor şi tinerelor. În caz contrar, aceştia vor avea parte de necazuri şi supărări în lunile următoare.

În unele regiuni din ţară, ajunul de Dragobete este tratat la fel ca noaptea de Bobotează, când tinerele care doresc să îşi afle ursitul îşi pun sub pernă busuioc sfinţit.

Citeste mai mult

Din țară

Un transport agabaritic record va traversa localitățile Gearmata, Pișchia și Alioș

Publicat

pe

Un transport agabaritic record pentru România cu greutatea de 788 tone, se va efectua în perioada 23 februarie 2025 – 4 martie 2025 începând cu ora 09:00 AM, pe ruta:

Nădlac 1 PTF – DN7 – Nădlac 2 PTF – DN7G – A1 – Giarmata – DJ691 – Pieschia – DJ691 – Alios – DJ691 – Neudorf – DJ682 – Lipova (str. Timișorii – pod Lipova – DN7) – DN7 – Ilia – A1 – Grind – DN68A – Săcămaș – DN7 – Termocentrala Mintia.

Convoiul agabaritic va transporta o turbină către Termocentrala Mintia (județul Hunedoara), termocentrală aflată în plin proces de retehnologizare.

Convoiul are o lungime totală de 120 m, lățime de 6 m, înălțime de 5,4 m și greutate 788 tone.

Transportul face parte dintr-un contract ce cuprinde peste 250 de componente care au început să fie livrate la Mintia încă din luna iunie 2024 și au termene fixe de instalare pe fundații.

Guvernul României a declarat proiectul „Centrala electrică MASS Mintia” ca proiect de importanță națională în domeniul energiei electrice. Această decizie subliniază angajamentul autorităților de a asigura securitatea energetică a țării, de a moderniza Sistemul Energetic Național (SEN) și de a sprijini dezvoltarea economică prin investiții strategice.

Noua centrală, amplasată în județul Hunedoara, va funcționa pe baza unor tehnologii moderne și eficiente, utilizând turbine cu gaz și abur, cu o capacitate instalată totală de 1,770 MW. Prin această investiție, estimată la 1,4 miliarde de euro, se vor crea sute de locuri de muncă și se va contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, aliniindu-ne obiectivelor europene de decarbonizare. Centrala va produce anual aproximativ 12,159 GWh de energie electrică, având o durată de viață proiectată de 30 de ani.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite