Ne găsiți și pe:

Social

ÎNDEMN. IPS Ioan, mitropolitul Banatului cere preoților să facă o evidență a familiilor sărace

Publicat

pe

Mitropolitul Ioan al Banatului a îndeamnat preoții din Banat ca în timpul vizitelor pastorale prilejuite de Nașterea Domnului și de Bobotează să întocmească o evidență a familiilor cu situații precare și a copiilor care au părinții plecați la muncă în străinătate. Desigur că, după evidențierea acestor cazuri, preoții vor trebui să se implice în ajutoarea lor.

Redăm integral mesajul IPS Ioan:

Cu ajutorul bunului Dumnezeu am ajuns la praznicul Nașterii Domnului, urmând să prăznuim cu bucurie duhovnicească, și sărbătorile care deschid noul an: Tăierea Împrejur cea după trup a Domnului și Sfântul Ierarh Vasile cel Mare, Botezul Domnului sau Boboteaza și sărbătoarea cinstirii Sfântului Proroc, Înaintemergător și Botezător Ioan.

Aceste binecuvântate praznice creștine sunt legate tainic între ele fiindcă ne pun în față momente sfinte din istoria mântuirii neamului omenesc privitoare la întruparea Fiului lui Dumnezeu, venirea Lui în lume, smerirea Lui și dragostea Lui față de oameni.

După datina străbună, în preajma acestor praznice, preoții efectuează vizite pastorale la casele credincioșilor, ducându-le vestea Nașterii Domnului și sfințindu-le casele cu Agheasma Mare de la Bobotează. Împlinind această creștinească rânduială, slujitorii sfintelor altare au posibilitatea de intra în legătură directă cu credincioșii, de a le cunoaște modul de viață, nevoile și necazurile care îi apasă. Prin urmare, îndemnăm pe toții preoții din cuprinsul eparhiei, să întocmească o evidență cu familiile sărace, familiile cu mulți copii aflate în lipsuri materiale, cu credincioșii în vârstă, bolnavi și singuri, și cu alte cazuri sociale grele, pentru a-i putea ajuta cu îmbrăcăminte, alimente, medicamente și lemne de foc.

Atenție specială se cuvine și față sutele de copii care au fost trimiși în țară, de părinții lor care lucrează în străinătate, și au fost înscriși în școlile românești, fiind lăsați în grija bunicilor sau a altor rude. Îndemnăm preoții să identifice aceste cazuri și să sprijine integrarea lor în școli și în comunitatea parohială, în viața liturgică și filantropică a Bisericii, pentru ca și în sufletul lor să se sălășluiască bucuria, pacea și lumina Betleemului.

Prin aceste acțiuni de întrajutorare creștină și fapte de milostenie urmăm și noi pilda Mântuitorului nostru Iisus Hristos, arătându-ne credința și dragostea față de semeni într-un mod concret, aducând în viețile și sufletele celor necăjiți și întristați, o rază de speranță, de credință și de mângâiere.

† IOAN, Arhiepiscopul Timișoarei și Mitropolitul Banatului

sursa foto: basilica.ro

Social

Primăria Timișoara donează Arhiepiscopiei o clădire pentru amenajarea unui adăpost pentru cazuri sociale

Publicat

pe

Primăria Timișoara și Arhiepiscopia Timișoara pregătesc un proiect comun de ajutorare a persoanelor aflate în situații dificile și care au rămas fără locuință.

„Am identificat în zona Aeroport un teren care are o centrală termică dezafectată și vom propune Consiliului Local cedarea lor cu titlu gratuit către Arhiepiscopie pe o perioadă de 15 ani. Arhiepiscopia se angajează să amenajeze clădirea în locuințe unde vor fi cazate familii care au nevoie urgentă de ajutor. Este un tip de serviciu social pe care noi ca administrație nu îl putem oferi singuri și de aceea ne bucură acest parteneriat cu Arhiepiscopia Ortodoxă. Este important să găsim modalități de colaborare cu diferiți parteneri sociali pentru a crește oferta de servicii pe care le oferim persoanelor care trec prin momente dificile și au nevoie de ajutorul comunității,” transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Terenul cu suprafața de 685 mp se află în cartierului Aeroport, pe str. Teodor Garnet, nr.7.

Sunt persoane care se află în dificultate care se află într-o zonă gri – nu se încadrează ca și condiții în zona serviciilor cu care poate răspunde Primăria prin Direcția de Asistență Socială, și care vin către mitropolie pentru ajutor – sunt evacuați, nu mai au venituri să-și plătească o chirie și cer adăpost până își găsesc un loc de muncă. Primăria ne-a propus acest imobil, care are conexiunile cu orașul – este transport public care asigură legătura cu restul orașului. S-a făcut o minimă expertiză tehnică din care rezultă că spațiul va putea fi amenajat. Odată ce darea în folosință va fi aprobată de către Consiliul Local, noi putem începe – avem deja o rezervă de fonduri pentru amenajarea spațiului. Intenția noastră este să asigurăm spații de cazare în regim de urgență, precum și spațiile comune necesare – bucătărie, grupuri sanitare,“ declară reprezentanții din Sectorul social al Arhiepiscopiei Timișoarei.

Dreptul de folosință gratuită se va acorda pe o perioadă de 15 ani, începând cu data intrării în vigoare a hotărârii de consiliu local. Conform prevederilor legale, preluate și în contractul de dare în folosință gratuită, cheltuielile de întreținere și răspunderea asupra bunului atribuit cad în sarcina Arhiepiscopiei Timișoarei pe parcursul acestei perioade, iar la încetarea folosinței Arhiepiscopia are obligația să restituie bunul în stare corespunzătoare folosinței și liber de orice sarcini.

Citeste mai mult

Social

Se face plata suplimentului pentru încălzire cu lemne, pentru luna mai

Publicat

pe

Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara efectuează plata suplimentului pentru energie cu combustibili solizi și/sau lichizi,  acordat în baza  Legii nr. 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Plata suplimentului se face doar titularilor cererii, cu prezentarea actului de identitate în original sau cu împuternicire notarială, la sediul situat in B-dul Regele Carol I nr. 10 după cum urmeaza:

Luni, 18 iulie 2022 între orele 1230-15 00

Marți, 19 iulie 2022 între orele 0800-1500

Miercuri, 20 iulie 2022, între orele 0800-1500

Plata suplimentului pentru consumul de combustibili solizi şi/sau petrolieri este aferentă lunii mai 2022.

Citeste mai mult

Social

Primăria Timișoara va distribui pachetele cu produse alimentare din fonduri europene

Publicat

pe

Începând din  30 iunie 2022,  se distribuie pachetele cu produse alimentare către persoanele înscrise pe listele suplimentare  în cadrul POAD 2021-2022, în conformitate cu programul derulat în baza H.G. nr.84/2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate.

Primăria Municipiului Timişoara prin Direcţia de Asistenţă Socială distribuie pe listele suplimentare pachetele cu produse alimentare provenite  din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 30 iunie – 14 iulie 2022, de luni până vineri intre orele 8,00 – 16,00.

Distribuirea pachetelor cu produse alimentare se va face în limita stocului disponibil din locația situată pe str.Lorena nr.35.Toți beneficiarii care ridică produse alimentare trebuie să prezinte actul de identitate în original.

Beneficiarii cu handicap grav şi accentuat trebuie sa aibă original şi copie după certificatul de încadrare în grad de handicap şi după actul de identitate.(Certificatul de handicap trebuie să fie în termen de valabilitate).

Pot beneficia de pachetele cu produse alimentare următoarele categorii:

persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, persoane dependente, definite conform prezentei ordonanţe de urgenţă, şi în alte situaţii asemănătoare stabilite prin anchetele sociale şi care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate, precum şi persoanele care locuiesc în aşezările informale.

Pachetul cu produse alimentare  conține următoarele:

Produs Cantitate Greutate (Kg sau litri)
Faină albă de grâu 5 buc. 5,00
Mălai 4 buc 4,00
Paste făinoase 2 buc 0,80
Ulei 4 buc 4,00
Zahăr 2 buc 2,00
Orez 4 buc 4,00
Conservă carne de vită 5 buc 1,5
Conservă carne de porc 3 buc 0,90
Conservă pateu de ficat de porc 5 buc 1,00
Compot de fructe 2 buc 1,44
Gem de fructe 1 buc 0,36
Gem de fructe dietetic 1 buc 0,36

Persoanele care fac parte din mai multe dintre categoriile prevăzute la alin. (2) beneficiază de ajutoare alimentare o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparţin la data distribuirii ajutoarelor.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite