Marți, 20 aprilie, a avut loc o nouă ședință comună bizz.club Timișoara și Cluj-Napoca, în cadrul căreia invitatul nostru special Călin Iepure, CEO bizz.club România, Trainer, Speaker & Antreprenor, ne-a vorbit despre „Cum să vinzi limonadă sau cum să-ți faci planul de business cu ajutorul BMC”.
La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe și prezentarea de carte.
La începutul momentului de training, Călin ne-a vorbit despre ce înseamnă un model de business și cum orice hârtie/șervețel cu idei poate deveni un plan de business viabil.
Un model de business înseamnă a crea, a livra și a capta valoarea! Pe baza acestui model poate fi creat orice business. Iar un business model canvas este unealta prin care se poate crea și analiza modelul de business.
Pentru ca procesul de creare a oricărui plan de business să fie mai ușor, Călin ne-a prezentat jocul The Business Games, un Business Model Canvas (BMC) cu ajutorul căruia poți crea un plan de business cu ușurință.
Și pentru a beneficia de un demo al acestui joc, am creat împreună un plan de business pentru un stand de limonadă.
Iată elementele de care se ocupă acest joc:
1. Segmentele de clienți – Definește grupurile diferite de oameni sau organizații pe care afacerea urmărește să le adreseze sau să le deservească;
2. Propunerea de valoare – Descrie setul de produse și servicii care creează valoare pentru diferitele segmente de clienți;
3. Canale – Modul în care compania dialoghează și ajunge la segmentele sale de clienți pentru a-și prezenta propunerea de valoare prin cele 5 etape: Promovare, Evaluare, Achiziție, Livrare, Post-Vânzare;
4. Relația cu clienții – Tipurile de relații pe care compania le stabilește cu anumite segmente de clienți. Relațiile pot fi determinate de următoarele motivații: atragerea de clienți, fidelizarea clienților, creșterea vânzărilor;
5. Fluxuri de venituri – Banii pe care îi generează compania de pe urma fiecărui segment de clienți;
6. Resurse cheie – Cele mai importante active pentru a face să funcționeze modelul de business;
7. Activități cheie – Cele mai importante lucruri pe care o companie le poate face pentru a oferi un plus de valoare clienților săi;
8. Parteneriate cheie – Rețeaua de furnizori și parteneri care determină funcționarea modelului de afaceri;
9. Structura de costuri – Toate costurile efectuate pentru a opera compania (fise, variabile, etc.).
The Business Games mai conține și o mulțime de întrebări și acțiuni prin care crearea unui plan de business să fie cât mai completă, structurată și ușor de implementat!
Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?
✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);
✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);
✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).
Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!