Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Gata cu abuzurile împotriva celor mici. A fost aprobată înființarea Avocatului Copilului

Publicat

pe

Guvernul a aprobat înfiinţarea Avocatului Copilului, ca structură distinctă în cadrul instituţiei Avocatul Poporului şi care se va ocupa exclusiv de protecţia drepturilor copilului. Noua structură va primi şi va soluţiona plângerile individuale făcute de copii sau de reprezentanţi ai acestora împotriva instituţiilor publice din domeniul sănătăţii, educaţiei şi protecţiei speciale a copilului.

Executivul a adoptat un proiect de lege care modifică şi completează Legea 35/1997 privind organizarea şi funcţionarea instituţiei Avocatul Poporului şi care dă posibilitatea copiilor să facă plângeri direct Avocatului Copilului. „Până acum, problematica drepturilor copilului era inclusă într-un domeniu mai larg care viza copiii, familia, tinerii, pensionarii şi persoanele cu handicap”, se spune într-un comunicat al Guvernului.

Noua structură numită Avocatul Copilului va putea primi şi soluţiona plângerile individuale făcute de copii sau de reprezentanţi ai acestora care vizează instituţii publice din domeniul sănătăţii, educaţiei şi protecţiei speciale a copilului. Ulterior, Avocatul Copilului va face verificări la instituţiile publice reclamate. În plus, acesta va realiza studii şi evaluări pentru a stabili gradul în care autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, dar şi specialiştii sau persoanele fizice din România respectă drepturile copilului.

Potrivit actului normativ, începând cu 1 ianuarie 2018 vor fi înfiinţate 18 noi posturi în cadrul noii structuri, din care patru posturi în cadrul aparatului central al Avocatului Poporului şi câte un post pentru fiecare birou teritorial. Persoanele respective vor instrumenta exclusiv dosarele şi cazurile care vizează problematica drepturilor copilului.

„Prin adoptarea acestui act normativ, Guvernul respectă recomandarea de ţară făcută României de Comitetul ONU pentru Drepturile Copilului de la Geneva, având în vedere că instituţia Avocatului Poporului este organizată şi funcţionează în conformitate cu Principiile de la Paris, conform cărora statele membre sunt încurajate să creeze sau să consolideze instituţiile naţionale, cărora să le confere un mandat cât mai amplu posibil în promovarea şi protecţia drepturilor omului”, se arată în comunicat.

Drepturile copilului sunt precizate clar în Convenţia ONU cu privire la Drepturile Copilului care a fost adoptată de Adunarea Generală a Naţiunilor Unite la 20 noiembrie 1989, iar din 1990 a devenit lege internaţională şi a fost ratificată de majoritatea ţărilor din lume, inclusiv România.

Convenția constă din 54 de standarde şi obligaţii universal valabile care definesc nevoile de bază ale copiilor de pretutindeni: dreptul la viață, dreptul de a se dezvolta la potențialul maxim, dreptul la protecție față de abuz și exploatare, dreptul la educaţie, dreptul de a participa pe deplin la viața de familie, viața culturală și socială.

Cele patru principii de bază ale Convenției sunt nondiscriminarea, devotamentul față de interesul superior al copilului, dreptul la viață, supraviețuire și dezvoltare precum și respectul pentru punctele de vedere ale copilului.

Conform ultimului Eurobarometru european, 8 din 10 copii români declară că ştiu care sunt drepturile copilului (83% faţă de media europeană de 65%), România clasându-se astfel pe primul loc din Uniunea Europeană. Cel mai mare procentaj de tineri care consideră că drepturile copilului sunt foarte bine protejate în ţara lor s-a înregistrat în Olanda (97%, cu 21% mai mult faţă de media europeană). Portugalia şi România sunt singurele ţări unde majoritatea respondenţilor au opinii negative în acest sens şi consideră că drepturile copilului şi protecţia copilului nu sunt văzute ca priorităţi.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Din țară

A început Programul Noua Casă 2025. Ce proprietăți imobiliare pot fi cumpărate

Publicat

pe

Ministerul de Finanţe a aprobat plafonul de garantare în valoare de 500 de milioane de lei pentru Noua Casă 2025, programul devenind astfel operațional.

Conform Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru ­Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM), creditele garantate de stat prin Noua Casă vor fi acordate de 13 bănci cărora Fondul le-a alocat plafoane de garantare.

Prin program, persoanele fizice pot achiziționa următoarele tipuri de proprietăți imobiliare: locuințe noi pentru care documentele de recepție s-au semnat cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat; locuinţe consolidate seismic în ultimii 5 ani; locuințe care au mai mult de 5 ani de la data recepției sau a consolidării seismice.

Pentru credite este necesar un avans de minimum 5% din preţul de achiziţie pentru toate categoriile de locuinţe – vechi, noi sau consolidate -, cumpărate cu maximum 70.000 de euro, respectiv de minimum 15% din preţul de achiziţie al locuinţelor noi, cumpărate cu sume între 70.001 şi 140.000 de euro.

Pentru creditele sub 70.000 de euro, procentul maxim de garantare este de 50%, iar pentru creditele între 70.001 și 140.000 de euro, procentul maxim de garantare este de 60%.

Programul permite şi achizițio­narea unor proprietăți cu valori ce depăşesc 70.000, respectiv 140.000 de euro, cu condiția achitării diferenței din surse proprii.

Dobânda este variabilă, calculată în funcție de Indicele de referință pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), la care se adaugă o marjă fixă de circa 2%, potrivit ghidului Noua Casă 2025, de pe site-ul www.fngcimm.ro.

Programul Noua Casă rămâne un produs de creditare avantajos, atât prin avansul minim solicitat de doar 5%, cât şi prin comisionul de administrare de 0,15% pe an, calculat la soldul garanţiei. Programul continuă să beneficieze de condiţii preferenţiale, cu 30% mai reduse decât nivelul pieţei, în ceea ce priveşte nivelul onorariilor notariale pentru autentificarea contractelor de vânzare-cumpărare şi a oricăror altor acte care se încheie, cu anumite excepţii.

Cele 13 bănci care participă la program sunt: Alpha Bank, BCR, BRD-GSG, CEC Bank, Banca Tran­silvania, ING Bank, Raiffei­sen Bank, Libra Internet Bank, EXIM Banca Românească, Unicredit Bank, Garanti Bank, Vista Bank şi Techventures Bank. Astfel, românii care doresc să-şi achiziţioneze o locuinţă pot apela la una dintre aceste bănci pentru întocmirea dosarului de credit şi înaintarea acestuia către FNGCIMM, în vederea obţinerii garanţiei de stat.

De la lansarea programului Prima Casă, în 2009, până la finele anului 2024, FNGCIMM a acordat 334.048 de garanţii, în valoare totală de 31,6 miliarde de lei, ce au susţinut credite totale de peste 64 de miliarde de lei.

Citeste mai mult

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Locale

O nouă operațiune de dezinsecție terestră, la Timișoara. Recomandări pentru populație

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă campania de dezinsecție pentru combaterea țânțarilor, căpușelor și a larvelor acestora.

O nouă operațiune terestră este programată la acest final de săptămână, 26 – 27 aprilie, în intervalul orar 21.00 – 06.00.

Pe parcursul lunii viitoare, operațiunile se vor desfășura în perioada 5 – 30 mai.

Pe durata activităților, municipalitatea recomandă cetățenilor, în special copiilor, persoanelor vârstnice, cardiace, astmatice sau alergice la diverși compuși chimici să nu stea în apropierea utilajelor ce pulverizează soluțiile, pentru a preveni eventualele incidente.

De asemenea, proprietarii locuințelor cu ferestre situate la o distanță de maxim 20 de metri față de aliniamentul stradal sunt rugați să țină ferestrele închise între orele 21.00 – 06.00.

În plus, recomandăm apicultorilor să ia toate măsurile necesare pentru protejarea albinelor, inclusiv mutarea stupilor în afara zonei de stropire, pe parcursul perioadei menționate.

Substanțele folosite, Cymina și VECTOBAC WG, fac parte din Grupa III de toxicitate (pesticide non-agricole), Tip 18 (insecticide, acaricide şi produse pentru combaterea artropodelor). Acestea sunt avizate Comisia Naţională pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sănătăţii și sigure pentru utilizare în mediul urban. Personalul implicat în efectuarea lucrărilor este calificat şi autorizat în conformitate cu legislaţia în vigoare, fiind dotat cu echipament de protecţie corespunzător.

În caz de vremea rea, campania de dezinsecție împotriva țânțarilor și căpușelor va fi reprogramată.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite