Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Social

Elevii şi studenţii pot primi bani pentru achiziţia de calculatoare

Publicat

pe

Elevii şi studenţii pot solicita acordarea ajutorului financiar pentru achiziţia unui calculator prin intermediul programului „Euro 200”, până la 21 aprilie 2016. Beneficiarii declaraţi eligibili vor primi bonuri valorice de 200 de euro cu care pot cumpăra un calculator de la magazinele de specialitate.

Elevii pot primi şi bani pentru decontarea navetei sau ajutor financiar prin intermediul programului „Bani de liceu”, dar şi diferite tipuri de burse sau rechizite gratuite.

Programul „Euro 200” pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare se va derula şi în anul 2016. Potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, beneficiarii acestui program sunt elevii şi studenţii învăţământului de stat sau particular acreditat, cu vârsta de până la 26 de ani, care provin din familii cu un venit brut lunar de maximum 150 de lei pe membru de familie.

„La stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie se iau în calcul toate veniturile realizate de membrii familiei în luna precedentă depunerii cererii, cu excepţia alocaţiei de stat, a alocaţiei familiale complementare şi a alocaţiei de susţinere pentru familia monoparentală, a bugetului personal complementar acordat persoanelor cu handicap, a burselor de studii şi burselor sociale, precum şi a tuturor drepturilor sociale care, potrivit legii, sunt exceptate de la stabilirea altor drepturi şi obligaţii”, explică reprezentanţii MECS.

Ajutorul se acordă o singură dată în cadrul unei familii, iar solicitările se depun la unităţile de învăţământ la care este înscris elevul, respectiv studentul, până la data de 21 aprilie 2016.

Dosarul va cuprinde cererea prin care părintele sau tutorele solicită ajutorul financiar, declaraţie a părintelui sau tutorelui că venitul brut pe membru de familie nu depășeşte 150 de lei şi că dispun de diferenţa de bani pentru achiziţionarea calculatorului, copii după actele de identitate ale tuturor membrilor familiei, adeverinţă de la şcolile unde învaţă fraţii, acte doveditoare, în original, privind veniturile membrilor familliei, precum şi adeverinţe care să ateste atât media obţinută de elev/ student în anul anterior, cât şi numărul de absenţe.

Elevii/ studenţii ale căror solicitări vor fi declarate eligibile vor primi de la unităţile de învăţământ la care învaţă un bon valoric în cuantum de 200 de euro, respectiv contravaloarea în lei, cu ajutorul căruia vor putea achiziţiona un calculator/ laptop de la magazinele de specialitate.

Confi¬gu¬rația minimă recomandată a calculatoarelor pentru achizi¬țio¬narea cărora se acordă sprijinul financiar este următoarea: procesor 2 Ghz, 1 GB RAM și 250 GB hard-disk și software de bază licențiat, incluzând un sistem de operare și un program antivirus.

Anul trecut, de acest program au beneficiat 17.129 de elevi și studenți, însă în cei zece ani de aplicare a „Euro 200“ au beneficiat de acest program peste 281.000 de elevi și studenți.

Bani de liceu

Un alt program de susţinere financiară a elevilor din familii cu venituri reduse care nu absentează de la ore este „Bani de liceu”, prin intermediul căruia elevii primesc lunar 180 de lei, inclusiv pe timpul pregătirii şi susţinerii examenului de bacalaureat.

De asemenea, potrivit legis¬laţiei în vigoare, elevii beneficiază şi de decontarea navetei, în limita sumei de 26 de lei/abonament/lună pentru distanţa de 3 km. Pentru distanţele ce depăşesc 3 km, până la limita de 50 km, suma de 26 de lei/abonament/lună se suplimentează cu 2 lei pentru fiecare kilometru, însă nu mai mult decât valoarea abonamentului lunar. Acestor programe de susţinere li se adaugă rechizitele şcolare gratuite pentru elevii din familii cu venituri mici din clasele I-VIII, precum şi bursele, care se acordă pentru performanţă, merit, studiu şi cazuri sociale.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Social

Persoanele vulnerabile pot beneficia de ajutor în perioada caniculară. Cui trebuie să se adreseze

Publicat

pe

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara se pune în ajutorul persoanelor vulnerabile, în perioada verii.

Astfel, în zilele caniculare din lunile iulie – august, specialiștii Serviciului Reziliență și Mobilizare Comunitară din cadrul DAS, împreună cu organizații partenere și voluntari, vor oferi sprijin acolo unde este nevoie.

Echipe mixte se vor deplasa la domiciliul persoanelor care solicită asistență, la 𝐧𝐮𝐦𝐚̆𝐫𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐧 𝟎𝟑𝟓𝟔.𝟗𝟖𝟏.

Printr-un simplu apel telefonic, veți primi informațiile necesare, urmând ca datele personale și situația fiecărui solicitant să fie înregistrate, pentru a stabili tipul de intervenție de care este nevoie.

Cine poate beneficia de ajutor?

Vârstnici fără aparținători

Persoane cu dizabilități, fără aparținători sau cu aparținători persoane vârstnice

Femei însărcinate care nu au sprijinul partenerului sau al familiei

Ce se face pentru cei lipsiți de ajutor?

Cumpărături de alimente

Achitarea facturilor la utilități

Deplasarea la medicul de familie pentru rețetă lunară

Cumpărarea de medicamente

Citeste mai mult

Social

„Ziua Învățătorului” a fost celebrată la Timișoara în cadrul primei (NE)conferințe organizate de Asociația „Inițiativă în Educație”

Publicat

pe

„Ziua Învățătorului” a fost celebrată la Timișoara de peste 130 de cadre didactice și membri ai diferitelor organizații și instituții educaționale și culturale în cadrul evenimentului educațional județean „(NE)conferința FORMA inEDU”, desfășurat la INCUBOXX Timișoara în data de 5 iunie 2024.

„Ne bucurăm că vom încheia anul școlar 2023-2024 cu un eveniment special pregătit pentru cadrele didactice din județul Timiș. Este un mod de a celebra eforturile noastre depuse pe tot parcursul anului pentru a încuraja colaborarea între cadrele didactice și instituțiile culturale reprezentative, pentru a susține comunitatea și a promova un sistem de învățământ ancorat la spații culturale locale și la demersuri de integrare a practicilor culturale în școli. Conceptul de Neconferință este inedit, dar aduce în prim plan interacțiunea între participanți și transformarea lor în actori activi ai procesului de învățare.” a declarat Andrada Mazilu, coordonator al proiectului.

Evenimentul a fost structurat în 3 părți, pornind de la cele 3 cuvinte cheie din principiile organizației inEDU: INformație, INteracțiune și INspirație și a cuprins prezentări, activități interactive, spații de networking, precum și un moment de celebrare.

După deschiderea evenimentului de către autoritățile locale: Primăria Municipiului Timișoara, Casa Corpului Didactic și președintele asociației inEDU, a urmat o prezentare susținută de Sorin Hagiu, directorul Școlii Gimnaziale Giarmata, câștigător al distincției „Directorul anului 2024” în cadrul proiectului Merito. Acesta a împărtașit cu profesorii prezenți despre parcursul său educațional, implicarea în comunitatea locală și proiectele pe care le desfășoară în calitatea de director al școlii.

A doua parte a fost caracterizată de momente de inedite de interacțiune și networking. Participanții au avut ocazia de a comunica cu organizațiile prezente (Yuhuu Land, Asociația Colț de Banat, Bibliocicleta Lugoj, Asociația Action for People, Asociația PRAEDU, Asociația Sfera Timișoarei, Asociația Romanian Science Festival, Totul prin joc, TimeTex, Asociația Strada Veselă, Asociația Seeds of Kenosis) și au putut opta pentru 5 centre open space.

„Provocarea inEDU”, asemănătoare cu un joc bingo în care participanții aveau diverse sarcini de îndeplinit, a adus multă voie bună, dar a și trezit interesul și curiozitatea participanților față de proiectele prezentate. Fiind o activitate dinamică și antrenantă, a oferit ocazia celor prezenți de a se cunoaște și colabora pentru rezolvarea diferitelor sarcini.

Cele 5 centre de interes au atras profesorii la discuții și i-au motivate să aleagă diferite practici în activitățile educative:

„De-a arhitectura – Învățare prin proiect” cu arh. Brîndușa Havasi;

„Lupta cu inegalitățile socio-educaționale din mediile vulnerabile” cu Vlad Gogelescu, Teach for Romania;

„Educație pentru patrimoniu. Clădiri și povești” cu Adriana Bălaj și Diana Stein, inEDU;

„Podcastul în educație. Cum citim copiilor? ” cu Alina Iga, Cufărul cu povești;

„Start în aventura cunoașterii universului” cu Bianca Boroș, Casa Corpului Didactic Timiș;

„Semn că citești. Confecționarea unui semn de carte în tehnica Waldorf” cu Liuba Serariu;

În ultima parte, au fost celebrați și premiați 3 oameni foarte implicați în comunitatea educațională: Ramona Jakoby, fondator „Colț de Banat”, Veszele Gianina, director la Liceul Tehnologic „Petre Mitroi” Biled și Matieș Margareta, director la Școala Gimnazială „Maria Brindea” din Pesac. Aceștia au primit distincția „Sursă de inspirație” oferită de Asociația „Inițiativă în Educație”.

Conferința s-a încheiat cu zâmbete, îmbrățișări și fotografii la final, oferind profesorilor motivație pentru a-și continua misiunea în educație, dar și numeroase exemple de bune practici, resurse educaționale și conectarea cu principalele organizații reprezentative pentru comunitate.

Eventimentul a fost organizat de Asociația „Inițiativă în Educație”, în parteneriat cu Primăria Municipiului Timișoara, Administrația pentru Sănătate și Educație a Municipiului Timișoara, Serviciul Public de Administrare a „C.E.R.C”, Inspectoratul Școlar Județean Timiș și Casa Corpului Didactic.

Proiectul „FORMA inEDU” urmărește valorificarea resurselor culturale și integrarea artei în mediul școlar prin crearea de contexte educaționale care formează și consolidează competențele pedagogice și interculturale ale cadrelor didactice și dezvoltă parteneriate și rețele culturale la nivel local și regional în perioada februarie – iunie 2024 în Timișoara.

Proiectul face parte din Programul cultural național „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023” și este finanțat prin programul Power Station+ | Școli creative, derulat de Centrul de Proiecte Timișoara, cu sume alocate de la bugetul de stat, prin bugetul de la Ministerul Culturii.

Asociația Inițiativă în Educație susține si contribuie la îmbunătățirea mediului educațional și cultural prin crearea de contexte de învățare și dezvoltare pentru elevi, profesori și părinți din județul Timiș.

Citeste mai mult

Social

SAPTĂMÂNA LUMINATĂ. Ce trebuie să faci pentru sporul casei

Publicat

pe

Săptămâna Luminată care urmează imediat Duminicii Pastelui păstrează în credinţa populară o serie de obiceiuri. Conform tradiţiei creștine în aceste zile credincioşii sunt supuşi la numeroase restriciţii.

LUNEA LUMINATĂ. Prin Învierea Domnului Iisus Hristos din morţi, cei din popor cred că Raiul se deschide tuturor sufletelor reţinute în prinsoarea iadului începând de la Adam şi până la venirea Mântuitorului şi rămâne deschis de la Înviere până la Duminica Tomei.

Lunea din Săptămâna Luminată poartă numele de Lunea Albă. Fiind prima zi după Duminica Pastelui, este considerată ziua în care se deschid porţile Raiului şi ale iertării, astfel că orice persoană care moare în acestă zi nu mai trece prin Judecata de Apoi. Tradiţia spune că trebuie să stropeşti casa cu agheazma şi să dai de băut la rude. Conform revistei Superstiţiilor, în unele zone se merge cu obiceiul “udatului” şi al umblatului cu pasc apentru vestirea Învierii.

Marţea din Săptămâna Luminată se mai numeşte şi Marţea Albă şi este impusă drept zi nelucrătoare. Nu se spală, nu se calcă, nu se face curat. Femeile din multe zone rurale dau de pomană în această zi pasca rămasă de la Paşte şi vin roşu.

Miercurea din Săptămâna Luminată poarta numele de Sfânta Mercurie. Bărbaţii se duc să muncească la câmp, însă femeile au interdicţie. Conform tradiţiei, nu e bine a munci de „nunta şoarecilor”. Asta ar însemna să aduci rozătoarele în casă şi să te lipseşti restul anului de bucate pe masă.

Joia din Săptămâna Luminată mai e numită şi Joia Verde, o zi în care se cinstesc holdele, grădinile şi grânele. Cine munceşte în această zi aduce asupra casei nenorocul, seceta şi dăunătorii în livezi. „Joia Rea”, cum mai este denumită această zi, cere un ritual al morţilor. 44 de găleţi cu apă sunt cărate de o persoană, 2 lumânări se aprind la toate cele 4 capete, iar apa astfel „sfinţită” se varsă apoi în fântâna din curte.

Vinerea din Săptămâna Luminată poartă numele de Vinerea Scumpă sau Fântăniţa. Este sărbătoarea Izvorului Tămăduirii. Vinerea Scumpă este în contrast direct cu Vinerea Neagră sau Vinerea Mare, de dinaintea Paştelui. Legendele spun ca Maica Domnului a construit o fântână care avea apă doar in Vinerea Scumpă, căci acea apă era dătătoare de viaţă.

Sursa: RTV.net

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite