Ne găsiți și pe:

Secretul succesului

Profesie căutată în România: Specialist în recrutare şi motivare de personal

Publicat

pe

În opinia specialistului Andreea Busecan, HR BusinessPartner într-o companie de consultanță și produs în HR, ţara noastră a reuşit să ţină rata de şomaj relativ jos, întrucât companiile au început să înţeleagă rolul extrem de important pe care îl joacă specialiştii calificaţi în recrutare şi motivare de personal în toată această ecuaţie. Chiar şi aşa, crede specialistul, este loc de mai bine, România fiind abia la început de drum în calificarea acestei profesii, care este la mare căutare pe piaţă dar, odată ce vom satisface cererile pieţei în această direcţie, există şansă reale ca să reducem şi mai mult acest indicator de performanţă.

“Este îmbucurător cum firmele care activează în România au început să pună foarte mare accent pe calitatea recrutării, dar mai ales pe motivarea si retenția personalului. Până acum câţiva ani, atunci când nu existau specialişti în recrutare şi motivare de personal, angajatorul investea foarte mulţi bani în calificarea angajatului la locul de muncă, iar peste câteva luni acesta decidea că acel post nu i se potriveşte sau că nu găseşte motivaţie pentru a continua în acea firmă. Bani pierduţi de firmă şi timp pierdut pentru angajat, deoarece nu au existat specialişti care să identifice cât mai profesionist dacă acel angajat este indicat din toate punctele de vedere pentru un post sau altul. Şi, mai departe, nu au existat pârghii prin care se identificau nevoile angajatului la locul de muncă şi metode profesioniste prin care acesta era motivat să vină la muncă fericit şi entuziast. Am făcut progresele foarte mari din punct de vedere al inserţiei specialiştilor în recrutare şi motivare de personal pe piaţă, însă nu acoperă nici pe departe numeroasele cereri venite din piaţă. La ora actuală, este una dintre cele mai căutate profesii din România”, afirmă Andreea Busecan, HR BusinessPartner al Evolution HCC.

Training-uri pentru perfecţionarea specialiştilor în recrutare şi motivare de personal au loc în mai multe oraşe din România.

Pentru a satisface această cerere a pieţei pentru angajarea profesioniştilor specializaţi în recrutare, motivare şi evaluare a personalului, Evolution HCC a lansat un program de training intensiv, în perioada 22 octombrie – 11 decembrie 2016, care se va desfăşura în Cluj-Napoca (22-23 octombrie), Iaşi (5-6 noiembrie), Sibiu (19-20 noiembrie) şi Timişoara (10-11 decembrie).

În cadrul programului educaţional, specialiştii din domeniul HR, Recruiteri cu experienţă în headhunting, dar şi manageri cu experienţă vor prezenta cele mai eficiente canale de recrutare româneşti şi internaţionale, dar şi noile tendințe recomandate de specialiştii HR internaţionali. Totodată, trainerii vor arăta cum trebuie conceput anunţul de recrutare, care să atragă cei mai valoroşi candidaţi, care sunt paşii pe care trebuie să îi parcugem – din timpul promovării acestuia până la desfăşurarea interviului propriu-zis, dar şi metode eficiente de contact şi abordare a candidaţilor în reţeaua online a profesioniştilor – LinkedIn ,Facebook,alte canale noi, e-mail sau telefonic, aplicând tehnici de negociere, vânzare şi marketing.

Specialiştii vor pune accentul şi pe metodele noi de motivare și retenție, care funcţionează, în acest moment, pentru a ne creşte retenţia personalului, dar şi standarde şi modalităţi noi de evaluare a angajaţilor.

Programul educaţional se adresează atât angajaţilor, managerilor, fiind adaptat în funcţie de poziţiile ocupate în cadrul companiilor, cât şi persoanelor fizice dornice să îşi deschidă afaceri pe cont propriu şi care au nevoie de o direcţie pentru a-şi construi o reţea de lucru eficientă.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Secretul succesului

Nunțile toamnei 2019. Tendințe, experiențe, stiluri

Publicat

pe

Lunile septembrie şi octombrie sunt foarte populare în materie de nunţi, iar cadourile „experienţă pentru miri” câştigă tot mai mult teren, astfel că printre cele mai căutate sunt zborul cu parapanta, călătorii virtuale către orice colţ al lumii sau relaxare după petrecerea extenuantă de nuntă, arată datele magazinului online de cadouri experenţiale Complice.ro.

„Aşa cum nunţile anului 2019 au venit cu un aer nou, fresh, cât mai apropiat de stilul de viaţă al mirilor, la fel se întâmplă şi în cazul cadourilor de nuntă. Tendinţele în materie de nunţi sunt clare: cadourile experienţă pentru miri câştigă tot mai mult teren. Acestea sunt preferate de persoanele apropiate cuplului, în locul tradiţionalului cadou de nuntă”, arată Complice.ro.

Lunile septembrie şi octombrie sunt foarte populare în materie de nunţi, iar tendinţele arată că cele mai multe persoane se orientează către petreceri dinamice, cu abordări inedite, pe cât posibil în aer liber. Studiile la nivel global relevă faptul că 65% dintre miri pun cel mai mare preţ pe partea de entertainment, în care îşi doresc să fi investit mai mult, concentrându-se astfel pe felul în care îşi fac invitaţii să se simtă bine.

În acelaşi ton, şi invitaţii îşi doresc ca evenimentul să fie marcat şi din partea lor într-un fel inedit. Tocmai de aceea, persoanele din cercul apropiat al mirilor aleg să le ofere şi cadouri acestora. Persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 şi 40 de ani sunt cele mai orientate către cadouri-experienţă, iar acestea îşi doresc să ofere cuplului experienţe care să îi unească, să le ofere momente speciale in doi, alocând cel mai mare buget în acest sens.

„Întreaga experienţă a nunţii – de la petrecerea burlăciţelor şi burlacilor până la tot mai popularul trash the dress – a evoluat de la un eveniment – obligaţie la un eveniment – experienţă. Un moment important, cu miri care se simt bine, se distrează şi petrec în mijlocul invitaţilor. Acest lucru se vede şi în solicitările avute pentru cadouri: naşii, prietenii din cercul răstrâns au renunţat la cadourile pentru casă care ar putea suplini o nevoie materială şi oferă cadouri de tipul zborurilor cu elicopterul sau cu parapanta, cursuri de masaj în doi, escapade romantice sau călătorii virtuale în orice colţ al lumii”, a explicat Oana Pascu, manager al magazinului online.

Potrivit datelor magazinului online de cadouri experenţiale, cele mai multe solicitări se fac în funcţie de stilul de viaţă al mirilor. Astfel, cuplurile pasionate de sport, care au un stil de viaţă activ, primesc cadouri care implică multă acţiune – sesiuni de driving în cuplu in care cei doi trebuie să treacă prin diferite probe împreună (de exemplu, orbul la volan, maşina cu două volane etc).

Pentru cei care preferă aventura şi iubesc adrenalina, cele mai solicitate pachete au fost cele care implică zboruri cu elicopterul, salturi cu parapanta sau cu paraşuta, în timp ce prietenii gurmanzilor le oferă acestora degustări de praline sau sesiuni de gătit cu chef Samuel le Torriellec.

„Unul dintre cadourile preferate de naşi pentru tinerii căsătoriţi sunt călătoriile virtuale: de la manşa unui avion (simulator) cei doi decolează şi se indreaptă spre orice aeroport îşi doresc, experimentand chiar incidente în timpul zborului pe care cei doi le depăşesc cu ajutorul unui pilot profesionist pentru a ajunge cu bine la destinaţie. De asemenea, cu ajutorul realităţii virtuale, mirii pot pleca într-o lună de miere în orice colţ al lumii. Astfel de experienţe sunt urmate de obicei de cine romantice sau de o seară la spa, tot în doi”, a mai precizat Oana Pascu.

De obicei, pentru astfel de experienţe se plăteşte între 700 şi 2.200 lei, în funcţie de cât de apropiaţi sunt cei care fac cadoul de miri. De asemenea, când cuplul are mulţi prieteni necăsătoriţi, aceştia din urmă preferă să facă un cadou în grup, înlocuind astfel chiar cadoul de la petrecerea burlacilor/burlăciţelor.

Citeste mai mult

Secretul succesului

Puterea minții. Sfaturi, cursuri și texte pentru dezvoltare personală, online

Publicat

pe

Toți oamenii își doreșc sănătate, fericire, siguranță, pace sufletească, dar nu mulți ajung la rezultate clare și bine definite în acest sens. De ce un un om este trist în timp ce altul este fericit? De ce unii oameni reușesc să facă față mai bine stresului cotidian în timp ce alții par mereu doborâți de griji și anxietăți? De ce unii oameni reușeșc să-și construiască relații sănătoase și durabile în timp ce alții suferă de singurătate și lipsă de apartenență?

În cele mai multe cazuri, atitudinea mentală este cea care face diferența. Modul în care alegem să interpretăm evenimentele din viața noastră ne definește nivelul de fericire și împlinire. În cele mai multe cazuri însă, reacționăm automat, inconștient, pe baza unor evenimente trecute care au lăsat urme adânci în subconștientul nostru. Sperăm la schimbări miraculoase în viața noastră în timp ce rămânem tributari trecutului.

“Este foarte important să ne dorim un lucru pentru a-l obține. Este important să știm cine vrem să fim și unde vrem să ajungem și apoi să acordăm timp și atenție pentru a aduce în viața noastră schimbările dezirabile. Este nevoie să ne îndreptăm atenția către interior și să acordăm timpul necesar vindecării, schimbării sau dezvoltării a ceea ce vrem să aducem în viața noastră. Exact așa cum am acceptat nevoia corpului de a obține mișcare pentru a rămâne tânăr și sănătos, și pentru asta ne-am obișnuit să acordăm timp pentru sport (fie că mergem la sală, alergăm în parc sau urcăm pe munte), așa este nevoie să decidăm să acordăm timp pentru a ne diminua temerile, frustrările, traumele noastre, să învătăm să lucrăm cu noi înșine pentru a ne schimba și transforma comportamentele  nebenefice. Antrenamentul mental este cheia spre o viață fericită”, explică cunoscutul hipnoterapeut Eugen Popa, președintele Asociației Române de Hipnoză.

S-a lansat platformă online “Puterea Minții”: peste 20 de cursuri, 200 de ore video si texte scrise

Specialistul afirmă că așa cum ne modelăm corpul la sala de sport, tot așa ne modelăm și creierul în funcție de gândurile pe care le gândim, de emoțiile pe care le simțim, de intențiile pe care le avem. Voința, perseverența, convingerea și concentrarea pentru a ne vindeca și a manifesta în viața noastră orice schimbare necesară se află în interiorul minții noastre. Doar atunci când reușim să schimbăm starea internă, putem schimba realitatea noastră externă.

Pornind de la nevoia omului modern de a-și oferi timp pentru a-și ordona viața interioară și necesitatea de a exista un spațiu în care să găsească toate resursele de care are nevoie,  a înflorit ideea celui mai mare proiect de dezvoltare personală din România – platforma online Puterea Minții (https://platforma.putereamintii.ro/), fiind rezultatul a peste 10 ani de experiență și dezvoltare și care aduce laolaltă cele mai eficiente modalități terapeutice și de dezvoltare personală susținute de traineri internaționali de talie mondială.

Structurată ca o bibliotecă online, Puterea Minții conține peste 20 de cursuri, 200 de ore video si texte scrise, oferind posibilitatea de a învăța și de a practica o multitudine de tehnici pentru a obține vindecarea, sănătatea, starea de bine, successul, împlinirea.

Această platformă și toate programele oferite aici sunt disponibile oricui este interesat de acest domeniu, indiferent de nivelul de cunoaștere sau pregătire și cuprinde:
•    tehnici de autovindecare pentru a putea să scapi de suferințele și durerile sufletești și emoționale
•    tehnici de autohipnoză pe care le poți folosi pentru a obține obiceiuri noi, abilități noi sau pentru a scăpa de cele pe care nu le mai dorești
•    cum funcționează mintea și înțelegi de ce uneori iei decizii pe care ulterior le regreți
•    de ce ai reacții sau comportamente pe care nu le înțelegi sau nu le poți controla și ce poți face pentru asta
•    cum să îți controlezi stările și reacțiile
•    tehnici pe care le poți folosi pentru a-i ajuta pe alții
•    cum să combați adicțiile și dependențele
•    cum să creezi obiceiuri noi sau să elimini obiceiuri vechi
•    cum să îi ajuți pe alții, fie că sunt clienții, pacienții sau prietenii tăi

Citeste mai mult

Secretul succesului

Sfatul psihologului. Când și cum să ne alegem un antrenor personal

Publicat

pe

Există mai multe subdomenii ale psihologiei, iar unul dintre ele este coaching-ul. În 1550, cuvântul coach (eng.) însemna „transport cu un vehicul mare”, ulterior cuvântul și-a schimbat înțelesul, astăzi având semnificația principală de „antrenor” în diverse domenii de viață mai puțin specifice (antrenor de sănătate, antrenor de succes) sau în domenii foarte specifice: antrenor de scris creativ sau antrenor pentru învățarea limbilor străine.

Federația Internațională de Coaching (ICF) definește coaching-ul ca fiind „un parteneriat care accelerează ritmul de învățare al clientului, perfor­manța și progresul acestuia pe plan personal și profesional”.

Grant (2002) definește coaching-ul ca un proces sistematic și colaborativ, orientat spre soluții și rezultate, în care coach-ul facilitează îmbunătă­ți­rea performan­ței, experiențelor de viață, a învățării aut­o­direcțio­na­te și a creșterii personale a clientului.

Coaching-ul îmbină elemente de performanță și dezvoltare, afirmă Linder-Pelz și Hall (2008). Spre deosebire de psihoterapie, care se ocupă cu ameliorarea disfuncției (Grant, 2003), coaching-ul stimulează creșterea personală și profesională, adresându-se populației non-clinice.

Cuvintele-cheie care definesc coaching-ul sunt: rezolvare de probleme, adaptare, optimizare, dezvoltare personală, perfor­man­ță, acțiune, scop, obiective, provocare, ghidare și suport.

De o importanță deosebită este coaching-ul desfășurat în organi­zații, implementat în America, în jurul anilor 1930, pentru diversele probleme pe care angajații le aveau cu consumul de alcool, fapt ce ducea la absenteism, concedii medicale și multiple erori de producție. Pe lângă faptul că fiecare organizație care se respecta avea angajat un coach care-i învăța pe angajați tehnici de management al stresului, optimizarea modului de lucru și creșterea performanței, corpora­țiile încurajau angajații care aveau probleme cu alcoolul să se adreseze Alcoolicilor Anonimi (AA).

Aceste măsuri elementare au fost deosebit de eficiente, fapt ce a dus la scăderea semnificativă a absenteismului și motivarea angajaților.

Principiile raționalității în organizații, conform Antrenamentului eficienței raționale, sunt: cunoașterea de sine, acceptarea necondiționată, încrederea în propriile resurse, respectul, tolerarea disconfortului și a frustrării, țintirea beneficiilor pe termen lung, flexibilitate, realism și acceptarea realității.

Yossi Ives (2008) face o analiză a diverselor paradigme din coaching pentru a aduce o lumină în diversele abordări teoretice și situațiile specifice în care pot fi folosite. Articolul propune trei dimensiuni care definesc abordările principale în coaching: (1) abordarea directiv vs non-directiv, (2) abordarea orientată pe dezvoltarea personală vs abordarea orientată focusată pe scop și (3) coaching în scop terapeutic vs coaching orientat spre performanță. Așa cum punctează autorul, nu există o abordare bună sau rea, ci o abordare (mai) potrivită sau (mai) nepotrivită, în funcție de obiectivele pe care clientul le-a stabilit.

În concluzie, coaching-ul este despre performanță și dezvoltare pe plan personal și profesional, iar pentru acesta este necesară găsirea celui mai bun model și a celor mai bune tehnici, în funcție de contextul și provocările clientului.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite