Ne găsiți și pe:

Business

Mentoring bizz.club Româniai despre Leadership & Influențare

Publicat

pe

În seara aceasta de la ora 17:00 avem o nouă Sesiune de Mentoring bizz.club Româniai despre Leadership & Influențare.

Mentorul nostru pe acest subiect, Marius Darie, ne va va vorbi despre LEADERSHIP PERSONAL.

Săptămâna trecută l-am avut ca invitat pe Bogdan Băbălău-Maghiar care ne-a vorbit despre „Ce înseamnă o întâlnire reușită one-to-one”.

La început, Bogdan ne-a conturat conceptul de întâlnire one-to-one din perspectiva lui: „Este un timp în care vreau să dezvolt o relație cu un prieten / coleg / colaborator în așa fel încât cunoașterea să vină din ambele direcții.”

Apoi ne-a prezentat 5 elemente cheie pentru întâlniri one-to-one de succes:
1. Pregătește-te pentru întâlnire – research despre om și compania lui;
2. Gândește-te la o modalitate prin care-l poți ajuta pe celălalt;
3. Fă o listă cu 10 firme pe care le țintești și vrei să colaborezi cu ele;
4. Fă o listă cu 10 cei mai buni clienți ai tăi;
5. Scrie pe hârtie 1-3 lucruri care te frământă în afaceri (fii vulnerabil).

Cât despre conectarea personală, Bogdan a subliniat 2 ingrediente esențiale: (1) fii autentic și (2) fii tu primul care se deschide. După ce se stabilește o cea personală poți trece la relația profesională pentru că ai construit încredere.

După acest moment de instruire, participanții au putut adresa întrebări, iar apoi Călin ne-a introdus aleator 2 câte 2 în camere diferite pentru o scurtă întâlnire de networking!

La final, te lăsăm cu această regulă de networking primită de la Bogdan: Prima dată oferi și apoi primești. Niciodată invers!

Te așteptăm cu drag diseară la o nouă întâlnire de mentoring. De ce să participi?
✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);
✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);
✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiază și tu din plin de această comunitate! Creșterea afacerii tale te poate surprinde, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt! 🔝

Ne vedem diseară!

Imagine de Free-Photos de la Pixabay

Business

PROIECT. Firmele cu datorii vor putea să solicite eșalonarea plăților într-un an

Publicat

pe

Firmele care au obligaţii fiscale neachitate ulterior declarării stării de urgenţă pe fondul pandemiei COVID-19 vor putea solicita eşalonarea plăţii acestor sume pe o perioadă de până 12 luni, fără garanţii şi cu un calendar de rambursare propriu, informează duminică Ministerul Finanţelor.

„Ministerul Finanţelor Publice a elaborat un proiect de ordonanţă de urgenţă prin care se reglementează eşalonarea la plată, în forma simplificată, a obligaţiilor bugetare neachitate în urma crizei COVID-19. Facilitatea se acordă pe o perioadă 12 luni, pentru obligaţiile bugetare acumulate de la data intrării în starea de urgenţă (16 martie), cu condiţia ca debitorii să nu fi înregistrat obligaţii fiscale restante dinainte de starea de urgenţă. Eşalonarea se va acorda în termen de cel mult 5 zile, pe baza unei cereri la care se anexează propunerea de grafic, fără a fi necesară constituirea de garanţii”, precizează MFP într-un comunicat de presă.

Cererile de eşalonare vor putea fi depuse până la data de 15 decembrie, inclusiv, pentru toate obligaţiile bugetare acumulate începând cu 16 martie până la data depunerii cererii.

În cazul companiilor care fac sau vor face obiectul unui control fiscal, eventuale sume suplimentare de plată vor intra, de asemenea, în calendarul de eşalonare, precizează sursa citată.

Firmele care beneficiază de eşalonarea la plată a debitelor bugetare restante vor avea obligaţia să achite la zi toate taxele şi impozitele care se vor naşte şi datora după primirea eşalonării.

Procedura simplificată va presupune depunerea unei cereri, cu un grafic de eşalonare anexat, cu rate egale sau inegale, în funcţie de cum apreciază fiecare contribuabil în parte.

O cerinţă pentru firmele care vor primi eşalonarea pentru 12 luni este să nu regăsească în vreuna dintre procedurile de insolvenţă.

Citeste mai mult

Business

Ministrul Finanțelor propune: Scutire de impozite în sectorul HoReCa

Publicat

pe

Florin Cîţu, ministrul Finanțelor a anunţat pe contul său de Facebook, că a decis, după discuţii cu premierul Ludovic Orban, să propună în următoarea şedinţă de guvern scutirea de la plata impozitului pentru perioada rămasă până la sfârşitul anului pentru contribuabilii din sectorul HoReCa

„Veşti fantastice pentru HoReCa! Scutire pentru plata impozitului specific până la sfarşitul anului! Pentru contribuabilii care plătesc impozit specific unor activităţi (restaurante, hoteluri, baruri), după discuţii cu premierul Ludovic Orban am decis să propun în următoarea şedinţă de guvern SCUTIREA de la plata impozitului pentru perioada rămasă până la sfârşitul anului 2020”, a anunţat ministrul de Finanţe, Florin Cîţu, pe pagina sa de Facebook.

Sectorul HoReCa deja a beneficiat de o scutire de la plata impozitului specific de 150 de zile în acest an, menţionează oficialul.

De asemenea, Cîţu a mai spus că septembrie este a doua lună consecutivă în care veniturile la buget sunt mai mari decât în aceeaşi lună a anului trecut.

În 25 octombrie vor fi anunţate şi alte măsuri pentru sprijinirea mediului privat.

Foto: Restaurant Colosseum Timișoara

Citeste mai mult

Business

Finanțare nerambursabilă pentru proiecte de investiții. Cine poate să aplice

Publicat

pe

Start-up-urile, IMM sau companiile mari pot obţine fonduri nerambursabile de până la 37,5 milioane euro pentru proiecte de peste 1 milion de euro, perioada de aplicare fiind extinsă cu trei ani, până în 2023, a anunţat REI Finance Advisors, companie de consultanţă specializată în atragerea de fonduri europene şi ajutoare de stat.

”Veşti bune din partea Ministerului Finanţelor Publice (MFP), care a anunţat extinderea cu trei ani a proiectului de finanţare prin HG 807/2014, cu fonduri cuprinse între 500.000 euro şi 37,5 milioane de euro destinate start-up-urilor, IMM, dar şi companiilor mari, până la 31 decembrie 2023”, a anunţat REI Finance Advisors, companie de consultanţă specializată în atragerea de fonduri europene şi ajutoare de stat.

Potrivit Reviziei 4 din Ghidul Solicitantului, elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investiţiilor cu impact major în economie, cu modificările şi completările ulterioare, au fost publicate o serie de măsuri suplimentare de sprijin pentru ajutorul de stat acordat solicitanţilor, fie aceştia start-up-uri, IMM sau companii mari/multinaţionale.

Au fost făcute modificări de care vor putea beneficia solicitanţii granturilor prin schema HG 807/2014.

Astfel, conform noului document, a fost eliminată noţiunea de „standard de cost”, prin urmare se va deconta între 10% din valoare – zona Bucureşti (maximum 7,5 milioane euro), 35% – Ilfov şi Vest (maximum 26,25 milioane euro), respectiv 50% – restul tarii (37,5 milioane euro) din costul efectiv /mp al clădirii.

De asemenea, nu se va mai solicita efectuarea dovezii cofinanţării la depunerea proiectului, ci în termen de 6 luni de la emiterea Acordului de finanţare. În plus, nu mai este necesară dovada terenului la depunerea proiectului, însă terenul trebuie să fie liber de sarcini la data depunerii cererii de finanţare, ceea ce va ajuta foarte mult companiile, permiţându-le să primească mai rapid Acordurile de finanţare.

Au fost eliminaţi totodată unii indicatori cantitativi nerelevanţi în procesul de analiză, în vederea flexibilizării accesului la finanţare a operatorilor economici.

A fost eliminat şi indicatorul calitativ “Impactul acordării ajutorului de stat asupra mediului concurenţial”.

Mai mult, investiţia poate fi demarată după depunerea proiectului la Ministerul Finanţelor, Departamentul de Ajutor de Stat şi după derularea procedurii de achiziţie, însă acest lucru nu obligă Ministerul să finanţeze compania respectivă.

Sunt eligibile atât companii recent înfiinţate, cu un capital de minim 100.000 lei şi deţinute de persoane care nu mai derulează aceeaşi activitate în alte companii, IMM sau companii mari.

”Invităm beneficiarii să analizeze sursele de finanţare nerambursabilă, înainte de a mai demara proiecte de investiţii, mai ales în contextul economic actual şi având în vedere că nu mai trebuie indicat cu exactitate ce tip echipamente trebuie achiziţionate prin HG 807/2014, ci doar suma totală. În noul context, dat fiind faptul că nu mai există standard de cost, se vor putea finanţa şi hoteluri, spitale de către start-up-uri sau companii mari, pe lângă producţie, domeniul care a accesat cel mai mult până în prezent. Obligaţiile beneficiarului de finanţare nerambursabilă sunt de a păstra numărul mediu de angajaţi de pe anul anterior şi de a plăti taxe şi impozite (aferente salariilor, impozit pe profit, taxe la bugetul local etc.) în cuantum egal cu grantul primit, strict pe noul proiect de investiţii, nu şi pe toată compania. Totodată, în Ghidul Solicitantului se regăsesc activităţile care nu sunt finanţate. Domenii ca producţie, HoReCa, reciclare, activităţi medicale, abatoare, activităţi de depozitare pentru terţi sunt, de asemenea, eligibile HG 807/2014. În plus, sunt eligibile cheltuieli cu construcţia de active noi / achiziţia de echipamente, însă nu şi renovarea de clădiri existente”, a declarat Roxana Mircea, partener REI Finance Advisors.

Schema de ajutor de stat are ca obiectiv dezvoltarea regională, prin realizarea de investiţii iniţiale în active fixe de înaltă tehnologie pentru realizarea de produse cu valoare adăugată mare, indiferent de dimensiunea beneficiarilor.

Valoarea totală a unui proiect de investiţii trebuie să fie de minimum 4,5 milioane lei. Această valoare a fost determinată prin raportarea la o valoare echivalentă de aproximativ 1 milion euro (calculată la un curs de 4,5 lei/euro). Bugetul maxim al schemei este de 4,070 miliarde lei, respectiv echivalentul a aproximativ 925 milioane euro.

”Sesiunea de depunere este în permanenţă deschisă, ceea ce înseamnă ca se pot depune proiecte în mod continuu. Sesiunea de evaluare durează circa 4 luni, însă companiile pot demara investiţia inainte de a primi Acordul de finanţare, cheltuielile fiind decontate în situaţia în care proiectul este finanţat”, a adăugat Roxana Mircea.

REI Finance Advisors şi REI International Consulting, parte a REI Grup, sunt companii specializate în elaborarea, implementarea şi monitorizarea proiectelor de investiţii atât prin fonduri europene nerambursabile (Programul Operational Regional, Programul Operational Infrastructura Mare), cât şi pe scheme de ajutor de stat (HG 495/2014, HG 807/2014, HG 332/2014, OUG 810).

Echipa REI Grup numără în prezent peste 35 de consultanţi în cele şase birouri regionale.

REI a atras finanţări pentru peste 250 de proiecte la nivel naţional, cu peste 100 de proiecte implementate şi o rată de succes de 99%. În 2019, REI Grup a înregistrat proiecte aprobate în cuantum de 80 milioane euro, iar în acest an valoarea proiectelor aprobate va depăşi pragul de 200 milioane euro.

 

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite