Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Business

Amnistia fiscală, adoptată de Guvern. Cine beneficiază și de ce

Publicat

pe

Guvernul a aprobat, miercuri, un act normativ pentru un mecanism de restructurare financiară, ce face parte dintr- un pachet de mai multe măsuri pentru mediul mediul economic.

Potrivit ministrului Finanțelor, se propun două zone care să fie vizate de acest act normativ, respectiv contribuabilii care au datorii peste un milion de lei şi, desigur, partea care se situează sub acest plafon.

Ca şi grup ţintă, sunt peste 2.700 companii cu capital privat, peste 97% dintre aceste au capital mixt şi capital de stat, care au datorii de peste un milion de lei fiecare şi un număr de peste 1.800 instituţii publice, inclusiv comunităţile locale, actul normativ aplicându-se şi în cazul acestora.

Măsurile sunt condiţionate de un plan de restructurare aprobat de un expert independent, este necesar ca plata obligaţiilor bugetare pe acest an să se fi realizat, este necesară consecvenţa în aplicarea planului.

Astfel, pentru debitorii care au datorii mai mari de un milion de lei, sunt şase luni în care debitorul poate opta pentru restructurarea financiară şi îşi poate pregăti un plan de restructurare elaborat de un expert independent. Deci, această ordonanţă se aplică pentru un interval de şase luni, timp în care contribuabilii respectivi pot să solicite aplicarea acestui mecanism, a subliniat ministrul.

Restructurarea poate fi constituită din una sau mai multe măsuri şi anume: plata eşalonată a obligaţiilor bugetare, conversia în acţiuni a obligaţiilor bugetare, în condiţiile reglementate de Codul de procedură fiscală, stingerea obligaţiilor bugetare prin darea în plată a unor bunuri imobile ale debitorului sau anularea unor obligaţii bugetare principale în proporţie de maximum 50% din totalul acestora, în funcţie de capacitatea financiară de plată a fiecărui debitor.

Condiţiile privind plata obligaţiilor bugetare restante presupun ca până la 15 decembrie 2019 debitorul să achite obligaţiile bugetare cu termene de plată între 1 ianuarie – 15 decembrie 2019, obligaţiile bugetare principale şi accesorii reprezentând ajutor de stat de recuperat, obligaţiile bugetare stabilite de alte organe, precum şi amenzile transmise spre recuperare ANAF, după notificarea ANAF privind intenţia de restructurare.

Un alt element de menţionat este faptul că, în primul an al înlesnirii, debitorul trebuie să achite obligaţiile bugetare scadente în perioada 1 decembrie 2019 şi data comunicării deciziei de înlesnire la plată. În al doilea an al înlesnirii la plată, debitorul trebuie să achite cel puţin 10% din cuantumul obligaţiilor bugetare care fac obiectul înlesnirii la plată şi, din al treilea an şi până la finalizarea înlesnirii la plată, debitorul trebuie să achite restul obligaţiilor bugetare care fac obiectul acestei facilităţi, proporţional cu anii pentru care a fost acordată această înlesnire. O altă condiţie este ca plata eşalonată a obligaţiilor bugetare restante să fie făcută în termenul maxim de 10 ani şi plata obligaţiilor curente pe 2019.

„Condiţiile suplimentare care se aplică primei categorii, deci peste un milion de lei, sunt următoarele: pentru anularea a maxim 30% din obligaţiile bugetare principale debitorul trebuie să achite 5% din cuantumul obligaţiilor eşalonate până la 15 decembrie 2019. O a doua posibilitate este anularea a între 30% – 40% din obligaţiile bugetare principale dacă debitorul achită 10% din cuantumul obligaţiilor eşalonate până la aceeaşi dată, de 15 decembrie 2019. Şi o a treia categorie – spunem noi căutată – pentru anularea a între 40% – 50% din obligaţiile bugetare principale debitorul trebuie să achite 15% din cuantumul obligaţiilor eşalonate la fel, până la 15 decembrie 2019. Pe timpul acestor eşalonări se suspendă executarea silită pe care un debitor poate să o aibă, deci încă, să spunem aşa, o facilitate”, a arătat şeful de la Finanţe.

Potrivit acestuia, pentru debitorii care sunt sub un milion de lei se doreşte încurajarea pentru conformarea voluntară şi anume: se pot anula toate accesoriile aferente obligaţiilor bugetare principale datorate bugetului de stat general consolidat restante la 31 decembrie 2018 şi administrate de ANAF, dar în următoarele condiţii: până la 15 decembrie 2019 trebuie să fie stinse obligaţiile bugetare restante la 31 decembrie 2018; stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor a obligaţiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între 1 ianuarie 2019 şi 15 decembrie 2019. De asemenea, obligatorie este şi depunerea până la data înregistrării cererii de anulare a accesoriilor a tuturor declaraţiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, iar o ultimă posibilitate este depunerea până la data de 15 decembrie 2019 a cererii de anulare a accesoriilor.

Anularea tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale declarate suplimentar de debitor prin declaraţie rectificativă cu scadenţă anterioară datei de 31 decembrie 2018 şi administrate de ANAF se face în următoarele condiţii: declaraţia rectificativă să fie depusă până pe 15 decembrie 2019, obligaţia individualizată în declaraţia rectificativă să fie stinsă până la aceeaşi dată (15 decembrie 2019); stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor a obligaţiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între 1 ianuarie 2019 şi 15 decembrie 2019; depunerea tuturor declaraţiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data înregistrării cererii de anulare a acestor accesoriilor şi depunerea cererii de anulare a accesoriilor până la data de 15 decembrie 2019.

Anularea tuturor accesoriilor, aferente obligaţiilor bugetare principale cu termene de plata anterioare datei de 31 decembrie 2018 şi stinse până la această dată, administrate de ANAF, se face în următoarele condiţii: obligaţiile bugetare principale au fost stinse până la 31 decembrie 2018, accesoriile aferente obligaţiilor menţionate anterior sunt datorate şi nestinse la 31 decembrie 2018, stingerea până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor a obligaţiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între 1 ianuarie 2019 şi 15 decembrie 2019, depunerea până la data înregistrării cererii de anulare a accesoriilor a tuturor declaraţiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal şi depunerea, până la data de 15 decembrie 2019, a cererii de anulare a acestor accesorii.

Anularea tuturor accesoriilor, aferente obligaţiilor bugetare principale cu termene de plată până pe 31 decembrie 2018, stabilite prin decizie de impunere emisă de inspecţia fiscală din cadrul ANAF, care este în curs de derulare la data intrării în vigoare a ordonanţei, se face astfel: diferenţele de obligaţii principale să fie achitate în termenul de plată stabilit prin decizia de impunere şi cererea să fie depusă în 90 de zile de la data comunicării deciziei de impunere.

„De aceste facilităţi pot să beneficieze şi alte instituţii publice sau autorităţi care administrează obligaţii bugetare, în sensul că şi aceste entităţi anulează accesoriile pentru obligaţiile bugetare pe care le administrează, dacă sunt îndeplinite obligaţiile legale, în cazul comunităţilor locale sau unităţilor administrativ-teritoriale – sau după caz subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, opţional, dacă va exista o hotărâre de consiliu local în acest sens. În termen de impact, ne aşteptăm să beneficieze cel puţin 23.000 de persoane fizice, 285.000 societăţi cu capital privat şi peste 1.100 de instituţii publice şi comunităţi locale”, a spus ministrul.

Impactul bugetar al acestei măsuri este estimat la 2,4 miliarde de lei până la finele anului.

Business

Bizz.club Timișoara. Cauzele eșecului în planificare, cu Emil Huzum

Publicat

pe

O nouă ședință Bizz Club Timișoara a avut loc, marți, 2 aprilie, la Hotel Zet din Timișoara.

Mircea Dobre şi-a prezentat firma – Harmony Home Care – o societate comercială care are ca şi obiect de activitate îngrijirea seniorilor care au nevoie de suport.

Momentul de educatie a fost susținut de Emil Huzum care a dezvăluit cauzele eşecului în planificare.

La ședința Bizz Club de marți au participat colegii de la filiala din UK.

Citeste mai mult

Business

Bizz Club Timișoara. Managementul riscurilor în organizații și avantajele folosirii panourilor fotovoltaice

Publicat

pe

Ședința Bizz Club Timişoara care a avut loc la Zet Hotel, a debutat cu prezentarea firmei Home Confort Energy.

Constantin Pătăşanu, unul dintre managerii societății, a prezentat avantajele folosirii panourilor fotovoltaice livrate şi instalate cu profesionalism de Home Confort Energy.

Momentul de educație a fost susținut de Răzvan Curcubătă, coach, trainer şi speaker motivațional. El a vorbit despre managementul riscurilor în organizații.

La sfârşitul şedinței a fost anunțata lansarea clubului BIZZ.CLUB Botoșani și un eveniment, marca BIZZ.CLUB la Baia Mare!

Săptămâna aceasta va fi organizat un singur eveniment prin zoom:

Vineri de la ora 15.00 DE LA MEMBRU BIZZ.CLUB LA PERFORMER ÎN BUSINESS, cu Mădălina Sandu

EVENIMENTELE BIZZ.CLUB din următoarele săptămâni:

* 26 martie 2024 – Lansare BIZZ.CLUB Botoșani https://botosani.bizz.club/lansare-botosani

* 28 martie 2024 – BIZZ.CONNECT Baia Mare https://baiamare.bizz.club/evenimente/bizzconnect-baia-mare

* 5 aprilie 2024  – BIZZ.CLUB CONNECT Constanța https://constanta.bizz.club/bizzclub-connect

* 11 aprilie 2024 – BIZZ.CLUB Galați  https://galati.bizz.club/evenimente/influenta-networking-ului-in-afaceri

* 17 aprilie 2024 – Întâlnirea Francizaților Sighișoara

* 18 – 21 aprilie 2024 – BIZZ.CAMP 2024 Sighișoara https://bizz.club/bizzcamp-bootcamp-2024

* 25 aprilie 2024 – BIZZ.CONNECT Bacău https://bacau.bizz.club/afacere-clasica-sau

* 19 mai 2024 – Lansare BIZZ.CLUB London

* 21 mai 2024 – Lansare BIZZ.CLUB Suceava

Cardul de inspirație de sāptămâna aceasta este:

Networkingul este o cultivare a unei relații reciproc avantajoasă, o relație dă-și-ia, câștig-câștig… Iar rezultatul final poate fi dezvoltarea unui grup mare și divers de oameni care ne vor recomanda continuu și cu bucurie altor parteneri de afaceri, în timp ce facem același lucru pentru ei. – Bob Burg_

Daca doriți să aflați cât mai multe răspunsuri, la întrebările legate de panourile fotovoltaice, o puteți face pe pagina: https://www.hcenergytm.com/

Olimpiu Bulzan, manager Colosseum Timișoara Ballroom

Citeste mai mult

Business

Branding si inteligența artificială la Bizz Club Timișoara

Publicat

pe

Sedința săptămânală a Bizz Club România a debutat cu prezentarea membrilor prezenți şi a invitaților.

Adriana Roman a prezentat firma Brand Influence, adresandu-se antreprenorilor care inteleg importanta unui brand personal.

Cine esti tu ca brand? este o intrebare esentiala in branding deoarece ne invita sa privim spre cine suntem ca oameni si ca experti, care e misiunea noastra, cum ne pozitionam diferit in piata si, in esenta, ce reprezinta brandurile noastre pentru oameni.

Brandingul, ca proces, este o calatorie de explorare a propriei relevante.

A fi relevant pentru o nisa, a cunoaste, in detaliu, publicul caruia ne adresam sunt elemente pe care fiecare antreprenor trebuie sa si le clarifice.

Asta pentru a eficientiza intreg procesul ulterior de marketare a brandului.

Care sunt beneficiile crearii unui brand personal?

– creste increderea publicului in brand

– realizezi mai facil parteneriate

– sustii dezvoltarea profesionala

– cresti nivelul de autoritate

– extinzi vizibilitatea de brand, a declarat Adriana Roman.

Momentul de educație a fost susținut de Cristian Predescu, general manager la Supermedical, care a vorbit despre a patra revoluție industrială – transformarea digitală şi inteligența artificială.

Olimpiu Bulzan, manager Colosseum Timișoara Ballroom

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite