Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Întâlnirile de joi: Echipa TM2021 – oraş candidat organizează întâlniri de lucru

Publicat

pe

În decembrie 2015, Timişoara a fost nominalizată pe lista scurtă a oraşelor din România care intră în cea de-a doua etapă a competiţiei pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii în anul 2021.

Dosarul Timişoarei a convins juriul de experţi că oraşul merită să continue cursa, alături de Baia Mare, Bucureşti şi Cluj-Napoca.

Pentru cea de-a doua etapă a candidaturii oraşului, echipa TM2021 îşi concentrează activităţile în scopul rafinării conceptul existent – Shine your light! Light up your city! / Luminează oraşul prin tine și al încheierii de parteneriate solide în plan local și european, pe baza recomandărilor juriului de experţi, aşa cum au fost ele formulate în raportul publicat la finalul lunii ianuarie a.c.

Întâlnirile de joi au ca scop implicarea comunităţii artistice locale, de la specialiştii din domeniul industriilor culturale şi creative (design, publishing, IT, film, artele spectacolului, muzică) la artişti şi tineri creatori şi ONG-uri. Acestea cuprind o scurtă prezentare a punctelor cheie ale candidaturii și se concentrează pe dezbateri în grupuri de lucru.

În perioada 11 februarie – 3 martie 2016, în fiecare joi, începând cu ora 18:00, operatorii culturali din Timişoara sunt invitaţi la sediul Asociaţiei Timişoara–Capitală Culturală Europeană, la Bastionul Maria Theresia (Str. Martin Luther nr. 4, Corp B1, etaj I) pentru a lucra împreună cu echipa TM2021 la îmbunătăţirea programului cultural.

“Considerăm esenţială continuarea procesului de crowdsourcing (externalizare către publicul larg) prin care s-au născut ideile care stau la baza dosarului. Astfel, invităm din nou la dialog operatorii culturali din Timişoara, în scopul completării și detalierii programul cultural existent şi pentru a identifica partenerii locali și organizatorii pentru 2021”, susţin membrii echipei programului cultural.

Detalii suplimentare şi noutăţi despre activităţile Asociaţiei se găsesc pe:
– site-ul ATCCE: timisoara2021.ro,
– pagina de Facebook: facebook.com/timisoara2021eu,
– contul de Instagram: instagram.com/timisoara2021,
– contul de Twitter: twitter.com/timisoara2021.

Administrație

Pregătiri pentru Târgul de Paști. Cum pot să se înscrie comercianții

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează, prin Casa de Cultură a Municipiului, în perioada 23 martie – 23 aprilie 2025, cea de-a XVI-a ediție a Târgului de Paști.

În vederea derulării activităților comerciale, cei interesați pot depune dosarele de înscriere la sediul Casei de Cultură din Timișoara (str. Miron Costin nr. 2), în perioada 12-18 februarie 2025, între orele 10:00-13:00, sau le pot trimite pe adresa de e-mail: boe@ccmt.ro.

Pot participa:

Persoane juridice (ONG, SRL, PFA, PFI, IF, ÎI) – producători sau comercianți de produse nealimentare, cu specific pascal

Persoane juridice (ONG, SRL, PFA, PFI, IF, ÎI) – producători sau comercianți de produse alimentare (cozonac, kürtos, plăcinte, langoși, prăjituri, dulcețuri de casă, siropuri, produse apicole, vin, cafea, sucuri, preparate fast-food, brânzeturi și produse tradiționale din carne, ciocolată, bomboane, zacuscă, conserve de casă etc.)

Artiști plastici meșteșugari (ONG, SRL, PFA, PFI, IF, ÎI)

Activități recreative

Formularul-tip de înscriere și regulamentul târgului se pot descărca de pe site-ul Casei de Cultură a Municipiului Timișoara (www.casadeculturatm.ro), precum și de pe pagina noastră de Facebook, începând de miercuri, 12 februarie 2025.

Pentru detalii și pentru orice informații suplimentare vă stăm la dispoziție la numărul de telefon 0711 056 054.

Citeste mai mult

Din țară

Klaus Iohanis predă mandatul de președinte al României lui Ilie Bolojan

Publicat

pe

Preşedintele Klaus Iohannis îşi încheie miercuri, la Palatul Cotroceni, cei zece ani de mandat în fruntea statului, cu prelungirea în urma anulării turului doi de scrutin, în urma unei demisii care reprezintă o decizie fără precedent până acum în politica românească, pentru un şef al statului.

Ceremonia de final de mandat va avea loc începând cu ora 12.00, când preşedintele îl va primi pe Ilie Bolojan, cel care va asigura interimatul funcţiei, până la alegerile prezidenţiale din luna mai.

Klaus Iohannis îl va întâmpina pe preşedintele care preia interimatul la Palatul Cotroceni, Ilie Bolojan, la Palatul Cotroceni, iar cei doi vor avea o discuţie.

Ulterior, Klaus Iohannis va merge pe Platoul Marinescu, unde sunt întâmpinaţi şefii de stat, în cadrul vizitelor oficiale, unde va avea loc ceremonia de final de mandat. Se va intona imnul naţional, preşedintele va saluta garda de onoare şi va părăsi Palatul Cotroceni.

La ceremonia de la Palatul Cotroceni nu va participa şi soţia preşedintelui, Carmen Iohannis.

Preşedintele Klaus Iohannis şi-a anunţat luni demisia din funcţia de preşedinte al României.

El a declarat, la Palatul Cotroceni, imediat după ce s-a pus în mişcare procedura de suspendare a Preşedintelui, că pentru a scuti România şi pe cetăţenii români de această criză, de această evoluţie inutilă şi negativă, demisionează din funcţie şi va pleca din funcţie pe 12 februarie.

Iohannis a mai spus că demersul de suspendare este nefondat, pentru că niciodată nu a încălcat Constituţia şi este un demers păgubos, pentru că toată lumea pierde, nimeni nu câştigă.

Citeste mai mult

Locale

FONDURI EUROPENE. Laboratoare moderne pentru studenții Universității de Vest din Timișoara

Publicat

pe

Aproape 15.000 de studenți ai celei mai mari universități din Regiunea Vest vor beneficia de condiții de studiu la cele mai înalte standarde, în urma unor investiții realizate cu ajutorul fondurilor europene, prin Programul Regional Vest. Reprezentanții UVT și cei ai Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest au semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Educație superioară de calitate: Dotarea, modernizarea și reabilitarea infrastructurii Universității de Vest din Timișoara”, în valoare totală de peste 5 milioane de euro.

Peste 40 de săli de studiu de la toate cele 11 facultăți ale instituției de învățământ superior urmează să fie modernizate și dotate cu echipamente de ultimă generație, astfel încât programele de studii să poată acoperi cât mai bine nevoile pieței muncii regionale.

Cea mai mare facultate a universității – cea de Economie și Administrare a Afacerilor va beneficia de investiții importante în infrastructură și dotări. Nu mai puțin de 32 de spații de învățare ale acesteia vor fi modernizate. Tot aici va fi creat un laborator hi-tech dedicat viitorilor economiști. El va fi dotat cu calculatoare All-in-One, display interactiv de mari dimensiuni și software performant.

Facultatea de Fizică va avea un laborator în domeniul Astronomiei și Astrofizicii, ce va fi dotat cu echipamente și tehnologii similare cu cele din industrie, ceea ce va facilita colaborarea cu alte laboratoare internaționale și va crește angajabilitatea studenților în domeniul astrofizicii.

Studenții Facultății de Matematică și Informatică vor beneficia de dotări care să îi pregătească pentru provocările viitorului tehnologic. Două dintre laboratoare vor fi dotate cu sisteme de realitate virtuală (VR) și echipamente de realitate augmentată (AR), computere de înaltă performanță, ecrane interactive, panouri smart, instrumente colaborative și software modern.

La facultatea de Științe ale Guvernării și ale Comunicării va fi amenajat și dotat un laborator de jurnalism, unde studenții vor beneficia de oportunități practice și experiențe reale care îi vor pregăti pentru provocările profesionale dintr-o industrie în continuă schimbare. Dotările din laborator le vor permite studenților să se familiarizeze cu instrumentele și tehnologiile folosite în jurnalismul modern, iar echipamentele din laborator îi vor ajuta la demonstrații practice, activități atractive și relevante.

Tot prin intermediul acestui proiect, Aula Magna va fi dotată cu VideoWall și sistem profesional de  sonorizare, iar alte patru amfiteatre în care învață elevi de la Facultățile de Economie și Administrare a Afacerilor; Litere, Istorie și Teologie; Matematică și Informatică; Sociologie și Psihologie; respectiv Educație Fizică și Sport vor fi modernizate și dotate cu echipamente sau mobilier.

Noile dotări de la nivelul universității vor permite actualizarea programelor de studiu, astfel încât acestea să răspundă nevoilor reale ale pieței muncii, iar absolvenții să facă mai ușor trecerea spre aceasta. În plus, vor fi dezvoltate două noi programe de masterat: „Sustainable Finance”, în cadrul Facultății de Economie și de Administrare a Afacerilor, ce va oferi 50 de locuri pentru studenți; respectiv „Comunicare publicitară în medii digitale”, în cadrul Facultății de Științe ale Guvernării și ale Comunicării, unde absolvenții ciclului licență vor avea la dispoziție 75 de locuri pentru a se specializa în domeniul amintit.

Investițiile în educație sunt esențiale pentru dezvoltarea regiunii noastre, iar acest proiect este un exemplu clar al modului în care fondurile europene pot sprijini formarea viitorilor specialiști. Noile dotări și modernizările din cadrul Universității de Vest din Timișoara vor îmbunătăți experiența de învățare a studenților și vor contribui la crearea unui mediu academic de nivel european, aliniat cerințelor pieței muncii. Ne dorim ca, prin astfel de proiecte, să oferim tinerilor resursele necesare pentru a deveni profesioniști bine pregătiți și competitivi, gata să aducă plusvaloare economiei regionale”, a declarat Georgiana Radac, Director, Direcția Generală Autoritate de Management PR Vest 2021-2027.

Aproape 5,1 milioane de euro vor fi investiți în proiect, prin Programul Regional Vest. Din această sumă, 4,4 milioane de euro sunt fonduri nerambursabile. Proiectul ar urma să fie implementat în următorii doi ani.

În total, ADR Vest va investi 21 de milioane de euro în universitățile din Regiunea Vest, prin PR Vest. Alte peste 90 de milioane de euro vor ajunge la grădinițele, școlile și liceele din regiune.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite