Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Primăria Timișoara vrea să dezvolte un portal unic pentru relația cu cetățenii

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a lansat licitația de achiziție a serviciilor digitale în vederea realizării și implementării unui portal unic în relația dintre cetățeni, firme și administrația locală. Portalul unic va furniza servicii digitale atât persoanelor fizice, cât și celor juridice, în relația acestora cu administrația locală, într-un mod accesibil și intuitiv.

„În ultima perioadă am introdus servicii digitale noi și am îmbunătățit altele existente care din cauza faptului că erau greu de utilizat nu erau folosite de timișoreni. Practic, de la începutul anului, peste 60.000 de timișoreni au folosit serviciile digitale ale municipalității, fie au plătit taxele și impozitele online, au cumăpărat abonamentul de parcare, și-au făcut programări sau au depus acte online. Acum, trecem într-o nouă etapă și vrem să realizăm un portal unic, unde atât cetățenii, cât și firmele să aibă servicii online, care îi scutesc de o grămadă de drumuri inutile și de birocrație fără rost”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Printre serviciile digitale de care vor beneficia cetățenii și firmele în urma implementării portalului unic, se numără:

  • posibilitatea depunerii de cereri pentru obținerea de avize, certificate, diverse documente;
  • realizarea de interogări și plăți electronice în cazul taxelor și impozitelor locale;
  • primirea de notificări și informații de interes public (newsletter-uri);
  • completarea de formulare de feedback și chestionare.

Ofertele de participare la licitația pentru achiziția de servicii digitale de către Primăria Timișoara se depun până cel târziu în data de 28 martie 2023, ora 15.00. Mai multe informații puteți obține accesând linkul: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100162642

Primăria Municipiului Timișoara a obținut o finanțare de 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției.

În cadrul proiectului de digitalizare a administrației locale sunt incluse: îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public (HCL-uri, achiziții, concursuri de angajare), realizarea unei hărți a informațiilor de interes public (lucrări de utilitate publică, servicii publice recurente), crearea identității digitale unice și a unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (e.g. lucrări planificate în zonă, restricții de trafic).

Același program prevede scanarea și digitalizarea a 5.000 de unități arhivistice (bibliorafturi), astfel încât, în urma acestui proces să fie ușor accesibile în format electronic atât documentele din arhivă în funcție de subiect/interes, cât și conținutul acestora, după diferite cuvinte cheie.

Proiectul „Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat cu fonduri din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020. Perioada maximă de implementare pentru această finanțare este 31.12.2023. Valoarea estimată pentru obiectivul de investiții este de 2.670.788 lei (TVA inclus).

Vă reamintim că Primăria Municipiului Timișoara a implementat multiple platforme digitale pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor cu cetățenii precum: https://sesizari.primariatm.ro/ și https://decidem.primariatm.ro/bp.

Administrația locală a demarat încă din 2020 procesul de migrare a unor funcții și informații pe micrositeuri, cum sunt cele pentru prezentarea bugetului local, transparența plăților realizate de administrație, înscrierea pentru locurile la creșă sau cel creat pentru covid-19.

Administrație

Amenzi usturătoare pentru șantierele care nu respectă regulile de colectare a deșeurilor, la Timișoara

Publicat

pe

Din păcate, unii dezvoltatori imobiliari nu respectă regulile de colectare a deșeurilor din șantiere, punând în pericol atât mediul înconjurător, cât și sănătatea locuitorilor orașului nostru.

În ultimele săptămâni, colegii noștri de la Poliția Locală au aplicat amenzi serioase unor șantiere care au încălcat legea:

Pe strada Augustin Coman, un dezvoltator imobiliar a fost sancționat cu 60.000 lei pentru nerespectarea colectării pe fracții a deșeurilor din șantier. Aceeași societate a mai fost amendată cu 60.000 lei pentru aceeași faptă pe data de 28 martie 2024.

Pe strada Circumvalațiunii, un dezvoltator imobiliar a fost sancționat cu 60.000 lei pentru predarea fracției reciclabile din lucrări unui operator neautorizat. Societatea a mai fost amendată cu 60.000 lei pentru nerespectarea colectării pe fracții a deșeurilor din șantier pe data de 09.04.2024.

Pe șantierul de la FC Ripensia a fost aplicată o sancțiune de 60.000 lei pentru nerealizarea în totalitate și la termen a măsurilor dispuse cu privire la predarea deșeurilor unui operator neautorizat, conform prevederilor OUG 195/2005 privind protecția mediului.

Primăria Timișoara va continua să verifice șantierele și va aplica sancțiuni severe celor care nu respectă regulile.

Citeste mai mult

Administrație

Parcarea multietajată din zona Gării de Nord va avea 200 de locuri

Publicat

pe

Conceptul de arhitectură pentru parcarea multietajată pe care Primăria Timișoara o va construi în zona Gării de Nord a fost finalizat.

Conform documentației, viitoarea parcare, cu demisol, două etaje și terasă circulabilă, va avea 197 de locuri de parcare, zone pentru încărcarea vehiculelor electrice și rastele de biciclete.

„Zona Gării de Nord este extrem de aglomerată, iar numărul locurilor de parcare este limitat, astfel că vom demola garajele dintr-un cvartal de blocuri, pentru a construi o parcare cu aproape 200 de locuri. Conceptul de arhitectură este gata și urmează obținerea avizelor necesare pentru etapa de proiectare. Această parcare multietajată rezolvă aglomerația de mașini parcate peste tot vis-a-vis de gară, iar un alt proiect este gândit pentru a schimba fața acestei zone care a fost neglijată ani de zile. Vom amenaja piațeta, vom repara trotuarele și vom amenaja locuri de parcare la nivel în spatele blocurilor, astfel încât să nu mai avem mașini pe trotuare”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Viitoarea parcare va fi construită în spatele blocurilor de pe bulevardul General Ion Dragalina și de pe strada Splaiul Nicolae Titulescu, unde se află mai multe garaje dezafectate.

Investiția include și amenajări care să permită accesul la parcare, locuri de joacă pentru copii, spații verzi, accese facile către blocuri, rastele pentru biciclete și iluminat public.

Valoarea contractului de proiectare a parcării multietajate este de 192.547,95 lei (TVA inclus), iar finanțarea este asigurată din banii obținuți de Timpark din taxa de parcare. Serviciile de proiectare sunt realizate de ARCADIA AEN ARCHITECTURE & PM SRL.

Citeste mai mult

Administrație

Parcare cu 86 de locuri în zona Girocului

Publicat

pe

Primăria Timișoara a finalizat parcarea cu 86 locuri, de la intersecția străzii Martir Ioan Stanciu cu strada Cosminului.

Parcarea a fost amenajată pe un teren dezafectat, din zona Girocului, ocupat de ruine.

Parcarea este realizată cu dale înierbate, permeabile, de beton pe o suprafață de peste 1.000 de metri pătrați și este prevăzută cu sistem de iluminat. Căile de acces în parcare și în interiorul parcării sunt din mixtură asfaltică.

În perioada următoare, vor fi plantați în zonă 27 de arbori mari care vor asigura umbră pentru zona de parcare.

Pentru plantarea arborilor – stejar, acer, frasin și liquidambar – accesul în parcare va fi restricționat temporar.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite