Ne găsiți și pe:

Social

Cursuri suspendate în școli. Cum se vor desfășura examenele naționale

Publicat

pe

Ministerul Educației și Cercetării a stabilit împreună cu specialiștii din cadrul Ministerului Sănătății și în conformitate cu recomandările Comitetului Național pentru Situații de Speciale de Urgență măsurile pentru reluarea activității în unitățile de învățământ, în condiții de siguranță pentru elevi, cadre didactice, personalul din școli și părinți.

În România, cursurile în învățământul preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal rămân suspendate, dar se va continua învățarea asistată de tehnologie până în 12 iunie, când se vor încheia cursurile anului școlar.

Pentru elevii și cadrele didactice care nu au acces la tehnologie, unitățile de învățământ și inspectoratele școlare vor oferi sprijin. Acestea vor transmite elevilor resurse educaționale și sarcini de lucru.

Studenții își vor continua învățarea asistată de tehnologie, iar examenele se pot susține și online. Fiecare instituție de învățământ superior va comunica planurile stabilite privind susținerea examenelor.

Prioritățile ministerului sunt de a asigura cadrul necesar pentru încheierea situațiilor școlare pentru toți elevii și studenții din sistemul românesc de învățământ și susținerea examenelor finale, în condiții de siguranță pentru elevi și cadre didactice.

Începând cu data de 2 iunie, elevii din clasele a VIII-a, a XII-a/XIII-a, cei din anii de final de ciclu profesional și postliceal, vor reveni în unitățile de învățământ pentru două săptămâni. Vor avea loc doar activități de pregătire și consiliere pentru examenele naționale. Revenirea în unitățile de învățământ va fi una prudentă și controlată pentru a preveni răspândirea îmbolnăvirilor cu Covid 19. Pentru elevii care au probleme de sănătate sau care prezintă riscuri de îmbolnăvire, prezența la cursuri va fi opțională. Părinții vor decide acest aspect.

Măsuri de siguranță în unitățile de învățământ:

Ministerul Educației și Cercetării împreună cu Ministerul Sănătății va elabora un ordin comun în care se vor stabili toate măsurile de siguranță privind reluarea activității în unitățile de învățământ. Sala de clasă va fi igienizată corespunzător, vor fi realizate culoare semnalizate special, iar în sala de clasă vor fi maximum 10 elevi, respectând măsurile de distanțare.

Alte măsuri cu privire la anul școlar 2019-2020:

  • Programa din semestrul al II-lea care nu a fost parcursă după data de 11 martie va fi abordată în anul școlar următor, după ghiduri metodologice elaborate de MEC pentru fiecare disciplină.
  • Nu se vor susține teze, iar mediile vor fi încheiate cu minimum două calificative/note. Pentru situații excepționale, MEC a prevăzut mai multe scenarii, iar pentru fiecare tip de învățământ (vocațional, special, profesional) vor fi comunicate modalități de încheiere a situației.
  • Înscrierile la clasa pregătitoare și la grădiniță pot fi realizate online, după un calendar stabilit de MEC. Evaluarea psihosomatică a copiilor va fi înlocuită cu declarație pe proprie răspundere a părinților/tutorilor legali instituiți și recomandarea eliberată de grădinița pe care au frecventat-o.
  • Pentru asigurarea accesului egal la educaţie pentru preşcolarii/elevii cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în învăţământul de masă, profesorii itineranţi şi de sprijin vor continua adaptarea curriculară a conţinuturilor, realizarea materialelor didactice, instrumentelor de lucru şi de evaluare specifice, precum şi monitorizarea aplicării programelor curriculare adaptate, în parteneriat cu cadrele didactice de la grupă/clasă, pentru punerea în aplicare a planului de intervenţie personalizat realizat pe baza planului de servicii individualizat.
  • Detaliile cu privire la desfășurarea examenelor naționale și a admiterii în învățământul liceal și profesional/profesional dual vor fi prezentate prin procedurile elaborate de MEC. Vor fi elaborate inclusiv proceduri privind siguranța elevilor și a cadrelor didactice la desfășurarea probelor.
  • Examenele de certificare a competenţelor profesionale pentru nivelul 3, 4 şi 5, conform Cadrului Naţional al Calificărilor, pentru învățământul vocațional, profesional și profesional dual, precum și cele de la învățământul postliceal vor fi realizate numai pe bază de proiect, iar proba practică va fi echivalată, în conformitate cu metodologiile aferente fiecărui tip de certificare a competențelor.
  • Examenul de titularizare și pentru definitivare în învățământ, precum și pentru obținerea gradelor didactice se vor organiza după un calendar comunicat de MEC.

Măsurile luate de Ministerul Educației și Cercetării au fost aplicate și în state europene precum  Italia, Letonia, Portugalia, Malta și Ungaria.

Social

Primăria Timișoara donează Arhiepiscopiei o clădire pentru amenajarea unui adăpost pentru cazuri sociale

Publicat

pe

Primăria Timișoara și Arhiepiscopia Timișoara pregătesc un proiect comun de ajutorare a persoanelor aflate în situații dificile și care au rămas fără locuință.

„Am identificat în zona Aeroport un teren care are o centrală termică dezafectată și vom propune Consiliului Local cedarea lor cu titlu gratuit către Arhiepiscopie pe o perioadă de 15 ani. Arhiepiscopia se angajează să amenajeze clădirea în locuințe unde vor fi cazate familii care au nevoie urgentă de ajutor. Este un tip de serviciu social pe care noi ca administrație nu îl putem oferi singuri și de aceea ne bucură acest parteneriat cu Arhiepiscopia Ortodoxă. Este important să găsim modalități de colaborare cu diferiți parteneri sociali pentru a crește oferta de servicii pe care le oferim persoanelor care trec prin momente dificile și au nevoie de ajutorul comunității,” transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Terenul cu suprafața de 685 mp se află în cartierului Aeroport, pe str. Teodor Garnet, nr.7.

Sunt persoane care se află în dificultate care se află într-o zonă gri – nu se încadrează ca și condiții în zona serviciilor cu care poate răspunde Primăria prin Direcția de Asistență Socială, și care vin către mitropolie pentru ajutor – sunt evacuați, nu mai au venituri să-și plătească o chirie și cer adăpost până își găsesc un loc de muncă. Primăria ne-a propus acest imobil, care are conexiunile cu orașul – este transport public care asigură legătura cu restul orașului. S-a făcut o minimă expertiză tehnică din care rezultă că spațiul va putea fi amenajat. Odată ce darea în folosință va fi aprobată de către Consiliul Local, noi putem începe – avem deja o rezervă de fonduri pentru amenajarea spațiului. Intenția noastră este să asigurăm spații de cazare în regim de urgență, precum și spațiile comune necesare – bucătărie, grupuri sanitare,“ declară reprezentanții din Sectorul social al Arhiepiscopiei Timișoarei.

Dreptul de folosință gratuită se va acorda pe o perioadă de 15 ani, începând cu data intrării în vigoare a hotărârii de consiliu local. Conform prevederilor legale, preluate și în contractul de dare în folosință gratuită, cheltuielile de întreținere și răspunderea asupra bunului atribuit cad în sarcina Arhiepiscopiei Timișoarei pe parcursul acestei perioade, iar la încetarea folosinței Arhiepiscopia are obligația să restituie bunul în stare corespunzătoare folosinței și liber de orice sarcini.

Citeste mai mult

Social

Se face plata suplimentului pentru încălzire cu lemne, pentru luna mai

Publicat

pe

Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara efectuează plata suplimentului pentru energie cu combustibili solizi și/sau lichizi,  acordat în baza  Legii nr. 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Plata suplimentului se face doar titularilor cererii, cu prezentarea actului de identitate în original sau cu împuternicire notarială, la sediul situat in B-dul Regele Carol I nr. 10 după cum urmeaza:

Luni, 18 iulie 2022 între orele 1230-15 00

Marți, 19 iulie 2022 între orele 0800-1500

Miercuri, 20 iulie 2022, între orele 0800-1500

Plata suplimentului pentru consumul de combustibili solizi şi/sau petrolieri este aferentă lunii mai 2022.

Citeste mai mult

Social

Primăria Timișoara va distribui pachetele cu produse alimentare din fonduri europene

Publicat

pe

Începând din  30 iunie 2022,  se distribuie pachetele cu produse alimentare către persoanele înscrise pe listele suplimentare  în cadrul POAD 2021-2022, în conformitate cu programul derulat în baza H.G. nr.84/2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate.

Primăria Municipiului Timişoara prin Direcţia de Asistenţă Socială distribuie pe listele suplimentare pachetele cu produse alimentare provenite  din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 30 iunie – 14 iulie 2022, de luni până vineri intre orele 8,00 – 16,00.

Distribuirea pachetelor cu produse alimentare se va face în limita stocului disponibil din locația situată pe str.Lorena nr.35.Toți beneficiarii care ridică produse alimentare trebuie să prezinte actul de identitate în original.

Beneficiarii cu handicap grav şi accentuat trebuie sa aibă original şi copie după certificatul de încadrare în grad de handicap şi după actul de identitate.(Certificatul de handicap trebuie să fie în termen de valabilitate).

Pot beneficia de pachetele cu produse alimentare următoarele categorii:

persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, persoane dependente, definite conform prezentei ordonanţe de urgenţă, şi în alte situaţii asemănătoare stabilite prin anchetele sociale şi care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate, precum şi persoanele care locuiesc în aşezările informale.

Pachetul cu produse alimentare  conține următoarele:

Produs Cantitate Greutate (Kg sau litri)
Faină albă de grâu 5 buc. 5,00
Mălai 4 buc 4,00
Paste făinoase 2 buc 0,80
Ulei 4 buc 4,00
Zahăr 2 buc 2,00
Orez 4 buc 4,00
Conservă carne de vită 5 buc 1,5
Conservă carne de porc 3 buc 0,90
Conservă pateu de ficat de porc 5 buc 1,00
Compot de fructe 2 buc 1,44
Gem de fructe 1 buc 0,36
Gem de fructe dietetic 1 buc 0,36

Persoanele care fac parte din mai multe dintre categoriile prevăzute la alin. (2) beneficiază de ajutoare alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparţin la data distribuirii ajutoarelor.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite