Timișorenii vor avea, în curând, acces la spații civilizate de comercializare a ziarelor, revistelor și altor produse culturale sau de promovare a orașului.
Primăria Timișoara lansează licitația publică deschisă, cu strigare, pentru 9 amplasamente, conform modelelor agreate (Anexa nr. 1 la HCL 153 din acest an). După o perioadă de 10 ani, în care domeniul public a fost ocupat de gherete ilegale, unele dintre ele fiind între timp închise și abandonate de către proprietari, locul acestora va fi luat de chioșcuri și tonete moderne, realizate după un model unitar.
Dintre cele 9 amplasamente scoase la licitație, 3 sunt pentru chioșcuri, suprafața alocată fiind de 12 mp/chioșc, iar celelalte 6 pentru tonete, având alocată o suprafață mai mică, de 6 mp/tonetă.
Tonetele sunt destinate comercializării de materiale de presă, cărți, reviste.
Chioșcurile au o utilizare mai largă, fiind permisă comercializarea produselor alimentare ambalate (e.g. ciocolată, biscuiți, apă, gumă de mestecat etc.) și nealimentare de mici dimensiuni, cărți, reviste, ziare, produse artizanale, suveniruri cu caracter de promovare turistică, articole create de artiști plastici.
Locațiile scoase la licitație pentru amplasarea noilor modele de chioșcuri sunt următoarele:
Piața Mărăști
Piața Libertății
Bd. Revoluției 1989
Locațiile scoase la licitație pentru amplasarea noilor modele de tonete sunt următoarele:
Piața Bălcescu – str. Ciprian Porumbescu nr. 2
Aleea F.C. Ripensia/ str. 1 Decembrie 1918 (Sala Olimpia – CRAFT)
Calea Dorobanților/Str. Simion Bărnuțiu
Spitalul Militar, str.Gh. Dima
Calea Bogdăneștilor/ Bulevardul Cetății (Balta Verde)
Str. Cloșca (Piața Avram Iancu)
Tonetele și chioșcurile vor fi licitate pentru o perioadă de închiriere de 5 ani.
Licitația este deschisă, cu strigare, și va avea loc în data de 10 august a.c. la ora 10.00, la sediul Municipiului Timișoara, în Sala de Licitații. Pot participa persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociații familiale și întreprinderi individuale.
Documentele licitației (Hotărârea de Consiliu Local, Anexa cu modelele agreate, caietul de sarcini, fișa de date, formularele necesare și contractul cadru) pot fi obținute, contra cost, până la data de 31 iulie a.c., de la sediul Primăriei – Compartimentul Spații cu Altă Destinație, cam. 228.
Programul este de luni până joi, între orele 09:00-10:00 și 13:00-16:00, respectiv vinerea, între orele 09:00-10:00. Data limită pentru solicitarea eventualelor clarificări este 1 august a.c.
Documentele de participare, împreună cu actele ce atestă achitarea garanției și a taxei de participare, se înregistrează în plic închis, la sediul Primăriei, camera 12 (ghișeele 10 sau 11), până la data de 9 august, ora 16.00.
Menționăm că plicurile înregistrate după expirarea datei și orei limită de depunere se vor returna nedeschise.