Ne găsiți și pe:

Business

Executarea silită. Cum să evitați recuperarea sumelor neachitate

Publicat

pe

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit în anii 2020 și 2021, din partea unor consumatori împotriva cărora s-a început procedura de executare silită, peste 130 de cereri de negociere cu banca. Cu toate că băncile se aflau deja în faza de recuperare a sumelor neachitate de către consumatori, ceea ce limitează posibilitatea părților de a negocia prin intermediul CSALB, în 5 situații diferite acestea au acceptat să intre în conciliere.

Toate cele 5 dosare au avut ca soluție acceptarea de către bancă a unor angajamente de plată, sistarea popririlor și suspendarea executării silite imobiliare, la care s-a adăugat obligația de achitare a cheltuielilor de executare din partea consumatorilor.

“Faptul că există câteva excepții în care băncile au intrat în dialog cu consumatorii chiar și în situația în care s-a ajuns la executare silită, arată că și în al 13-lea ceas se pot găsi soluții amiabile de conciliere în relația dintre cele două părți. Cu toate acestea, consumatorii trebuie să știe că este foarte dificilă atât acceptarea negocierii de către bancă, cât și concilierea în sine, dacă au început demersurile de executare silită. Unul dintre motive este că în relația consumator-bancă a intervenit și executorul. Astfel, angajamentele de plată trebuie propuse executorului, iar apoi trebuie validate de către bancă. În plus, intervin și cheltuielile de executare de care consumatorul trebuie să țină cont, chiar dacă demersul făcut prin intermediul CSALB este gratuit pentru el. Noi am recomandat băncilor să accepte astfel de cereri de negociere, mai ales dacă demersurile de executare silită sunt la început. Important este să nu se mai ajungă la poprirea conturilor sau la vânzarea bunurilor. Sau, chiar dacă se ajunge la poprire, părțile să găsească o formulă pentru un angajament de plată. Băncile pot accepta astfel de formule amiabile pentru reintrarea într-un grafic de plată a ratelor din partea consumatorilor, deoarece aceste demersuri de executare silită durează mult și sunt costisitoare pentru ambele părți aflate în litigiu. În cadrul CSALB se pot găsi formule de eșalonare a datoriei, se poate obține o diminuare a costurilor pentru motive medicale sau sociale justificate și chiar se poate suspenda executarea silită”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Recomandările CSALB:

Consumatorii nu trebuie să întârzie achitarea ratelor la credite cu mai mult de 90 de zile, deoarece în acel moment creditul este adus la scadență anticipată, iar banca poate să înceapă demersurile de recuperare a creanței sale.

Consumatorii trebuie să inițieze dialogul cu banca sau să se adreseze CSALB până la termenul de 90 de zile de neplată a ratelor.

În termenul de 90 de zile consumatorii nu trebuie să evite încercările băncilor de a-i contacta. După cele trei luni de neplată, consumatorul nu mai poate plăti creditul în rate, ci este dator cu toată suma restantă către bancă. În plus, eventualele dobânzi penalizatoare calculate în timpul perioadei de 90 de zile sunt mult mai mici decât sumele care vor fi datorate ulterior.

Consumatorii trebuie să fie atenți cine sunt creditorii. De multe ori băncile nu au calitate de creditori, chiar dacă ele sunt cele care aplică efectiv măsura popririi pe conturi. Dacă banca nu are calitatea de creditor (este doar terț poprit), dar consumatorul are conturi deschise la banca respectivă, acesta nu trebuie să facă demersuri în raport cu banca, ci cu creditorul care a dispus înființarea popririi (ANAF, de exemplu). Banca are obligația să instituie/aplice poprirea asupra conturilor, altfel fiind obligată să plătească suma respectivă către creditori din fondurile proprii.

Informații utile:

După cele 90 de zile de întârziere datoria poate fi vândută de creditor către firme de recuperare a creanțelor, situație în care dispare posibilitatea soluționării prin intermediul CSALB, deoarece negocierea poate avea loc doar în relație cu entități supravegheate, monitorizate și reglementate/autorizate de Banca Națională a României.

Dacă creanța ajunge la un executor judecătoresc, vor fi demarate demersurile de executare silită: se va pune poprire pe conturi și salarii și/sau se va recurge la executare silită mobiliară sau imobiliară (în funcție de bunurile debitorului și/sau de garanțiile care s-au constituit).

Executorul judecătoresc va imputa consumatorului cheltuielile efectuate pentru demersuri precum: colectarea informațiilor referitoare la bunurile urmăribile din patrimoniul consumatorului, notificări, somații, adresele trimise către bănci pentru înființarea popririi, cheltuieli de transport, onorariul executorului/avocatului/experților desemnați în dosar etc.

Întârzierea plății ratelor atrage un efort de plată mai mare: odată cu executarea silită, salariul poate fi reținut în proporție de o treime. Dacă sunt mai mulți creditori se poate ajunge chiar la reținerea a 50% din venituri, în timp ce alte sume pot fi reținute în proporție de 100%.

Despre CSALB

CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Business

bizz.club timișoara. „Plăcinta de marketing digital! Drumul de la idee la conversie!“ cu Constantin Paraschiv

Publicat

pe

 Marți, 25 Ianuarie, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Constantin Paraschiv, CEO BIZILIVE TV, ne-a vorbit despre „Plăcinta de marketing digital! Drumul de la idee la conversie!”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

 După deschiderea ședinței și prezentarea participanților a urmat momentul de Spotlight împreună cu Antrenor Emerit, Sensei Ion Vîlceanu, de la YING-LONG Sport Center.

El ne-a prezentat cum artele marțiale pot să-i ajute atât pe antreprenori, cât și pe familiile lor, să își dezvolte o minte sănătoasă într-un corp sănătos.

La clubul sportiv YING-LONG poți învăța Dezvoltare Psihomotrică, SpoChan, Programul Micul Samuri și Karate – Do Goju Ryu. Pentru mai multe detalii, scrieți un email la yinglongsportcenter@yahoo.com.

La momentul de training, Constantin Paraschiv, CEO BIZILIVE TV, ne-a vorbit despre „Plăcinta de marketing digital! Drumul de la idee la conversie!”.

El ne-a arătat câteva elemente importante din „plăcinta” de marketing a unei afaceri și cum să fie împărțite cheltuielile de marketing astfel încât beneficiile să fie cât mai mari:

• Facebook Ads – 30%

• Google PPC – 30%

• Affiliate – 10%

• Email Marketing – 10%

• SEO – 10%

• PR Marketing – 10%

De asemenea, ne-a prezentat 7 principii pe care să se bazeze video-urile tale din strategia de marketing.

El a mai scos în evidență faptul că marketingul prin video contribuie la convertirea a peste 60% din potențialii tăi clienți.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Business

DGFP Timișoara anunță: Spațiul Privat Virtual, obligatoriu de la 1 martie 2022

Publicat

pe

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara reamintește contribuabililor că, potrivit OG nr. 11/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală şi reglementarea unor măsuri fiscale, începând cu data de 1 martie 2022, pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente  către organele fiscale,  înrolarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) devine obligatorie pentru următoarele categorii de contribuabili:

–        persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică;
–        persoane fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent în una din formele prevăzute de OUG nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare .

Înregistrarea în serviciul „Spațiul Privat Virtual” se face accesând pagina principală a ANAF (www.anaf.ro), secțiunea „Servicii Online”, „Înregistrare/Înrolare persoane fizice și juridice în SPV”.

Totodată, potrivit actului normativ menționat mai sus, în situația în care începând cu 1 martie 2022 contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distantă a cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente și le vor depune în format letric, organul fiscal central nu le va lua în considerare, procedând la notificarea acestora cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distantă.

Înrolarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) oferă persoanelor fizice și juridice toate facilitățile comunicării la distantă a actelor administrative fiscale emise în formă electronică, precum și a altor informații și înscrisuri în legătură cu situația financiară și fiscală proprie a acestora.

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

bizz.club Timișoara. Cum să dai Culoare Vieții de Antreprenor cu Adriana Dobriceanu

Publicat

pe

Marți, 18 Ianuarie, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Adriana Dobriceanu, CEO Rofix Color Design, ne-a vorbit despre „Cum să dai Culoare Vieții de Antreprenor”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

După deschiderea ședinței și prezentarea participanților a urmat momentul de Spotlight împreună cu Nicolas Valentin Neculai, de la Continental Berries SRL.

El ne-a povestit despre noile investiții pe care le face pentru creșterea zonei în care se află și ne-a arătat cum construiește un parc unic în România pentru a dezvolta un ecosistem de care să se bucure românii. Parcul se va numi BerryLand unde membrii bizz.club sunt invitați în momentul în care va fi deschis.

Nicolas ne-a mai arătat cum a crescut business-ul și cum după ce a venit din Spania a reușit să aducă valoare zonei din care face parte.

 La momentul de training, Adriana Dobriceanu, CEO Rofix Color Design, ne-a vorbit despre „Cum să dai Culoare Vieții de Antreprenor”.

Într-un interviu moderat de Călin Iepure, Adriana ne-a vorbit despre cum a ajuns să fie un antreprenor de succes, de la o tânără ambițioasă care își punea foarte multe ținte și își dorea să schimbe lumea.

Ea a creat o echipă puternică și a ajuns la o cifră de afaceri impresionantă, aici în Timișoara.

Adriana ne-a povestit și despre cum poți să-ți alegi partenerii de afaceri potriviți, și totodată ne-a spus că urmează să lanseze la nivel național și să reprezinte Benjamin Mur, unul dintre cei mai puternici producători de culori din Statele Unite ale Americii.

 La momentul „Cartea Săptămânii”, Laszlo Fodor ne-a vorbit despre cartea „Lifespan” (David Sinclair), o carte care îți arată cum poți să trăiești mai mult și cum să-ți prelungești viața, apoi a făcut o frumoasă paralelă despre ce înseamnă creșterea antreprenorială și a companiei tale, având grijă de respectarea principiilor din această carte.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite