Ne găsiți și pe:

Social

Tichetele sociale electronice pentru mese calde se vor distribui la domiciliile beneficiarilor

Publicat

pe

Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timișoara aduce la cunoştinţa timișorenilor că, în perioada următoare, tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde se vor distribui la domiciliul beneficiarilor eligibili conform OUG 115.

Categoriile beneficiare sunt:

Persoanele care au împlinit vârsta de 75 de ani sau peste aceasta vârstă, care beneficiază de indemnizație socială pentru pensionari sau alte drepturi stabilite prin legi cu caracter special, plătite prin casele teritoriale de pensii

și

Persoane/ familii fără adăpost, inclusiv persoanele/ familiile care au fost evacuate și familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, cu precădere cele monoparentale.

Astfel, echipe din cadrul instituției, se vor deplasa pentru a vă înmâna tichetele dar și instrucțiunile de utilizare ale acestora.

Știrea inițială: Începe distribuirea tichetelor sociale pentru masa caldă. Cine poate să beneficieze

Începând cu data de 13 noiembrie 2020, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara va distribui tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde.

Tichetele sociale pentru mese calde sunt acordate prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate – POAD, finanțat din Fondul de Ajutor European destinat celor mai defavorizate persoane.

Valoarea nominală a unui tichet social pe suport electronic pentru masă caldă este de 180 de lei/lună.

Beneficiază de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde:

  • persoanele care au venituri la nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari, în vârstă de 75 de ani împliniţi sau peste această vârstă;
  • persoane/familii fără adăpost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate şi familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, mai ales cele monoparentale.

În acest sens, persoanele care au domiciliul sau reședința în municipiul Timișoara și se încadrează pe lista beneficiarilor eligibili pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic, astfel cum sunt menționate la punctele (1) și (2) din Comunicat, sunt invitate la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, Bulevardul Regele Carol I, nr. 10 în vederea distribuirii tichetelor sociale.

Tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde se distribuie pe baza cărții de identitate, fiecare beneficiar va primi în plic sigilat un card, lista unităților unde pot servi masa caldă și un ghid de utilizare.

Tichetele sociale se vor distribui la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, Bulevardul Regele Carol I, nr. 10, după următorul program:

Ziua/Data Intervalul orar
Vineri, 13 noiembrie 2020 1100-1600
Luni, 16 noiembrie 2020 1200-1600
Marți, 17 noiembrie 2020 800-1600
Miercuri, 18 noiembrie 2020 1000-1600
Joi, 19 noiembrie 2020 800-1600
Vineri, 20 noiembrie 2020 800-1200

Informații suplimentare se pot solicita și telefonic, la numărul 0256-220583.

Tichete sociale pentru masă caldă pentru vârstnici. Când și unde se depun cererile

Social

Primăria Timișoara donează Arhiepiscopiei o clădire pentru amenajarea unui adăpost pentru cazuri sociale

Publicat

pe

Primăria Timișoara și Arhiepiscopia Timișoara pregătesc un proiect comun de ajutorare a persoanelor aflate în situații dificile și care au rămas fără locuință.

„Am identificat în zona Aeroport un teren care are o centrală termică dezafectată și vom propune Consiliului Local cedarea lor cu titlu gratuit către Arhiepiscopie pe o perioadă de 15 ani. Arhiepiscopia se angajează să amenajeze clădirea în locuințe unde vor fi cazate familii care au nevoie urgentă de ajutor. Este un tip de serviciu social pe care noi ca administrație nu îl putem oferi singuri și de aceea ne bucură acest parteneriat cu Arhiepiscopia Ortodoxă. Este important să găsim modalități de colaborare cu diferiți parteneri sociali pentru a crește oferta de servicii pe care le oferim persoanelor care trec prin momente dificile și au nevoie de ajutorul comunității,” transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Terenul cu suprafața de 685 mp se află în cartierului Aeroport, pe str. Teodor Garnet, nr.7.

Sunt persoane care se află în dificultate care se află într-o zonă gri – nu se încadrează ca și condiții în zona serviciilor cu care poate răspunde Primăria prin Direcția de Asistență Socială, și care vin către mitropolie pentru ajutor – sunt evacuați, nu mai au venituri să-și plătească o chirie și cer adăpost până își găsesc un loc de muncă. Primăria ne-a propus acest imobil, care are conexiunile cu orașul – este transport public care asigură legătura cu restul orașului. S-a făcut o minimă expertiză tehnică din care rezultă că spațiul va putea fi amenajat. Odată ce darea în folosință va fi aprobată de către Consiliul Local, noi putem începe – avem deja o rezervă de fonduri pentru amenajarea spațiului. Intenția noastră este să asigurăm spații de cazare în regim de urgență, precum și spațiile comune necesare – bucătărie, grupuri sanitare,“ declară reprezentanții din Sectorul social al Arhiepiscopiei Timișoarei.

Dreptul de folosință gratuită se va acorda pe o perioadă de 15 ani, începând cu data intrării în vigoare a hotărârii de consiliu local. Conform prevederilor legale, preluate și în contractul de dare în folosință gratuită, cheltuielile de întreținere și răspunderea asupra bunului atribuit cad în sarcina Arhiepiscopiei Timișoarei pe parcursul acestei perioade, iar la încetarea folosinței Arhiepiscopia are obligația să restituie bunul în stare corespunzătoare folosinței și liber de orice sarcini.

Citeste mai mult

Social

Se face plata suplimentului pentru încălzire cu lemne, pentru luna mai

Publicat

pe

Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara efectuează plata suplimentului pentru energie cu combustibili solizi și/sau lichizi,  acordat în baza  Legii nr. 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Plata suplimentului se face doar titularilor cererii, cu prezentarea actului de identitate în original sau cu împuternicire notarială, la sediul situat in B-dul Regele Carol I nr. 10 după cum urmeaza:

Luni, 18 iulie 2022 între orele 1230-15 00

Marți, 19 iulie 2022 între orele 0800-1500

Miercuri, 20 iulie 2022, între orele 0800-1500

Plata suplimentului pentru consumul de combustibili solizi şi/sau petrolieri este aferentă lunii mai 2022.

Citeste mai mult

Social

Primăria Timișoara va distribui pachetele cu produse alimentare din fonduri europene

Publicat

pe

Începând din  30 iunie 2022,  se distribuie pachetele cu produse alimentare către persoanele înscrise pe listele suplimentare  în cadrul POAD 2021-2022, în conformitate cu programul derulat în baza H.G. nr.84/2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate.

Primăria Municipiului Timişoara prin Direcţia de Asistenţă Socială distribuie pe listele suplimentare pachetele cu produse alimentare provenite  din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 30 iunie – 14 iulie 2022, de luni până vineri intre orele 8,00 – 16,00.

Distribuirea pachetelor cu produse alimentare se va face în limita stocului disponibil din locația situată pe str.Lorena nr.35.Toți beneficiarii care ridică produse alimentare trebuie să prezinte actul de identitate în original.

Beneficiarii cu handicap grav şi accentuat trebuie sa aibă original şi copie după certificatul de încadrare în grad de handicap şi după actul de identitate.(Certificatul de handicap trebuie să fie în termen de valabilitate).

Pot beneficia de pachetele cu produse alimentare următoarele categorii:

persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, persoane dependente, definite conform prezentei ordonanţe de urgenţă, şi în alte situaţii asemănătoare stabilite prin anchetele sociale şi care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate, precum şi persoanele care locuiesc în aşezările informale.

Pachetul cu produse alimentare  conține următoarele:

Produs Cantitate Greutate (Kg sau litri)
Faină albă de grâu 5 buc. 5,00
Mălai 4 buc 4,00
Paste făinoase 2 buc 0,80
Ulei 4 buc 4,00
Zahăr 2 buc 2,00
Orez 4 buc 4,00
Conservă carne de vită 5 buc 1,5
Conservă carne de porc 3 buc 0,90
Conservă pateu de ficat de porc 5 buc 1,00
Compot de fructe 2 buc 1,44
Gem de fructe 1 buc 0,36
Gem de fructe dietetic 1 buc 0,36

Persoanele care fac parte din mai multe dintre categoriile prevăzute la alin. (2) beneficiază de ajutoare alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparţin la data distribuirii ajutoarelor.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite