Ne găsiți și pe:

Business

Finanțare nerambursabilă pentru proiecte de investiții. Cine poate să aplice

Publicat

pe

Start-up-urile, IMM sau companiile mari pot obţine fonduri nerambursabile de până la 37,5 milioane euro pentru proiecte de peste 1 milion de euro, perioada de aplicare fiind extinsă cu trei ani, până în 2023, a anunţat REI Finance Advisors, companie de consultanţă specializată în atragerea de fonduri europene şi ajutoare de stat.

”Veşti bune din partea Ministerului Finanţelor Publice (MFP), care a anunţat extinderea cu trei ani a proiectului de finanţare prin HG 807/2014, cu fonduri cuprinse între 500.000 euro şi 37,5 milioane de euro destinate start-up-urilor, IMM, dar şi companiilor mari, până la 31 decembrie 2023”, a anunţat REI Finance Advisors, companie de consultanţă specializată în atragerea de fonduri europene şi ajutoare de stat.

Potrivit Reviziei 4 din Ghidul Solicitantului, elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investiţiilor cu impact major în economie, cu modificările şi completările ulterioare, au fost publicate o serie de măsuri suplimentare de sprijin pentru ajutorul de stat acordat solicitanţilor, fie aceştia start-up-uri, IMM sau companii mari/multinaţionale.

Au fost făcute modificări de care vor putea beneficia solicitanţii granturilor prin schema HG 807/2014.

Astfel, conform noului document, a fost eliminată noţiunea de „standard de cost”, prin urmare se va deconta între 10% din valoare – zona Bucureşti (maximum 7,5 milioane euro), 35% – Ilfov şi Vest (maximum 26,25 milioane euro), respectiv 50% – restul tarii (37,5 milioane euro) din costul efectiv /mp al clădirii.

De asemenea, nu se va mai solicita efectuarea dovezii cofinanţării la depunerea proiectului, ci în termen de 6 luni de la emiterea Acordului de finanţare. În plus, nu mai este necesară dovada terenului la depunerea proiectului, însă terenul trebuie să fie liber de sarcini la data depunerii cererii de finanţare, ceea ce va ajuta foarte mult companiile, permiţându-le să primească mai rapid Acordurile de finanţare.

Au fost eliminaţi totodată unii indicatori cantitativi nerelevanţi în procesul de analiză, în vederea flexibilizării accesului la finanţare a operatorilor economici.

A fost eliminat şi indicatorul calitativ “Impactul acordării ajutorului de stat asupra mediului concurenţial”.

Mai mult, investiţia poate fi demarată după depunerea proiectului la Ministerul Finanţelor, Departamentul de Ajutor de Stat şi după derularea procedurii de achiziţie, însă acest lucru nu obligă Ministerul să finanţeze compania respectivă.

Sunt eligibile atât companii recent înfiinţate, cu un capital de minim 100.000 lei şi deţinute de persoane care nu mai derulează aceeaşi activitate în alte companii, IMM sau companii mari.

”Invităm beneficiarii să analizeze sursele de finanţare nerambursabilă, înainte de a mai demara proiecte de investiţii, mai ales în contextul economic actual şi având în vedere că nu mai trebuie indicat cu exactitate ce tip echipamente trebuie achiziţionate prin HG 807/2014, ci doar suma totală. În noul context, dat fiind faptul că nu mai există standard de cost, se vor putea finanţa şi hoteluri, spitale de către start-up-uri sau companii mari, pe lângă producţie, domeniul care a accesat cel mai mult până în prezent. Obligaţiile beneficiarului de finanţare nerambursabilă sunt de a păstra numărul mediu de angajaţi de pe anul anterior şi de a plăti taxe şi impozite (aferente salariilor, impozit pe profit, taxe la bugetul local etc.) în cuantum egal cu grantul primit, strict pe noul proiect de investiţii, nu şi pe toată compania. Totodată, în Ghidul Solicitantului se regăsesc activităţile care nu sunt finanţate. Domenii ca producţie, HoReCa, reciclare, activităţi medicale, abatoare, activităţi de depozitare pentru terţi sunt, de asemenea, eligibile HG 807/2014. În plus, sunt eligibile cheltuieli cu construcţia de active noi / achiziţia de echipamente, însă nu şi renovarea de clădiri existente”, a declarat Roxana Mircea, partener REI Finance Advisors.

Schema de ajutor de stat are ca obiectiv dezvoltarea regională, prin realizarea de investiţii iniţiale în active fixe de înaltă tehnologie pentru realizarea de produse cu valoare adăugată mare, indiferent de dimensiunea beneficiarilor.

Valoarea totală a unui proiect de investiţii trebuie să fie de minimum 4,5 milioane lei. Această valoare a fost determinată prin raportarea la o valoare echivalentă de aproximativ 1 milion euro (calculată la un curs de 4,5 lei/euro). Bugetul maxim al schemei este de 4,070 miliarde lei, respectiv echivalentul a aproximativ 925 milioane euro.

”Sesiunea de depunere este în permanenţă deschisă, ceea ce înseamnă ca se pot depune proiecte în mod continuu. Sesiunea de evaluare durează circa 4 luni, însă companiile pot demara investiţia inainte de a primi Acordul de finanţare, cheltuielile fiind decontate în situaţia în care proiectul este finanţat”, a adăugat Roxana Mircea.

REI Finance Advisors şi REI International Consulting, parte a REI Grup, sunt companii specializate în elaborarea, implementarea şi monitorizarea proiectelor de investiţii atât prin fonduri europene nerambursabile (Programul Operational Regional, Programul Operational Infrastructura Mare), cât şi pe scheme de ajutor de stat (HG 495/2014, HG 807/2014, HG 332/2014, OUG 810).

Echipa REI Grup numără în prezent peste 35 de consultanţi în cele şase birouri regionale.

REI a atras finanţări pentru peste 250 de proiecte la nivel naţional, cu peste 100 de proiecte implementate şi o rată de succes de 99%. În 2019, REI Grup a înregistrat proiecte aprobate în cuantum de 80 milioane euro, iar în acest an valoarea proiectelor aprobate va depăşi pragul de 200 milioane euro.

 

Afaceri de succes in Timisoara

bizz.club timișoara. Productivity Killers cu Răzvan Ziemba

Publicat

pe

Marți, 17 Mai, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia am avut o lansare de carte, iar Răzvan Ziemba, Antreprenor & Consultant de Business, ne-a vorbit despre „Productivity Killers”.

Această ocazie a fost una specială, deoarece am lansate cartea „Povești Nemuritoare de Business Networking”, un proiect bizz.club național la care au contribuit și colegi din Timișoara.

Aurel Rusu ne-a povestit parcursul acestui proiect și cum a strâns toate materialele ca și coordonator împreună cu Laszlo Fodor și Călin Iepure.

Apoi i-am felicitat pe toți cei care au scris în carte: Loredana Trocan, Paul Cozariuc, Aurel Rusu și Călin Iepure, și nu în ultimul rând, pe Răzvan Ziemba, mentorul nostru pe Productivitate prin Leadership.

La momentul educațional, Răzvan Ziemba ne-a vorbit despre 10 „Productivity Killers” și cum poți să-i combați.

De asemenea, ne-a prezentat și matricea productivității urgent / important și ce să facem cu fiecare task care se așează în fiecare cadran:

Important & Urgent – De făcut

Important & Nu-i urgent – Programează

Neimportant & Urgent – Deleagă

Neimportant & Nu-i urgent – Șterge

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Business

Start-up RACE la bizz.club Timișoara

Publicat

pe

Marți, 19 aprilie, am avut o sesiune specială la bizz.club Timișoara, deoarece am jucat împreună StartUp Race, jocul creat de Cristian Onețiu, Antreprenor, Investitor, Autor și Business Mentor.

Startup Race este primul joc de antreprenoriat din România care îmbină amuzamentul cu educația Antreprenoriala!

Prin Startup Race, fiecare persoană la început de business sau care își dorește să construiască o afacere pe care să o ducă spre succes sau care deja deține o afacere, își poate testa abilitățile și competențele de antreprenor în:

– Luarea de decizii

– Gândire strategică

– Procese operaționale

– Business development

– Analiză financiară

Toate detaliile jocului le găsești aici: https://onetiu.com/startup-race.

Ca proprietar și CEO de companie, în Startup Race vei avea ocazia să administrezi cu adevărat o companie, de la identificarea de clienți până la managementul angajaților și plata taxelor, într-o simulare extrem de exactă și realistă a proceselor care au loc într-o companie.

Noutatea în Startup Race este că intri strong într-o cursă spre profit, învățând totodată ce înseamnă echilibrul dintre viața de business și viața personală, într-un efort susținut de a aduna cât mai multe puncte de Business dar și de Happiness.

Scopul este de a găsi balanța potrivită, echilibrul perfect dintre o afacere de succes și o viață personală împlinită, prin acumularea de Victory points, punctele care îți vor aduce câștigarea jocului.

Iată câteva reacții din partea celor care au jucat StartUp Race astăzi la bizz.club Timișoara:

„Este un joc interesant, pare mai greu decât realitatea. Te ajută să fii mai atent la unele aspecte ale afacerii: cheltuieli, productivitatea angajaților și cash.” (Oana)

„În calitate de freelancer procesul este nou pentru mine. Mă ajuta să îmi adresez întrebările corecte cu privire la ce presupune dezvoltarea business-ului meu.” (John)

„Este o lecție de management pe toate sectoarele din firma.” (Teo)

„Jocul oferă o structură care sunt convins ca după ce o înțelegi poate ajuta mult în afacere.” (Viktor)

„E fix ca în viață. Abia ai deschis firma și ANAF-ul e la ușa!” (Emese)

Dacă vrei să îți testezi abilitățile și competențele antreprenoriale comandă-ți și tu StartUp Race pe care îl poți juca cu angajații / partenerii tăi: https://onetiu.com/startup-race

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Secretul succesului

bizz.club Timișoara. Invitat special: Călin Traian Pascu, CEO Foto Noble Madrid

Publicat

pe

Marți, 12 aprilie, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara cu „casa plină”, în cadrul căreia l-am avut ca invitat special pe Călin Traian Pascu, CEO Foto Noble Madrid, „Visător la 24 de ani, Antreprenor în Madrid acum”.

La momentul de Spotlight, Călin Iepure ne-a prezentat evenimentul anului, bizz.camp 2022, iar în curând vom anunța în întreaga comunitate cum te poți înscrie și tu.

La momentul de educație, Călin Pascu ne-a împărtășit din experiența lui și cum a ajuns un antreprenor de succes în Madrid, conducând un business în domeniul fotografiei.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul timisoara.bizz.club la ședința de săptămâna viitoare!

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite