Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Timişoara şi Clujul devin primele oraşe din România care deschid drumul transportului privat „verde“

Publicat

pe

O companie din Timişoara tocmai a achiziţionat patru vehicule electrice BMW i3 pe care le va utiliza pentru servicul său de închiriere limuzine cu şofer. Totodată, noua investiţie va marca şi o extinderea a serviciilor, precum şi o premieră în domeniul transportului de lux din România, scrie capital.ro.

 

Cu mai puţin de o lună în urmă, Capital anunţa că o companie din Cluj va lansa în acest an la Bucureşti un serviciu de car-sharing dedicat firmelor în care va utiliza şi maşini electrice BMW i3. Ei bine, acum, o altă firmă din vestul ţării – de la Timişoara de această dată – a confirmat achiziţionarea unei flote de vehicule electrice de acelaşi tip şi extinderea către Capitală.

 

MLS SRL, companie înregistrată în judeţul Timiş care oferă servicii de închiriere şi leasing de autoturisme a anunţat că tocmai a intrat în posesia primelor două modele BMW i3 dintr-o flotă de patru unităţi comandată dealerului Banat Car Timişoara, parte a grupului Automobile Bavaria. Până la finalul anului în flotă ar putea exista chiar zece astfel de maşini. MLS are trei divizii, CityCar – servicii de rent-a-car, CityCab Airport Shuttle – transport de persoane în regim taxi, şi CityLimo – transport de persoane de tip „chauffeur & limousine“, cea din urmă având deja activiţăţi şi la Bucureşti. Odată cu achiziţia de vehicule electrice, CityLimo, lansează şi o nouă aplicaţie pentru comenzi on-line, dar şi un program de instalare a unei reţele private de staţii de încărcare.

 

„Maşina electrică este o alegere perfectă pentru cei care vor să se deplaseze în oraş, deoarece economisesc resurse financiare şi, totodată, sunt şi prietenoşi cu mediul înconjurător. Totul a pornit din dorinţa de a duce Timişoara în rândul oraşelor din vestul Europei. Şi pentru că am vrut o aliniere completă la standardele europene,  am dezvoltat şi o aplicaţie online, astfel încât doritorii să poată închiria maşini electrice rapid şi eficient“, a declarat Silviu Miloş, managerul CityLimo.

 

Ce înseamnă „chauffeur & limousine“

 

Serviciile oferite de CityLimo se referă la transport privat de persoane în regim de închiriere auto cu şofer. Orice persoană care îşi doreşte să fie transferată de acasă la aeroport, sau oriunde în interiorul oraşului sau chiar interurban poate apela la aceste servicii prin care se pun la dispoziţie nu doar maşina ci şi un şofer profesionist.

 

Conform lui Silviu Miloş, maşinile sunt dotate cu echipamente la cele mai înalte standarde, având inclusiv wifi, iar şoferii sunt profesionişti atestaţi în conducere defensivă, vorbitori de limbi straine, buni cunoscători ai oraşului şi ai traficului existent. Parcul auto al CityLimo este compus, pe lângă noile modele BMW i3, dintre care două au intrat deja în flotă, iar alte două vor fi incluse în câteva zile, din modele Mercedes-Benz şi BMW cu motoare convenţionale. „În parcul auto utilizat pentru transferuri am investit aproximativ 500.000 de euro. Vorbim de vehicule cu propulsoare conventionale şi electrice achizitionate în leasing cu avansuri de minimum 25% pe perioade de maximum patru ani“, menţionează oficialii companiei care adaugă că alţi 50.000 ce euro au fost cheltuiţi pentru dezvoltarea site-ului „care integrează un sistem de management al comenzilor,clienţilor şi partenerilor, precum si al soferilor, dar şi al autoturismelor folosite“.

 

Reţea de încărcare cu 16 staţii „fast-charge“

 

Pe lângă investiţia în maşini şi site, compania MLS are în plan achi­zi­ţionarea şi montarea a 16 staţii fast-charge care vor fi instalate în Timişoara, Deva, Severin, Petrosani, Sibiu,  Vâlcea, Piteşti, Ploieşti, Cluj şi Bucureşti. „Finanţarea provine din surse proprii obţinute în 12 ani de muncă în care am crescut continuu businessul, am reinvestit tot ce am câştigat, am fost în permanentă interacţiune cu clienţii nostri şi am urmărit satisfacerea în totalitate a cerinţelor pieţei. În plus am obţinut ecotichetul de 20.000 de lei/maşină electrică accesând programul «Rabla Plus» şi intenţionăm să depunem documentele pentru a obţine finanţare şi pentru staţiile de încărcare,prin programul «Infrastructura de alimentare verde» care demarează începând cu 15 septembrie 2016“, a declarat pentru Capital, managerul CityLimo, Silviu Miloş.

 

Oficialul consideră că recuperarea investiţiilor va fi făcută „la fel cum am făcut-o şi pe cea pentru maşinile cu motoare convenţionale, din activitatea curentă, iar staţiile de încărcare montate de noi  vor putea fi accesate şi de alţi utlizatori de automobile electrice, contra cost“.

Graţie investiţiilor în maşini şi infrastructură electrică, Timişoara şi Clujul devin primele oraşe din România care deschid drumul transportului privat „verde“. În plus, primul oraş din Europa care a folosit iluminatul electric, Timişoara, vine acum cu o nouă premieră, de această dată naţională, utilizarea automobilelor electrice pentru servicii dedicate persoanelor care au mare grijă de propriul statut. De altfel chiar oficialii CityLimo susţin că utilizarea serviciilor de trasfer „chauffeur & limousine“, denotă, în primul rând, „un mod de exprimare a unicităţii tale ca individ şi identitatea mărcii tale ca produs valoros şi necesar în faţa partenerilor tăi“.

 

Sursa: capital.ro

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Din țară

Clădiri și monumente istorice de milioane de euro din Timișoara, restaurate, scoase la vânzare 

Publicat

pe

Piața imobiliară din Timișoara atrage atenția asupra unor proprietăți istorice excepționale, disponibile pentru achiziție. De la emblematicul Palat Szana, monument istoric de clasă A și cea mai recentă listare în portofoliul internațional Romania Sothebys International Realty, până la Casa cu Atlanți sculptați – un motiv arhitectural rar întâlnit în România –, continuând cu Vilele Urbana și Doja sau cu monumentalele: Casa cu Ax de Fier și Palatul Marschall, fiecare clădire oferă o combinație de patrimoniu arhitectural, rafinament și oportunități de dezvoltare modernă. Astfel de proprietăți reprezintă ocazii importante pentru investitori și colecționari care caută spații cu identitate, valoare culturală și prestigiu.

Palatul Szana – Eleganță interbelică în centrul orașului (1.250.000 EURO)

Construit între 1921–1922 după planurile arhitectului Josef Kremer Jr., Palatul Szana este un monument istoric de clasă A. Clădirea a fost sediul Băncii Szana, instituție care a contribuit la dezvoltarea economică a Timișoarei interbelice. Banca a sprijinit unele dintre cele mai importante întreprinderi ale orașului, de la fabrica de ciocolată Kandia și berăria Timișoreana, până la moara Bega și uzinele de textile. Cu o suprafață utilă de 345 mp, restaurat complet, Palatul Szana combină elemente neoclasice, detalii secession și subtilități Art-Deco, păstrând farmecul aristocratic și eleganța originală. Proprietatea este restaurată și pregătită pentru funcțiuni culturale, birouri sau spațiu rezidențial de prestigiu.

Casa cu Atlanți – Legendă urbană în centrul istoric (Preț la cerere) – (foto)

Ridicată în 1812 de comerciantul Toma Naum Makri și restaurată în 1900 de arhitectul Lipót Baumhorn, Casa cu Atlanți impresionează prin fațada sculptată cu motive unice în România și portalul de piatră cu coloane ionice, ce include elemente istorice din tunuri otomane capturate în 1716. Un element distinctiv al fațadei îl reprezintă atlanții sculptați, un motiv arhitectural rar întâlnit în România, cu rădăcini în stilul neoclasic european. În plus, clădirea adăpostește un detaliu istoric remarcabil: portalul de piatră cu coloane ionice de la intrare, care include două elemente ce, conform legendei urbane, ar fi fost inițial tunuri otomane capturate în 1716 de armata habsburgică. Recent restaurată, proprietatea este pregătită pentru transformare în boutique hotel, birouri sau funcțiuni mixte, oferind un spațiu versatil și cu valoare simbolică puternică.

Villa Urbana – O bijuterie renăscută (1.090.000 EURO)

Construită în 1932 și restaurată atent, Villa Urbana oferă 26 de camere și un spațiu cu identitate puternică. Fațada sa impunătoare, împodobită cu sculpturi delicate în stuc și cu ferestre înalte, mărturisește despre o epocă în care detaliul era o formă de respect – față de frumos, față de oraș, față de viață. A cunoscut epoci și oameni și le-a păstrat poveștile între pereții groși de cărămidă, cu arcadele sale elegante și ornamentele florale ce încadrează ferestrele ca niște bijuterii arhitecturale.

Vila Doja – Clădire istorică cu extensie modernă (800.000 EURO)

Vila Doja, amplasată pe un teren de 466 mp, combină clădirea originală (cu ale sale proporții clasice și detalii decorative atent păstrate) cu o extensie modernă: corpul nou, cu linii cubice, fațade ventilate și accente industriale. Cele 18 camere și patru locuri de parcare oferă un spațiu versatil, potrivit pentru birouri, clinici sau locuință privată. Fațada clasică, ritmată de ancadramente sculptate, de balcoane cu fier forjat și coloane decorative, dezvăluie un imobil cu rădăcini solide într-o arhitectură academică, sobră și nobilă. Poziționată în apropiere de Parcul Carmen Sylva și Piața Bălcescu, într-o zonă cu prestigiu cultural și istoric.

Casa cu Ax de Fier – Monument istoric de clasa B, prestigios prin vechime, poveste, adresă și restaurare (4.450.000 EURO)

Casa cu Ax de Fier, cu o istorie de două secole și, la rândul ei, purtătoare de legendă, are astăzi corpurile minuțios reabilitate, restaurate și transformate, din locuințe, în spații de birouri. Au fost realizate căi noi de acces, mansardate zone și recompartimentari adecvate utilizării moderne – hub de birouri cu funcțiuni mixte: cabinete de avocatură, firme de asigurări, marketing, clinici dentare și firme de IT, fiind închiriată în proporție de 80%. Aflată pe spațiul ocupat cândva de Turnul Rotund al bastionului, folosit ca pulberărie până în 1756 când a fost demolat, casa avea în 1836-1836 deja construit corpul de est, cel ce dă înspre Piața Dr. I.C. Brătianu (arhitect Anton Schmidt) cât și pe cel de vest, care are două etaje cu fațadă spre partea Pieței Țepeș Vodă. Casa cu Ax de Fier își trage numele de la un element simbolic încorporat în colțul său: axul unui afet de artilerie grea, despre care legenda locală sugerează că ar fi fost un ax al carului de luptă al lui Eugeniu de Savoia în bătălia din 1716, când Timișoara a fost eliberată de sub ocupația otomană.

Palatul Marschall – Fațadele bogat decorate, recurente în creația arhitectului Martin Gemeinhardt  (2.800.000 EURO)

Proiectat de arhitectul Martin Gemeinhardt și construit pe Bulevardul 16 Decembrie, Palatul Marschall se remarcă prin fațade bogat decorate și turnuri elegante, parte a esplanadei Cetății. Generos cu motivele vegetale, zoomorfe și figurative, de pe planșele arhitectului Martin Gemeinhardt, au ieșit palatele Jakab Csendes,  Ferencz Marshall, Johann Harlauer (Casa cu păuni și bufnițe), Casa Romulus Nicolin, Palatul Casei de Economii Timișorene, Palatul Károly (Karl) Weisz (fostul Hotel Royal) și Palatul Salamon Schnürer și Adolf Hanecker. Fațadele acestora, elaborate, elegante și cu viața pulsând în ele, au captat atenția concetățenilor săi, care le-au primit cu bucurie și cu inaugurări menționate și de ziarele vremii. Cum sfârșitul de secol XIX și începutul lui XX aduc definitivarea bulevardului 16 Decembrie, zona are o unitate și o simetrie care adaugă la monumentalitatea clădirilor. Fațadele sunt bogat decorate, acoperișurile sunt înalte, iar la colțuri arhitecții au mers pe turnuri sau edicule. Astfel, Palatul Franz Marschall este încadrat în fronturi stradale continue formate din clădiri cu același stil și regim de înălțime, dispuse pe parter și două etaje; de regulă, proprietarul locuia în partea din față, restul apartamentelor fiind închiriate doritorilor.

 

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic în mai multe zone din Timișoara

Publicat

pe

La solicitarea Aquatim, comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat restricționarea circulației rutiere în mai multe zone din oraș, începând de vineri, 31 octombrie 2025, în vederea realizării lucrărilor la rețelele de apă și canalizare.

Astfel, în perioada 31 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, traficul rutier va fi restricționat, etapizat, în zona intersecției străzii Dr. Pavel Vasici Ungureanu, cu strada 16 Decembrie 1989, după cum urmează:

Etapa I: închiderea ieșirii în sensul giratoriu dinspre strada Dr. Pavel Vasici Ungureanu, cu devierea circulației pe câte o bandă pe celălalt sens

Etapa II: închiderea benzii a douaîn sensul giratoriuadiacent ieșirii de pe strada Dr.Pavel Vasici Ungureanu.

Totodată, în perioada 3 noiembrie 2025 – 19 decembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată, etapizat, pe strada Treboniu Laurean, în vederea execuției rețelei de canalizare menajeră și a rețelei de alimentare cu apă, în cadrul obiectivului „CL 13: Execuție rețele de apă și canalizare Timișoara Sud Lot 1”, după cum urmează:

Pentru Etapele I (3 noiembrie 2025 – 5 noiembrie 2025), III (27 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025) și IV (29 noiembrie 2025 – 16 decembrie 2025), restricționarea circulației se va asigura cu piloți de dirijare

Pentru Etapa II (5 niembrie 2025 – 26 noiembrie2025), restricționarea se va realiza prin închiderea unui sens de circulație

Pentru Etapa V (17 decembrie 2025 – 19 decembrie 2025), se va realiza inchiderea totală a traficului pe strada Piața Al. Mocioni

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara continuă desființarea construcțiilor ridicate ilegal

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara desființează mai multe construcții ridicate ilegal pe domeniul privat, în baza unor sentințe judecătorești definitive.

În prezent, sunt în evidență peste 100 de spețe în care instanța a stabilit că în cazul în care proprietarii nu își demolează construcțiile ilegale, măsura va fi dusă la îndeplinire de către municipalitate.

Prima intervenție a început astăzi pe strada Glad nr. 14, unde proprietarii au extins cu un etaj, fără autorizație de construire, garajul lipit de imobil. Astfel, acesta a fost încorporat până la nivelul acoperișului clădirii principale.

Costul lucrărilor de demolare va fi suportat de către proprietari, care au înțeles rolul măsurilor impuse și colaborează cu Primăria Timișoara pentru a restabili legalitatea.

Primarul Dominic Fritz a semnat în ultimul an peste 100 de dispoziții pentru demolarea construcțiilor ilegale ridicate pe domeniul public, care au fost duse la îndeplinire de echipele municipalității. Primăria continuă procesul de eliberare și recuperare a domeniului public, pentru a reda întregii comunități spațiile care îi aparțin.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite